Citat:
Ursprungligen postat av
JMV
Praktiskt taget alla stora matkedjor har hemleverans. Alla har olika regler men till exempel city gross kör ut grejerna till dig för 49 kr om du handlar för över 700 kr. Mathem kör ut gratis om du handlar för över 700 kr. Det är inga problem för oss som handlar veckovis.
Visst är det så. Jag beställer hem från Coop. Skulle aldrig gå in på Coop frivilligt för att handla manuellt för jag hittar inte så bra i den gigantiska butiken vi har på orten.
De är dock mycket billigare på det mesta jämfört med Mathem.se och Mat.se trots att Coop tar en utkörningsavgift på 70 kr och de andra 2 har s.k. fri hemleverans.
Centrumdöden. Har en familjemedlem som bor i Sthlm norrort och där har både Eurostop (Arlanda stad) -har iofs Circle K och evt. hotellbiten kvar och Stinsen (Häggvik) har iofs City gross kvar men annars är den lika öde som till 95% övergivna Eurostop.
Ska bli intressant att se vad som händer med Eurostop då hela området har blivit som något slags bilförsäljarland. Kanske även de väldiga tomma ytorna från Ica Maxi, HM, Stadium et.c. blir till några slags bilförsäljarhallar.
Mitt tips!
Kedjan Järnia som verkar vara något samarbete mellan fristående järnvaruhandlare ger jag inte ens 2019 ut. De säljer mycket av kvalitet där men priserna är hiskeliga. Den i Sigtuna kommun är den enda jag har egen erfarenhet av. Kan hända att de övriga 34 butikerna som samsas under jarnia.se är bättre. Tror de bra lokala butikerna som tillhör jarnia.se kommer att bryta sig loss och bli fristående medan många Järniaanslutna butiker kommer att gå under.
edit; stavfel