Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Bemannade bensinstationer av den utformning vi har idag tror jag kommer försvinna.
De har utvecklats från att kunna hjälpa till med byten av glödlampor och torkarblad förutom att sälja bensin/diesel och olja till motorn.
Verksamhet idag:
Bensin/diesel
Spolarvätska
Uthyrning släpvagnar mm
Automattvättar
Godis
Mat
Korv och värmda pizzor mm
Jag tror vi kommer se annan uppdelning i framtiden då de är svindyra på uthyrning släp, spolarvätska mm.
Nu kommer det fler och fler firmor för uthyrning släpkärror via nätet som man bara hämtar upp med upp emot halva priset och utan man ska in och ställa sig i en "matkö" på macken och skriva på en ålderdomlig hyresblankett före man betalar och får "sin sladd"
Bensin/Diesel kommer bli enbart obemannade stationer som redan finns idag men de med bemanning kommer försvinna.
Sedan kommer det dyka upp massa mindre matställen där man kan få en korv eller värmd pizza. Man bokar mat med en app och sedan bara hämtar i en lucka. Alltså med annat utbud än hamburgerkedjorna och där du bara får en enkel sak typ en korv i bröd samt en dricka i flaska eller burk. Mer anpassat att ha med sig i bilen. Troligen en kaffe också. Detta utan att leta upp en Hamburgerrestaurang och åka till deras Drive-In.
Hejdå Macken.
Jag tror snarare macken är på väg mot deras nya guldålder.
Tänk om 10 år när många åker elbil som går att köra max 20-30 mil mellan laddningarna.
Vart kommer familjen då stanna under semesterresan om inte på macken?
Sen tar en laddning ca 30 min, vad ska de göra då om inte in på macken och ta en kaffe eller något att äta, samtidigt som barnen vill ha godis.
Macken utefter våra riksvägar har framtiden för sig om de passar på att uttnjytta nackdelarna med den nya tekniken.