2020-12-09, 20:32
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFlex
Tänkte fråga pokemonfantasterna vilket av dessa DS/3DS spel man ska testa om man inte lirat något pokemonspel förut:
1. Heartgold
2. Soulsilver
3. Black 2
4. White
5. Omega ruby

Har inte riktigt intresse för pokemon, men hoppas att något av dessa ska ändra på det.

Har inte spelat alla Pokemon, men kolla på youtube eller läs recensioner. Vissa av spelen är ju
förbättringar av tidigare spel, som Pokemon Crystal som är baserat på Gold/Silver. Grafiken ändras ju en del också från Game Boy > DS > 3DS.

Citat:
Ursprungligen postat av JuliusFirstPig
Vill köpa ett billigt och kasst spel som julklapp till min svåger. Kommer köpa ett bra spel också ofc. Det kassa är på skoj. Tips på era bästa antiklimax spel.

Vilken konsol?
Citera
2020-12-14, 06:43
Medlem
StenSaxPungs avatar
Vilka spel är bäst och/eller mest populära? De ska va gratis och de gå att spela på min gamla speldator från 2011.
Citera
2020-12-14, 18:30
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Vilka spel är bäst och/eller mest populära? De ska va gratis och de gå att spela på min gamla speldator från 2011.

Nu får ni vakna flashback.

En annan fråga:

Vad heter spelet där man sitter i en kittel eller nått och häver sig upp med en slägga eller liknande?
Citera
2020-12-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Nu får ni vakna flashback.

En annan fråga:

Vad heter spelet där man sitter i en kittel eller nått och häver sig upp med en slägga eller liknande?

Spelet heter Getting Over It with Bennett Foddy.
Citera
2020-12-15, 21:08
Medlem
Hallå gamers!

Börjar kännas jävligt trist att inte kunna ragga brudar på vanligt sätt nu under Coronan. Så jag fick en tanke att man kanske kan hitta tjejer att nätdejta via något spel? Har hört om polare som gjort det förr.

Så vilka spel ska man satsa på där man kan spela med/mot gamer girls och kanske lära känna dem? Gärna över hela världen, så kan man hälsa på dem sedan när pandemin är över. Har t ex släkt i USA som jag ändå tänkt besöka framöver.

En annan tanke är rollspel, där man så att säga har "låtsasförhållande" och bildar familj.

Eller kanske följa några streamers på Twitch eller Youtube och chatta med dem? Fast då får de ju inte vara för kända, haha.

Tacksam för tips på passande spel!
Citera
2020-12-15, 21:15
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkenHunk
Hallå gamers!

Börjar kännas jävligt trist att inte kunna ragga brudar på vanligt sätt nu under Coronan. Så jag fick en tanke att man kanske kan hitta tjejer att nätdejta via något spel? Har hört om polare som gjort det förr.

Tacksam för tips på passande spel!

Vet inte vilket spel som är populärast på Twitch eller bland tjejer, men jag tror det kan bli svårt, många av dem har redan manliga följare som också säkert letar efter att hitta en tjej som de kan börja dejta. Sen så har jag läst om vissa tjejer som har pojkvänner men som låtsas vara singlar på Twitch osv. för att de inte ska tappa följare eller bli av med såna killar som köper dem grejer. Men Second Life kanske kan funka om du vill nätdejta.
Citera
2020-12-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vet inte vilket spel som är populärast på Twitch eller bland tjejer, men jag tror det kan bli svårt, många av dem har redan manliga följare som också säkert letar efter att hitta en tjej som de kan börja dejta. Sen så har jag läst om vissa tjejer som har pojkvänner men som låtsas vara singlar på Twitch osv. för att de inte ska tappa följare eller bli av med såna killar som köper dem grejer. Men Second Life kanske kan funka om du vill nätdejta.

Stort tack för tips, har aldrig testat Second Life men kan nog vara nåt!

Tillägg: Verkar ju lysande för romanser
http://go.secondlife.com/landing/romance/?lang=en
Senast redigerad av HunkenHunk 2020-12-15 kl. 23:37.
Citera
2020-12-31, 16:05
Medlem
B. Mystics avatar
Hej.

Jag har sedan 2013, med pauser, spelat Football Manager 2013.
Jag är dock inte längre inresserad av fotboll. Kanske aldrig varit det. Det har nog mer varit själva imperiebyggandet som varit det jag gillat.

Så vad för spel kan man spela istället där en save kan pågå i evigheter, även om det inte är en uteslutande förutsättning.

Tänker mig simulatorspel av företagskaraktär.
Jag har spelat Crusader Kings 3, kanske fortsätter med det när jag känner för det igen. SÅ det är väl en ledtråd att gå efter.
Jag gillar Transport Tycoon

Vad tror ni?
Senast redigerad av B. Mystic 2020-12-31 kl. 16:09.
Citera
2021-01-04, 00:41
Medlem
BanachRums avatar
För de som följer Yakuza-serien, rekommenderar jag starkt Like A Dragon.
Citera
2021-01-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Om man gillar spel som Zelda, lite lugnare spel där man går omkring och letar saker och upptäcker, vad finns det att välja på då? Helst inte så stressigt, men inte heller för mycket djupa mysterier att lösa. För pc helst eftersom jag inte har någon spelkonsol.
På tal om det: om man vill sitta framför TVn och spela, vad är det som gäller idag? Nintendo, Sega eller vad? Jag är 60+ och har inte spelat på 20 år men vill börja igen. Gillade spel som Rygar, Pirates of the Carribian od.

Ett sätt är att man kan koppla datorn till TVn... med HDMI kabel.

