2018-12-24, 11:14
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine

undrar fan varför dom plockade bort bandit från sveriges marknad?! den har ju ett bra tryck. 2x sådana hade ju gjort allt.

god jul på er

Bandit fick ett väldigt dåligt ryckte i Sverige. Man återkallade alla Bandit ett år, då vissa av dom hade en snabbstubin istället för en saftyfuse. Så istället för 1cm/sek brann stubinen 10cm/sek. Alla tidningar varnade och därför tror jag man inte tog tillbaka den, då den fick ett dåligt ryckte.

Tänk själv, en berg och dalbana störtar och 20-pers dör, jag hade aldrig velat sätta mig i den igen även om den var fixad :P
Citera
2018-12-24, 11:15
Medlem
Är ni också så tokiga i fyrverkerier att ni är först in när butikerna öppnar? Jag ska till jem&fix på onsdag så ska vara där direkt när dom öppnar. Kan vill ju inte att sakerna ska ta slut. Men jag fick inte ledigt den 27.. så jag komma ju inte kunna vara på ÖoB när dom öppnar. Men bör jag vara orolig att dom säljer slut på något första dagen?
Citera
2018-12-24, 11:48
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
sen har be happy höjts med 599kr istället för 499kr ser jag nu. Kanske bättre att köra på Iron man?

Det är tråkigt. Grejen är att man hos bonnen vill ha lägre priser på Extremes grejor, men tvingas hålla samma av leverantören.. Ni vet det där med rabattkoden för några år sedan etc?
Fast den prishöjningen känns inte helt 100, då den har legat på 499 och sen när dem såg trycket att det var många som köpte den iår så bestämde dem sig att höja den Lite den vibben man får
Senast redigerad av PettaX 2018-12-24 kl. 11:59.
Citera
2018-12-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Bandit fick ett väldigt dåligt ryckte i Sverige. Man återkallade alla Bandit ett år, då vissa av dom hade en snabbstubin istället för en saftyfuse. Så istället för 1cm/sek brann stubinen 10cm/sek. Alla tidningar varnade och därför tror jag man inte tog tillbaka den, då den fick ett dåligt ryckte.

Tänk själv, en berg och dalbana störtar och 20-pers dör, jag hade aldrig velat sätta mig i den igen även om den var fixad :P

aufan!!! ja det lät inge vidare. Förstår beslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Fast den prishöjningen känns inte helt 100, då den har legat på 499 och sen när dem såg trycket att det var många som köpte den iår så bestämde dem sig att höja den Lite den vibben man får

ja....precis det jag tänkte! men letade upp EF reklamblad. Där ligger den på 599kr!! bonnen sänkte en hundring men höjde igen.
Citera
2018-12-24, 12:10
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb

Japp, istället ändrade man den lite och döpte om den till Balder..

Citat:

Inte första gången Extreme hytter med fingret efter att Sven satt priserna. Annan sak om den stod som 499:- i annonsbladet men att han tog 599:- för den, men så är det ju inte.

Svinigt att Extreme höll på att gnälla på Svea för ett antal år sedan och nu gör samma ökningar av priserna. Redan 499:- verkar ha varit en smärtgräns för många.
Citera
2018-12-24, 12:12
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Japp, istället ändrade man den lite och döpte om den till Balder..

Inte första gången Extreme hytter med fingret efter att Sven satt priserna. Annan sak om den stod som 499:- i annonsbladet men att han tog 599:- för den, men så är det ju inte.

Svinigt att Extreme höll på att gnälla på Svea för ett antal år sedan och nu gör samma ökningar av priserna. Redan 499:- verkar ha varit en smärtgräns för många.
Ja en konstig höjning iaf, men man ska inte klaga stället har ju en väldigt stor utbud
Citera
2018-12-24, 12:19
Medlem
Tjenare, var lite nyfiken och gjorde lite matte nu på julaftons morgon, jag jämförde Thunder king airbombs (öob och jem o fix med mera) med sveas monster airbombs.

Lokala öob tar 19 kr för 5 thunder king och enligt bonnen så är det 3 gram i varje bomb

Svea tar 59 för 8 st monster airbomb med 11 gram krut i varje.

thunder king: 19/5=3.8 kr för 3 gram
monster air bomb: 59/8=7.375 kr för 11 gram

Om man är ute efter ren krut mängd så är det alltså mer ekonomiskt att köpa sveas monster air bomb än thunder king.
Citera
2018-12-24, 13:28
Medlem
Falcon-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Tjenare, var lite nyfiken och gjorde lite matte nu på julaftons morgon, jag jämförde Thunder king airbombs (öob och jem o fix med mera) med sveas monster airbombs.

Lokala öob tar 19 kr för 5 thunder king och enligt bonnen så är det 3 gram i varje bomb

Svea tar 59 för 8 st monster airbomb med 11 gram krut i varje.

thunder king: 19/5=3.8 kr för 3 gram
monster air bomb: 59/8=7.375 kr för 11 gram

Om man är ute efter ren krut mängd så är det alltså mer ekonomiskt att köpa sveas monster air bomb än thunder king.

det är väl inte 11gram i sveas monster? typ för mig 6,9 eller nåt.
Citera
2018-12-24, 13:37
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon-52
det är väl inte 11gram i sveas monster? typ för mig 6,9 eller nåt.
Nettokrutvikt: 88,8 gram/förp 8st i paketet
Citera
2018-12-24, 13:51
Medlem
Falcon-52s avatar
Citat:
Nettokrutvikt: 88,8 gram/förp 8st i paketet

okej jag hade några paket sen förra året dom va på 81,6g på 12skott =6,8
kanske annat i 8packen eller så är det ändrat?
Citera
2018-12-24, 13:53
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:

Vet faktiskt inte, men tycker generellt Sveas skott smäller bäst och har därför köpt 15x8 av dessa nu i år.
Citera
2018-12-24, 13:55
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Oh fan, där ser man Kanske är ändrat nu då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in