2015-12-27, 05:48
Bannlyst
Kulturmarxismen är ebola för våra sinnen. Negrer skall vara slagna i järn och arbeta på bomullsfält , inte vara tomte.
Citera
2018-12-24, 12:25
Medlem
Ördögs avatar
Victor Mukeng blev för två år sen omskriven i Mitt i Stockholm ...

Victor – en tomte som sticker ut

https://mitti.se/nyheter/victor-tomte-sticker/
Citat:
Victor Mukeng är från Kongo och har mörk hy.

– Jag sticker ut när jag gör jobbet, säger Victor Mukeng.

Han säger att han vill bidra till att få bort fördomar och myter om att en tomte måste ha vit hudfärg.

– Tomten är till för alla, oavsett hudfärg, säger Victor Mukeng.

Han säger att han brukar ha minst tio bokningar på julafton.

– Det är brist på jultomtar varje år, folk är stressade.
... och i fjol i Expressen.

Victor utbildade sig till tomte på universitetet

https://www.expressen.se/nyheter/vic...universitetet/
Citat:
– De flesta blir överraskade när de ser att det är en brun tomte som kommer, men jag finns på riktigt! Barnen bryr sig inte, de vill ha sina julklappar och bryr sig inte om tomten är vit eller brun.

Victor är en modern tomte som tar bilen mellan familjerna och väljer hiss och trappa framför skorstenen. Nu han hoppas att han kan inspirera fler att utbilda sig till professionella jultomtar. Det råder nämligen en stor brist, menar han.

Jag tycker den gode Victor har en helfestlig attityd (kanske det i någon mån beror på min egen glöggfryntlighet). Har någon av er egna erfarenheter av honom? Och finns det fler negertomtar i Sverige? Hur är det med blattetomtar? Finnjäveltomtar? HBTQ-tomtar? Om man vill ha en tomte av speciell läggning och etnicitet, går det att beställa?
Citera
2018-12-24, 23:04
Medlem
Kan en färgblind göra skillnad på en hvit tomte och en pepparkaksgubbe från Afrika som jobbar som rent a claus?
Kan någon berätta detta för mig?
Jag vet inte.
Citera
2018-12-24, 23:17
Medlem
Imnshos avatar
Det här är bra! Mycket positivt. Jag föreslår att vi flyger in tomten till Svalbard, där man för övrigt haft det första bankrånet någonsin nyligen. Rånaren var tydligen inte från Svalbard.

Det jag såg på TV var ett naturprogram med ett par hungriga isbjörnar. Här kan vi lösa både ett visst köttproblem, samt göra ett statement i klimatfrågan.

Skicka tomten till Svalbard!
Citera
2018-12-25, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Kan en färgblind göra skillnad på en hvit tomte och en pepparkaksgubbe från Afrika som jobbar som rent a claus?
Kan någon berätta detta för mig?
Jag vet inte.

Bli lite fel att ha en neger som tomte.. Den Svenska gårds tomten är kritvit och coca cola tomten är oxå vit.. Tyvärr, vi kan inte ha negrer som tomtar.

Kan inte Holländarna hyra in negern då? Dom får inte fira Zwarte Piet längre, eftersom det blev anklagade för Black face. Nu kan dom köra med äkta neger istället.

Zwarte Piet (info) ("Svarte Petter"), är en folkloristisk figur i Belgien och Nederländerna, som utgörs av en mörkhyad betjänt som arbetar för Sankt Nikolaus (Sinterklaas på nederländska). Den årliga Sinterklaas-festen infaller den 5 december i Nederländerna, och 6 december i Belgien, då detta par delar ut godis och presenter till snälla barn.

Zwarte Piet spelas ofta av en person i 1600-tals kläder och blackface-sminkning med tjocka, målade läppar, kolsvart hy, krullig peruk och guldringar i öronen. Traditionen har ifrågasatts och anklagats för att vara rasistisk utifrån att rollfiguren utgör ett stereotypiskt porträtt av den svarte mannen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet
Senast redigerad av Niggers 2018-12-25 kl. 05:50.
Citera
2018-12-25, 06:20
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Victor Mukeng från Kongo har jobbat som hyrtomte i 5 år.

