Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2018-11-28, 19:51
Medlem
flaskborstes avatar
Ladda hem en fullversion av K-Lite Codec Pack senaste versionen så brukar det mesta med film och video lösa sig då det installerar sig över annat gammalt skit som kan ligga och skapa problem.

Vet inte vilken spelare du använder i chrome för videosekvenser då jag aldrig använder google chrome.
Men i många browsers kan man välja hur en video skall spelas upp i inställningarna.
Citera
2018-11-29, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Codec-spåret
Det finns några skillnader mellan debugobjekten från Yt, många värden är lite svåra att tolka, men det mest uppenbara är skillnaden i upplösning vilket även syns i stats for nerds-skärmdumparna. Den tysta videon är full HD, och har tydligen även en annan codec.
Om du kör den tysta videon i 720, och videon med ljud i 1080, händer nått speciellt då?

För G-spot skulle jag föreslå version 2.70a (Vista compliancy, jojo...):
https://www.headbands.com/gspot/v26x/index.htm
Jag har för mig att man startar programmet och så drar + släpper man mediafilen i fönstret så gör den analysen.

K-lite finns t.ex. här: http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

För CCCP förutsätter jag att du har 64bitars arkitektur, så 64-bit.. http://www.cccp-project.net/

Ljudenhetsspåret
Så länge det är samma uppspelningsenhet under Ljud som indikerar ljudoutput, både när den tysta videon spelar och när videon med ljud går, så är nog alla dina olika ljudenheter inget att hänga upp sig på.

Men testa gärna koppla in hörlurar och välj Headphones som Default, och se till att dess nivåstapel reagerar när du spelar upp. Jag har varit med om liknande saker på Linux, t.ex. när videofilen haft en 5.1 ljudström så har denna istället gått till S/PDIF (d.v.s. S/PDIF pass-through) och högtalarna som varit inkopplade på analog stereo har då förblivit tysta.
Nu säger VLC att den tysta videon har en stereoljudström, så det finns ingen anledning att just den ska gå till en digital enhet.

Du har garanterat en S/PDIF, de brukar finnas som några stift på moderkortet i värsta fall. Och dina Digital display audio är sannolikt HDMI-utgångar. 6 st låter visserligen lite udda..

I värsta fall kan du gå in i Device manager och trycka Uninstall på alla dina ljudenheter, och starta om Windows/söka om enheter, så installeras de om och du bör få defaultinställningar på dessa.

Uppdatera gärna drivrutiner till ljudkort/chipset/moderkort. Windows update i all ära, men tillverkaren av mk eller chipset har säkert WHQL-godkända drivisar som går att installera.
HAHAHAHAHAHAH PROBLEM LÖST!

och du kommer ej tro det xDDD

Jag testade all skit , alla codecs, k-lite, Stalins kommunistpaket, och Gspot inget fugerade, startade om varje gång, avinstallera alla saker på device maneger

sound video and game controllers

audio inputs and outputs

inget fungerade

sedan när jag startade om var mina avinstallerade drivrutiner plötsligt tillbaka??? Hur kommer det sig, i alla fall inte ens det fungerade heller!

Så hur löste jag det?? xD

Detta är pinsamt, men joo, skiten var inte inställd på STEREO -_____-

den var inställd på 5.1 ljud och varför det vet jag inte, antar att stereo är gammalt, kanske var därför vissa videos inte fungerade, för många jag ville ha ljud på youtube var gamla.

Men jag måste ha haft stereo skiten på windows fast den var inte inställd för webbläsarna då kankse? för på självaste windowset fick jag ju ljud.

iaf, högerklickade på sound nere vid aktivtetsfältet, valde sound, och sedan kom jag till det vanliga, alla playback devices, högerklickade på speakers av en tillfällighet i min vilsenhet bara sådär, sedan fortsatte jag och valde typ av slumpen CONFIGURE SPEAKERS, då kom denna rutan upp

https://i.imgur.com/emZsdpO.png

här var den inställd på 5.1 som sagt så jag valde stereo för att jag kände igen namnet bättre än dom andra och när jag klickade test så var videon igång och sen hörde jag hur dom pratade
hahahah otroligt alltså! för min del iaf!!!

så speaker var helt rätt, men bara det att den var fel inställd, så därför den fick gröna ljudvågor då

Kanske lika bra att alltid välja stereo? Skulle varit intressant om du kanske också kan testa? Varför den var inställd på 5.1 fattar jag dock inte alltså, det passar väl bäst typ när man har laddat ner en film i den kvaliteten som man borde ändra till den för att det just ska passa vid det enstaka tillfället?

