2018-12-23, 23:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Kvinnor jobbar redan inom sådana yrken. Nej det är inte säkrast, det är därför bör man könssegregera.

Nej. Tror du det så sök hjälp.
Det finns yrken med 99% män. Hur ska du tvinga in kvinnor till 50%?
Du kan väl förklara för mig varför hon klätt upp sig då?

Du är otroligt naiv om du tror att det är för något annat än att attrahera potentiella partners.

Vad lever du i för värld egentligen? En Disneyprincess-saga?
Citera
2018-12-23, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Problemet är att man måste ha perspektiv, proportioner och konsekvenstänkande. Om han tröstar sin dotter utsatt för idioten så kanske hon går stärkt ur detta. Med polisanmälningar för såna skitsaker kanske allt samspel mellan män och kvinnor upphör på sikt, det är åtminstone trenden jag ser just nu.

Han kan ju heller inte veta om dottern flirtat sexuellt och därför initierat till en handpåläggning. Men unga kvinnor idag verkar vara så autistiska, de kan inte förstå sin del i ett samspel könen emellan och att kvinnorna själva har ett ansvar i detta samspel. "Vafan jag gick naken ner för Drottninggatan ba, heeelt friiii, och så tittade en massa gubbslem på mig!"
Det kanske hon gör, men vad händer med idioten som utsatte hans dotter för antastandet? Varför ska han komma undan?
Citera
2018-12-23, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns yrken med 99% män. Hur ska du tvinga in kvinnor till 50%?
Du kan väl förklara för mig varför hon klätt upp sig då?

Du är otroligt naiv om du tror att det är för något annat än att attrahera potentiella partners.

Vad lever du i för värld egentligen? En Disneyprincess-saga?
Det är skitsamma om hon klär upp sig för att attrahera potentiella partners eller inte, det gör det ändå inte ok för vilken främmande man som helst att tafsa på henne.
Citera
2018-12-23, 23:40
Medlem
Citat:
Det kanske hon gör, men vad händer med idioten som utsatte hans dotter för antastandet? Varför ska han komma undan?
Eftersom det är ett helt oskyldigt beteende, som måste få finnas. Vad tycker du vore lämpligt straff? Avskiljande av penis från kropp medelst vass klinga?
Citera
2018-12-23, 23:42
Bannlyst
Citat:
Eftersom det är ett helt oskyldigt beteende, som måste få finnas. Vad tycker du vore lämpligt straff? Avskiljande av penis från kropp medelst vass klinga?
Män är så jävla obegåvade som inte har vett att förstå att många kvinnor blir tafsade på och kallade för fula nedvärderande saker var och varannan dag, det blir till kvinnans vardag att objektifieras av män. Det är definitivt inte något oskyldigt beteende.

Och varför måste beteendet att tafsa på kvinnor som inte sagt att de vill det få finnas?
Senast redigerad av surlai 2018-12-23 kl. 23:51.
Citera
2018-12-23, 23:53
Medlem
Citat:
Män är så jävla obegåvade som inte har vett att förstå att många kvinnor blir tafsade på och kallade för fula nedvärderande saker var och varannan dag, det blir till kvinnans vardag att objektifieras av män. Definitivt inte oskyldigt på något vis.
Det är inte bra. De flesta män gillar det inte. Men ingen relation mellan en man och kvinna inleds utan att någon inleder den. En ung tjej som gnidit sin rumpa mot en mans snopp på dansgolvet får stå ut med en labb på röven. You live, you learn.
Citera
2018-12-23, 23:57
Bannlyst
Citat:
Det är inte bra. De flesta män gillar det inte. Men ingen relation mellan en man och kvinna inleds utan att någon inleder den. En ung tjej som gnidit sin rumpa mot en mans snopp på dansgolvet får stå ut med en labb på röven. You live, you learn.
En tjej som gnider sin röv mot en mans snopp har tagit initiativ vilket är något helt annat än en tjej som går i skolkorridoren, en kvinna på sin arbetsplats eller en kvinna som går på stan.
Citera
2018-12-23, 23:59
Medlem
Citat:
En tjej som gnider sin röv mot en mans snopp har tagit iniativ vilket är något helt annat än en tjej som går i skolkorridoren, en kvinna på sin arbetsplats eller en kvinna som går på stan.
Exakt. Men den uppklädda tjejen från festen kanske inte alltid är lika oskyldig som hon vill ge sken av? I mina 43 år måste jag säga att mina erfarenheter av kvinnor lägger dessa i två kategorier, djupt psykotiska eller sociopater. Sen finns det ett och annat guldkorn, som min fru.
Citera
2018-12-24, 07:14
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att daska någon som man vet inte vill detta, på rumpan är inget "sexuellt anspel", det är att visa makt över någon, ganska exakt samma sak som att ex knuffa någon, eller ställa sig och kalla någon för nått kränkande epitet. Det är alla exempel på olika former av trakasserier.