Du kan köra olika emulatorer jag kör en som heter Nestickle och köpa en lös joystick... Finns modeller som är mycket lik Nintendos Joystick.

Ett annat sätt är att strema via nätverket. jag har en låda som heter steamlink med trådlös joystick.

I dag har jag sett att man kan köra steamlink som mjukvara i stället. Du kan även köpa dig en Rasberry PI och på den kan du emulera flera olika sådan där gamla konsoler. Det finns färdigt att ladda ner operativsystem för detta. Steamlink fungerar förresten på flera plattformar. Fördelen är att du kan ha en billig sak kopplad på TVn... Sen använder du datorn som har lite bättre grafikkort, så allt sker på datorn men den grejen som man kollar i TV har man bara för att få över bilden och koppla Yousticks, trådlöst.

Jag har sett ett spel som heter Shipwreck det är inte ett Zeldaspel men hela miljön påminner mycket om Zelda... Finns får några kronor nu på Steeam Du kan spela det på PC, MAC, linux. tror att det kan passa dig, glöm inte att det finns massor med billiga små indiespel för några konor på Steem.

Jag förstår det där med att i bland vill man bara sjunka ner i soffan men en skål chipps och lira lite spel med handkotroller, kanske ihop med en kompis.

ett sätt är att faktiskt köpa en gammal Konsoll men var väl medveten att din nya tv kan kanske inte få upp bilden så du måste köpa en konverter för nån två tre tusen... jag har en nintendo NES och fixade en gammal tjocktv i stället. Kör nu med en kinamulltikasett och då kan man lägga in egna spel på ett SD card... kör fösta Zelda nu, och metroid och supermario och Kungfu och alla gammla klassiker. var dock tvungen att byta av stift fyra på ett chipp i maskinen, någon regiongrej. men lätt att göra.

Steem är lättast, man kan ångra sig om man är snabb och ett spel är tråkigt.

Ja hoppas du blir nöjd av detta svar.
Citera
2021-01-04, 16:45
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ett sätt är att man kan koppla datorn till TVn... med HDMI kabel.

Du kan köra olika emulatorer jag kör en som heter Nestickle och köpa en lös joystick... Finns modeller som är mycket lik Nintendos Joystick.

Ett annat sätt är att strema via nätverket. jag har en låda som heter steamlink med trådlös joystick.

I dag har jag sett att man kan köra steamlink som mjukvara i stället. Du kan även köpa dig en Rasberry PI och på den kan du emulera flera olika sådan där gamla konsoler. Det finns färdigt att ladda ner operativsystem för detta. Steamlink fungerar förresten på flera plattformar. Fördelen är att du kan ha en billig sak kopplad på TVn... Sen använder du datorn som har lite bättre grafikkort, så allt sker på datorn men den grejen som man kollar i TV har man bara för att få över bilden och koppla Yousticks, trådlöst.

Jag har sett ett spel som heter Shipwreck det är inte ett Zeldaspel men hela miljön påminner mycket om Zelda... Finns får några kronor nu på Steeam Du kan spela det på PC, MAC, linux. tror att det kan passa dig, glöm inte att det finns massor med billiga små indiespel för några konor på Steem.

Jag förstår det där med att i bland vill man bara sjunka ner i soffan men en skål chipps och lira lite spel med handkotroller, kanske ihop med en kompis.

ett sätt är att faktiskt köpa en gammal Konsoll men var väl medveten att din nya tv kan kanske inte få upp bilden så du måste köpa en konverter för nån två tre tusen... jag har en nintendo NES och fixade en gammal tjocktv i stället. Kör nu med en kinamulltikasett och då kan man lägga in egna spel på ett SD card... kör fösta Zelda nu, och metroid och supermario och Kungfu och alla gammla klassiker. var dock tvungen att byta av stift fyra på ett chipp i maskinen, någon regiongrej. men lätt att göra.

Steem är lättast, man kan ångra sig om man är snabb och ett spel är tråkigt.

Ja hoppas du blir nöjd av detta svar.
Ja, tack, det förklarade det mesta. Har redan kollat Shipwreck på Steam som du rekommenderade, och det verkar perfekt för att komma igång med lite spelande. Ser mycket riktigt ut som Zelda. Däremot att streama eller köra emulator verkar lite krångligt, jag börjar med att testa direkt på datorn. Om det verkar lovande är det ju en bra ide att köpa en begagnad konsol, såg att det finns Ps2 att få tag på för en femhundring och uppåt.
Citera
2021-01-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja, tack, det förklarade det mesta. Har redan kollat Shipwreck på Steam som du rekommenderade, och det verkar perfekt för att komma igång med lite spelande. Ser mycket riktigt ut som Zelda. Däremot att streama eller köra emulator verkar lite krångligt, jag börjar med att testa direkt på datorn. Om det verkar lovande är det ju en bra ide att köpa en begagnad konsol, såg att det finns Ps2 att få tag på för en femhundring och uppåt.

Du kan faktisk lägga spel på en USB direkt... kolla klipp på youtube.

Finns mycket homebrew, ROM , hack med mera på alla dom här konsolerna så du kan lät köpa en billig med något fåtal spel eller inget spel egentligen...

Men ja det kan vara mycket pillade med det så klart...

Nes emulator är ju lätt---En kul grej du kan köra den på din playstation2
Det finns massor här

https://www.retrostic.com/emulators/nes

Det finns även massor här och ROMfiler på den här sidan...https://www.retrostic.com/roms
Senast redigerad av Brodrude 2021-01-04 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in