Ur artikeln:

"Folk kan bli lite tveksamma när de ser mig, men barnen blir alltid glada", säger han.

"Jag säger att jag kommer från Nordpolen, men har rest väldigt mycket och fastnade i Afrika och blev lite brun."

Ibland vill de som bokar att han skickar bilder på sig själv, men det brukar han undvika att göra.

Artikeln om Victor finns i mitt i, (Stockholm) lokaltidningarna denna vecka.

Hur skulle ni reagera? Är det "ok" att det kommer en negertomte på julafton?
Med tanke på att tomten inte existerar så är det väl ganska skitsamma hur han porträtteras kan jag tycka. Personligen har jag mer problem med de där vidriga tomtemaskerna folk brukar ha på sig.
Citera
2018-12-25, 09:24
Bannlyst
Klart att tomten skall vara neger. Lucia bör också vara neger eller klä sig i burka. Midsommarstången borde designas om till en muslimsk halshuggnings-machete.

Det är dags att Sverige öppnar upp ett vikingmuseum där alla vikingar är negrer och bär turban.

Det är viktigt att visa att rasism är fel.
Citera
2018-12-25, 14:06
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Förr i tiden, innan all massinvandring så var det ofta någon granne som spelade jultomte.. Vad är problemet?

Nu har Sverige 2 miljoner invandrade tomtar, det är problemet!
Citera
2019-11-17, 22:17
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Bli lite fel att ha en neger som tomte.. Den Svenska gårds tomten är kritvit och coca cola tomten är oxå vit.. Tyvärr, vi kan inte ha negrer som tomtar.

Kan inte Holländarna hyra in negern då? Dom får inte fira Zwarte Piet längre, eftersom det blev anklagade för Black face. Nu kan dom köra med äkta neger istället.

Zwarte Piet (info) ("Svarte Petter"), är en folkloristisk figur i Belgien och Nederländerna, som utgörs av en mörkhyad betjänt som arbetar för Sankt Nikolaus (Sinterklaas på nederländska). Den årliga Sinterklaas-festen infaller den 5 december i Nederländerna, och 6 december i Belgien, då detta par delar ut godis och presenter till snälla barn.

Zwarte Piet spelas ofta av en person i 1600-tals kläder och blackface-sminkning med tjocka, målade läppar, kolsvart hy, krullig peruk och guldringar i öronen. Traditionen har ifrågasatts och anklagats för att vara rasistisk utifrån att rollfiguren utgör ett stereotypiskt porträtt av den svarte mannen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet

Det finns trådar om Zwarte Piet också. Snart är nog även den figurens saga all.
(FB) Är holländarna "rasister" för att de integrerat en svart sagofigur i sitt julfirande?
(FB) Nu ska svarte petter bort från holländska julen!
Citera
2019-11-18, 01:00
Medlem
Ja varför inte? Är det ett problem kan man alltid damma av den gamla tomte-masken.
Citera
2019-11-18, 06:51
Bannlyst
Kan negrer vara stjärngossar? Eller liknar dom för mycket KKK då?
Citera
2019-11-18, 13:40
Medlem
maxorrs avatar
Nog går det bra till en viss del fast jag är helt emot det, frågan är vart gränsen går. Jag vet redan att jag skulle sätta gränsen men vet andra det ? Ska vi ha julkalender tv serie med negrer som tomtar och tomtens nissar ...

Googla på bilder på tomte nu idag 2019, så ser vi ju vem som är tomte och var kommer tomten ifrån ?
Afrika? för tomten har 0,1% gener från afrika 3000 tusen år sen enligt evolutionen men alltid bott i nordpolen hmm. Vad ska Sverige göra i denna mycket komplicerade fråga , ge efter eller hålla sig till traditionen, ska vi ens behöva ta upp det, är det en icke fråga mm. Har afrikaner i Sverige sagt att dom ska vara tomtar mer än oss vita svenskar i offentligheten... Vars står vi denna märkliga oigenkännliga fråga till total förändring till det sämre eller bättre? Ska vi bo i Sverige elller ska vi bo i Afrika , vad tycker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in