Eller så var det inget maktspel. Snubben var lite småsugen och daskade till första rumpan han såg. Det är nog mer tänkbart än ett avancerat maktspel.

Man kan knuffa någon i affekt för att man blir arg. Det behöver inte heller vara något maktspel.

Att använda ett fult ord mot någon är inte heller något maktspel.

Ditt liv måste ju vara helt vedervärdigt om du tycker ovan är exempel på trakasserier. Jag förstår om vissa personer är överkänsliga men det här är ju helt världsfrånvänt. Man får hoppas att ni är undantag. När skiten kommer på riktigt måste det finnas individer som har lite mera krut i kroppen.
Citera
2018-12-24, 08:33
Avslutad
Citat:
Exakt. Men den uppklädda tjejen från festen kanske inte alltid är lika oskyldig som hon vill ge sken av? I mina 43 år måste jag säga att mina erfarenheter av kvinnor lägger dessa i två kategorier, djupt psykotiska eller sociopater. Sen finns det ett och annat guldkorn, som min fru.

Jag har ett tiotal år mer livserfarenhet än du och kan inget annat än att hålla med. Vad jag kan se är att det accentueras i länder som inte sett krig och elände på ett par generationer. ..som Sverige. Åker du österut blir det bättre och bättre.

Det är något som saknas hos kvinnfolket helt enkelt, nämligen närvaron och respekt för våld. Vi män har det som taktpinne om hur långt vi kan gå men kvinnor har inte den naturliga begränsningen på samma sätt.

Resultatet av våldsnärvaron kallas för anständighet. Det hittar du inte mycket av i svenska kvinnor.
Citera
2018-12-24, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Eller så var det inget maktspel. Snubben var lite småsugen och daskade till första rumpan han såg. Det är nog mer tänkbart än ett avancerat maktspel.

Man kan knuffa någon i affekt för att man blir arg. Det behöver inte heller vara något maktspel.

Att använda ett fult ord mot någon är inte heller något maktspel.

Ditt liv måste ju vara helt vedervärdigt om du tycker ovan är exempel på trakasserier. Jag förstår om vissa personer är överkänsliga men det här är ju helt världsfrånvänt. Man får hoppas att ni är undantag. När skiten kommer på riktigt måste det finnas individer som har lite mera krut i kroppen.
Alla exempel du tar upp är just trakasserier och maktspel, det är olika sätt för patetiska och svaga människor att visa dominans på.

Du har säkert rätt i att snubben förmodligen bara var lite småsugen och därför tog sig friheten att daska till första bästa tjej på rumpan, bara för att hon råkade vara tjej, och för att det helt enkelt var hans rättighet att begå sådant övergrepp. Disgusting. :-)
Senast redigerad av surlai 2018-12-24 kl. 09:29.
Citera
2018-12-24, 11:28
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Alla exempel du tar upp är just trakasserier och maktspel, det är olika sätt för patetiska och svaga människor att visa dominans på.

Du har säkert rätt i att snubben förmodligen bara var lite småsugen och därför tog sig friheten att daska till första bästa tjej på rumpan, bara för att hon råkade vara tjej, och för att det helt enkelt var hans rättighet att begå sådant övergrepp. Disgusting. :-)

”Trakasserier omfattar ett brett spektrum av beteenden av en stötande karaktär. Beteendet förstås främst som en avsikt att uppröra och störa, och är repetitivt till sin karaktär. Från lagen sett är trakasserier uppsåtliga handlingar som anses hotfulla eller störande.[1]

En kategori av trakasserier är sexuella trakasserier som avser upprepade och oönskade sexuella närmanden, till exempel på en arbetsplats, där följden av ett avvisande kan få stora konsekvenser för offret.[2]”

Jag vet att det är kutym för professionella feminster att ändra på alla begrepp dom finner lämpliga, men det som beskrevs ovan är inte exempel på trakasserier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in