2018-12-05, 12:43
Medlem
Vilket spel bör en 40årig Quake 2 spelare köra av årets spel tycker ni?
Gillar spel med action och snabbt game play. Unreal och Unreal Tourament. Men även fps med handling gillas.
Senast redigerad av MRZnr1 2018-12-05 kl. 12:47.
Citera
2018-12-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Gillar spel med action och snabbt game play. Unreal och Unreal Tourament. Men även fps med handling gillas.

Har du testat warframe?

Mvh AV
Citera
2018-12-08, 14:22
Bannlyst
Har efter ett par år börjat lira lite PS4 igen (bortsett FIFA då) och behöver tips på bra FPS-spel. Spelet kan ha ett par år på nacken eller vara nytt men bra online-läge krävs. Ska vara ett FPS-spel man verkligen fastnar i (online). Behöver tips.
Citera
2018-12-08, 15:26
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Quake Champions
Citera
2018-12-10, 23:32
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har efter ett par år börjat lira lite PS4 igen (bortsett FIFA då) och behöver tips på bra FPS-spel. Spelet kan ha ett par år på nacken eller vara nytt men bra online-läge krävs. Ska vara ett FPS-spel man verkligen fastnar i (online). Behöver tips.

Battlefield eller Call of Duty är nog bland de mer populära spelen om man vill lira online.
Citera
2018-12-11, 13:17
Medlem
freecsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV

Overwatch
Paladins (Free to play)
Rainbow Six: Siege
Citera
2018-12-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren79
Har du testat warframe?

Mvh AV

Hej, ledsen för sent svar. Inte testat några spel i år. Verkar vara i 3d person vilket jag inte gillar så jättemycket i spel där reflexer är avgörande. Men ska ge det en chans och titta lite recensioner. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Quake Champions

Ja, detta måste jag försöka få igång. Fick lite problem att ladda ner det, men får se om det är störningar eller om de inte släpper in fler.
Citera
2018-12-13, 12:19
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag gillar att spela några timmar ibland sådär, är ingen gamer utan kanske några timmar i veckan. Jag behöver alltså ett singleplayer spel. Jag är dåligt bevandrad i spelvärlden men köpte mig ett ps4 eftersom God of war kom och jag gillar verkligen den serien. Min fråga är nu om det finns något liknande? Jag spelade en del castlevania också förr och det gillade jag, och även fableserien tyckte jag var helt okej. Kan även uppskatta lite mer skruvade spel som catherine, alice madness osv.

Nån som har tips på något för mig att kolla in?
Citera
2018-12-13, 12:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Jag gillar att spela några timmar ibland sådär, är ingen gamer utan kanske några timmar i veckan. Jag behöver alltså ett singleplayer spel. Jag är dåligt bevandrad i spelvärlden men köpte mig ett ps4 eftersom God of war kom och jag gillar verkligen den serien. Min fråga är nu om det finns något liknande? Jag spelade en del castlevania också förr och det gillade jag, och även fableserien tyckte jag var helt okej. Kan även uppskatta lite mer skruvade spel som catherine, alice madness osv.

På en PS4:a så är Last of Us ett måste + det kommer en uppföljare senare.

Sen, om du gillar castlevanie och lite mer skruvade spel har du även Bloodborne vilket är helt underbart (speciellt om man gillar Souls serien).
Citera
2018-12-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese

Red dead redemption är väl det uppenbara svaret här. Massivt singelplayer-spel som utspelar sig i vilda västern där du får enormt mycket speltid per krona, massor att utforska, mycket action och stor frihet.

Budgetalternativet sett till pris skulle jag säga istället är Skyrim: Elder scrolls. Kom ut för flera år sedan men står sig så enormt bra fortfarande rent grafikmässigt och bygger på samma principer som ovanstående spel. Skillnaden är väl i stora drag att detta är ett fantasyspel (tänk GoT möter Sagan om Ringen).
Citera
2018-12-14, 15:53
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Bumperibumpa

Sen på bollen. Men jag tycker spelet är ganska tunt. Köpte det själv och blev lite besiken. Karriärsläget är lika torrt och tunt som föregående upplagor.

:/
Citera
2018-12-14, 15:55
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nulix
Vilket bilspel och hårdvara?

Tänkte uppgradera PC:n och skaffa "simulator-ratt". Kanske också VR-glasögon. Mål att kunna köra bilspel. Gärna så man kan köra två mot varandra. Jag är inte ute efter det nyaste och coolaste, utan nöje. Hade tänkt några tusenlappar i totalkostnad.

Vad borde jag skaffa?
- Vilket spel?
- Vad för ratt(ar)?
- Grafikkort med prestanda och budget?

Köp Dirt så du kan göra med VR.
Vet inte om nyaste Dirt som kommer snart kommer stödja VR. Första beskedet var nej. Men gamla står sig bäst än så länge. Hårdvara vet jag inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in