2018-12-24, 11:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Det är skitsamma om hon klär upp sig för att attrahera potentiella partners eller inte, det gör det ändå inte ok för vilken främmande man som helst att tafsa på henne.
Nej det är riktigt, det gör det inte, men det var inte poängen här.
Poängen är att om du klär ut dig till hora kan du inte bli så överraskad om du blir tilltalad som en.
Du vet, lite eget ansvar är rätt klädsamt.

Så är det för alla andra människor också.
Vi bedömer varandra på några få sekunder vare sig du vill eller inte.
Citera
2018-12-24, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
”Trakasserier omfattar ett brett spektrum av beteenden av en stötande karaktär. Beteendet förstås främst som en avsikt att uppröra och störa, och är repetitivt till sin karaktär. Från lagen sett är trakasserier uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande.[1]

En kategori av trakasserier är sexuella trakasserier som avser upprepade och oönskade sexuella närmanden, till exempel på en arbetsplats, där följden av ett avvisande kan få stora konsekvenser för offret.[2]”

Jag vet att det är kutym för professionella feminster att ändra på alla begrepp dom finner lämpliga, men det som beskrevs ovan är inte exempel på trakasserier.
Jo.
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej det är riktigt, det gör det inte, men det var inte poängen här.
Poängen är att om du klär ut dig till hora kan du inte bli så överraskad om du blir tilltalad som en.
Du vet, lite eget ansvar är rätt klädsamt.

Så är det för alla andra människor också.
Vi bedömer varandra på några få sekunder vare sig du vill eller inte.
Det var exakt poängen. Vi bedömer andra på några få sekunder ja, men man gör bäst i att hålla käften och inte kalla andra för de glåpord som dyker upp i skallen på en eftersom att det är sårande, om man nu inte njuter av att skada andra och även acceptetar att bli anmäld/hamna i rampljuset/åka på stryk/bli kallad glåpord tillbaka/få andra tråkiga konsekvenser.

Vad tror du själv skulle hända om alla gick runt och trakasserade varandra? Eller är det bara kvinnor som ser ut som "horor" som förtjänar att trakasseras?

Skulle någon vara respektlös mot mig och kalla mig för hora eller antasta mig så skulle jag se till att förstöra människans liv. Jag har noll empati för osympatiska människor.
Senast redigerad av surlai 2018-12-24 kl. 14:38.
Citera
2018-12-24, 16:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Varför är det då männen som gnäller?

Det är svenska kvinnor som är professionella offerkoftor och gnällspikar. En del försörjer sig t.o.m. på det. Ynklig offermentalitet. Män ska vända denna typ av kvinnor ryggen!
Citera
2018-12-24, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är svenska kvinnor som är professionella offerkoftor och gnällspikar. En del försörjer sig t.o.m. på det. Ynklig offermentalitet. Män ska vända denna typ av kvinnor ryggen!
Jag omformulerar frågan: varför är det bara män som gnäller i denna tråd?
Citera
2018-12-24, 22:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Flashback domineras av män. Varför gnäller kvinnor i mainstream media? Världens mest priviligierade och otacksamma kvinnor.
Citera
2018-12-25, 00:22
Medlem
Citat:
För att det är männen som drabbas av de feministskadade kvinnorna?
Citera
2018-12-25, 02:39
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

För att "svenska" kvinnor överlag saknar all form av självinsikt?
Citera
2018-12-25, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleepdealer
För att det är männen som drabbas av de feministskadade kvinnorna?
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Mmm. Det var därför jag ifrågasatte inlägget där WordWarrior får det att låta som att det skulle någon slags förlust för kvinnor att män undviker dem när det som vanligt är männen som bölar över saken.
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Männen på Wall Street har börjat förstå risken för falskanmälningar, och börjar undvika kvinnor. Svenska kvinnor kommer att bli övergivna och utfrysta på samma sätt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-03/a-wall-street-rule-for-the-metoo-era-avoid-women-at-all-cost

Grattis era jävla #metoo-idioter!
Bu hu
Senast redigerad av surlai 2018-12-25 kl. 04:06.
Citera
2018-12-25, 04:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jo.

Det var exakt poängen. Vi bedömer andra på några få sekunder ja, men man gör bäst i att hålla käften och inte kalla andra för de glåpord som dyker upp i skallen på en eftersom att det är sårande, om man nu inte njuter av att skada andra och även acceptetar att bli anmäld/hamna i rampljuset/åka på stryk/bli kallad glåpord tillbaka/få andra tråkiga konsekvenser.

Vad tror du själv skulle hända om alla gick runt och trakasserade varandra? Eller är det bara kvinnor som ser ut som "horor" som förtjänar att trakasseras?

Skulle någon vara respektlös mot mig och kalla mig för hora eller antasta mig så skulle jag se till att förstöra människans liv. Jag har noll empati för osympatiska människor.
Du menar som på varenda skolgård i hela Sverige sen urminnes tider?
Det händer!
Man utvecklar social kompetens på ett överlägset mycket bättre sätt än regelböcker för vad man får säga eller inte.
Citera
2018-12-25, 04:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Säger man feminism för att det låter bättre än självisk?
I över 100 år har psykoanalysen försökt reda ut vad de här feministiska kvinnorna lider av och det råder inga som helst tvivel om att en del av dem helt saknar empati i sin maktfullkomlighet. De får man filma och lägga ut. De lyssnar inte på argument alls.
Citera
2018-12-25, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du menar som på varenda skolgård i hela Sverige sen urminnes tider?
Det händer!
Man utvecklar social kompetens på ett överlägset mycket bättre sätt än regelböcker för vad man får säga eller inte.
Och det gör det ok att trakassera andra bara för att infantila snorungar mobbar på skolgården?
Citera
2018-12-25, 05:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Och det gör det ok att trakassera andra bara för att infantila snorungar mobbar på skolgården?
Lös problemet!
Eller fatta att världen inte är rättvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in