BTW, TACK för all hjälp iaf Riktigt tacksam! Verkligen!
Senast redigerad av Negerbais 2018-11-29 kl. 00:19.
Citera
2018-11-29, 13:52
Medlem
BassReevess avatar
Det kommer att bli färre, men längre, reklamer på Youtube from. nästa vecka.
Blir detta Youtubes död?
Finns det ett komplement till Youtube? Dailymotion?

https://trd.by/livsstil/2018/11/28/Youtube-skrur-opp-reklamelengden-17964006.ece
Citera
2018-12-01, 00:22
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Jag har märkt att youtube helt plötsligt pausar uppspelningar och att man måste bekräfta genom att trycka okej för att fortsätta titta. Jag kör via nvidia Shield, någon som har samma problem?

Jag har samma problem. Tidigare kunde jag låta en flik vara igång med musikklipp från min spellista, och musiken spelades upp, låt för låt, oavbrutet. Men nu sedan en tid får jag också det där tröttsamma popup-fönstret: Uppspelningen har pausats. Vill du fortsätta uppspelningen?

Jag använder Windows 10 Pro och har har Chrome som webläsare. Har sökt en hel del på nätet för att hitta lösningen, men ingenting verkar lösa problemet. Jag vill kunna lyssna på mina låtlistor precis som tidigare, utan att få dem pausade hela tiden. Hur gör man för att slippa eländet?

Mycket tacksam för hjälp här!
Citera
2018-12-02, 18:20
Medlem
Kan man tjäna pengar på youtube utan att göra sina egna videos? Tex sätta samman compilation videos eller liknande. Jag vill inte bli fälld för upphovsrättsbrott, men jag har sett en hel del videos där det rätt klart framgår att de har postat material som inte lär vara deras egna. Vad säger ni gott folk?
Citera
2018-12-06, 18:02
Medlem
—-
Senast redigerad av Besserschmitt 2018-12-06 kl. 18:56. Anledning: Hittade svaret själv
Citera
2018-12-15, 11:00
Medlem
Har sen en tid irriterat mig över hur YouTube ser ut och funkar på AppleTV.

När man tittar på ett klipp och vill t ex spola fram eller bak på ATVs fjärr, den med touch-yta, så kan man klicka på vänster/höger-kant så hoppar det t ex 10s åt gången, smidigt. Men, YT har sem en tid tillbaka en satans dryg meny som ploppar upp och skymmer halva bilden, med scroll-bar, pausknapp, och en radda med tips på video under. Denna dyker upp ibland, ibland inte, och det verkar inte gå att svepa/klicka bort den själv, utan man får snällt vänta till den försvinner själv. Och så ploppar den fram igen gång på gång så fort man gör någ med fjärren. Dryyyyygt...

Finns det några inställningar eller annat som kan förbättra uppträdandet? Vill ju slippa att denna meny dyker upp stup i kvarten och stör, och bara få fram den när jag själv vill.
Citera
2018-12-17, 15:11
Medlem
Jag har egentligen aldrig haft ett konto på Youtube så jag vet inte hur det fungerar. Jag registrerade mig där en gång för många år sedan, men nu har det utvecklats(förändrats) enormt!

Men vad jag undrar är om man kan ha bilder på YT och som bara man själv kan se?
Finns det möjlighet att lägga upp bilder där på samma vis som det gör på Facebook?

Och hur osäkert är YT vad gäller hackade konton och virusspridning?
Och hur anonymt kan man ha ett YT- konto? Måste det vara publikt eller kan man ha en kanal bara för sig själv?

Om man jämför med Facebook, så hur ser Youtube ut gällande ovan funktioner och möjligheter?
Vore snällt om någon ville förklara och beskriva!
Citera
2018-12-20, 00:25
Medlem
Elementarts avatar
Ibland när jag rensar Internet-historiken så nollställs ju video-klippen på youtube. Förslagen som sedan visas på startsidan är det någon typ av vad som är populärast i Sverige just nu?
Citera
2018-12-20, 22:46
Medlem
.ermins avatar
Är det någon som vet hur man kan kontakta youtube?

Har ett 8 år gammalt Konto där som jag vill radera. Kommer inte åt kontot.
Citera
2018-12-24, 22:46
Medlem
Aritzos avatar
Har en video med många tittare över 400 visningar och alla klagar på låten.

Känns lite sisådär, försöker ändra till en annan låt som youtube själva erbjuder och det står såhär när jag försöker spara ändringen "Ett fel uppstod. Ändringarna i videoklippet kunde inte sparas.".

Har försökt flera olika gånger olika dagar, samma sak. Kan man kontakta youtube på något sätt?
Citera
2018-12-27, 20:58
Medlem
Sen en tid sen så läggs det alltid med en förhandsvisning/bild när man delar el skickar ett klipp via exempelvis FB och Messenger. Finns det något sätt att stänga av det så det bara är länkadressen som syns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in