Citat:
Ursprungligen postat av
QP Cheese
Jag gillar att spela några timmar ibland sådär, är ingen gamer utan kanske några timmar i veckan. Jag behöver alltså ett singleplayer spel. Jag är dåligt bevandrad i spelvärlden men köpte mig ett ps4 eftersom God of war kom och jag gillar verkligen den serien. Min fråga är nu om det finns något liknande? Jag spelade en del castlevania också förr och det gillade jag, och även fableserien tyckte jag var helt okej. Kan även uppskatta lite mer skruvade spel som catherine, alice madness osv.
Nån som har tips på något för mig att kolla in?
Red dead redemption är väl det uppenbara svaret här. Massivt singelplayer-spel som utspelar sig i vilda västern där du får enormt mycket speltid per krona, massor att utforska, mycket action och stor frihet.
Budgetalternativet sett till pris skulle jag säga istället är Skyrim: Elder scrolls. Kom ut för flera år sedan men står sig så enormt bra fortfarande rent grafikmässigt och bygger på samma principer som ovanstående spel. Skillnaden är väl i stora drag att detta är ett fantasyspel (tänk GoT möter Sagan om Ringen).