Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
"tillåtits" - det är konsekvensen av att JA tog till schappen in på en bananrepubliks ambassad 2012. Du är säkert medveten om att sedan den dagen han kröp in på ambassaden med svansen mellan benen för att undvika ansvar för multipla misstänkta sexualbrott inklusive våldtäkt, så har han varje dag kunnat avbryta själv genom att kliva ut från ambassaden. Det var hans helt egna val att ta till schappen istället för att utlämnats till Sverige enligt EAW:n, förhöras i Sverige och så hade man kommit till ett värdigt avslut. Även om JA så hade dömts till maxstraffet hade han varit en fri man 2014 eller möjligen något senare beroende om han hade överklagat (sannolikt) och hur lång tid detta tagit. Men vi är nu snart i 2019. Utomordentligt korkat beteende av JA.
Förutom JA själv som är huvudansvarig så har Ecuador ett tungt ansvar både mot JA och mot kvinnorna, för att de låtit honom hållas. De borde aldrig ha beviljat asylen alternativt sparkat ut honom av flera olika skäl för länge sedan. Av humanitära skäl för JA, för kvinnornas mänskliga rättigheter. Men uppenbarligen har man inte haft mod nog att ge honom nödvändig spark i baken, vilket återigen tyder på vilken bananrepublik man är vad gäller mänskliga rättigheter.
Det har nu gått över 8 år sedan du klev in i tråden, du har postat närmare 4.500 inlägg i denna tråd, men du kan fortfarande inte förstå VARFÖR JA fick asyl. För 8 år sedan trodde du att JA våldtagit de TVÅ målsägarna, JA du trodde t.o.m att Rick Falkvinge var inblandad på något sätt. Du har inte direkt lätt för att förstå vilka regler som gäller i brottmål. Är man snäll, som jag är, kan man säga att du från början fantiserat om att JA våldtagit de TVÅ målsägarna och att andra personer varit inblandade i dessa övergrepp. I dina fantasier ser du fram emot att JA ska föras till Sverige för att förhöras, ja bara han förhörs i Sverige kommer rättvisan att segra och dessa två stackars rättslösa kvinnor får upprättelse. Eftersom jag är snäll, ska jag tala om för dig att det tyvärr är en dröm du burit på alla dessa år. En önskedröm.
Du tror uppenbarligen fortfarande att JA sökte och fick asyl för att undkomma dessa svenska misstankar. Du kan fortfarande inte förstå att JA riskerar utlämning till USA och att det är därför han valt att stanna på ambassaden i alla dessa år. Uppenbarligen förstår du inte heller vem som har ansvar för att på ett korrekt sätt driva en förundersökning. I din värld är det JA som förvägrat de båda målsägarna chansen till rättvisan. Man häpnar över att du efter 8år i tråden inte förstår att ALLT ANSVAR FÖR ATT DRIVA MÅLET FRAMÅT, LIGGER PÅ ÅKLAGAREN.
Dina skygglappar är som tighta trikåer över ditt synfält och din vilja att straffa denne man för att han kom till Sverige och hånglade upp dessa kvinnor, som verkligen ville ha sex, detta kan du inte tåla. Att den misstänkte playern inte behöver medverka överhuvudtaget i utredningen, detta kan du heller inte tåla. Ditt hat mot denne man kommer inte att avta, det sitter för djupt. Själv drömmer jag om åklagare som sköter sitt jobb efter de lagar och regler som finns stadgade. Jag drömmer om målsägarbiträden som vill sina klienters bästa, att få målen till domstol, istället för att leka åklagare i media. Att som Borgström o mazzi-fritz offra sina klienter, att inte vilja föra MÅLET snabbt framåt, utan i stället förhala tillsammans med åklagaren Marianne Ny, är bevis på riktigt ynkliga advokater.
Du verkar heller inte förstått att Sverige och Ecuador satt i långa förhandlingar för att få till ett avtal som båda parter kunde vara nöjda med. Du tror att det var JA som satte reglerna vid förhöret, att det var han som vägrade ta emot en delgivning. Du vill så gärna lägga skulden och ditt hat på JA. Men om man enligt Ecuadors lag, och genom det framförhandlade avtalet inte behöver ta emot en delgivning, så behöver man inte. Att du och Marianne Ny hävdar att JA "vägrat" ta emot delgivningen, är i linje med ert sätt att förhålla sig till sanningen. Att Ny inte sett till att avtalet innehöll just detta med delgivning, om det nu var så viktigt för henne, talar för att Marianne Ny är inkompetent som åklagare.
Hon har dessutom mage att skylla på den misstänkte, när det är hon själv som misslyckas med ärendet. Jag håller med, ställ Marianne Ny i skämshörnet och låt domstolen pröva hennes skitjobb.