2018-12-22, 18:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Svaret är ja i detta fallet.
K*** S***** D******** är helt nöjd med gubben
B******

Hur vet du att SD är nöjd med Backman, känner du SD personligen?
Citera
2018-12-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det är ur L:s dagbok Funbeat som uppgifterna är hämtade.
Men sjukdomen astma brukar (i normala fall) diagnostiseras livet ut och medicinerna brukar behövas i samma utsträckning som ovan.

Ja ! det är korrekt att L*** hade lite problem med sina luftrör.
Citera
2018-12-22, 18:35
Medlem
Citat:
Det är ur L:s dagbok Funbeat som uppgifterna är hämtade.
Men sjukdomen astma brukar (i normala fall) diagnostiseras livet ut och medicinerna brukar behövas i samma utsträckning som ovan.
Tackar för info! Den hade jag glömt bort.
Citera
2018-12-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hur vet du att SD är nöjd med Backman, känner du SD personligen?

Jag har tidigare lämnat mitt svar här i tråden till en annan användare på den frågan.

om jag "knäppskallen" känner K*** S*****
D******** ?

Vad har det med mordet på L*** att göra ?
Citera
2018-12-22, 18:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har tidigare lämnat mitt svar här i tråden till en annan användare på den frågan.

om jag "knäppskallen" känner K*** S*****
D******** ?

Vad har det med mordet på L*** att göra ?

Du vill alltså inte svara på min fråga, har jag uppfattat dig korrekt?
Citera
2018-12-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är lite intressant att Tingsrätten inte har utannonserat några förhandlingar till förmiddagen 27 december. Har den reserverats för ett särskilt ärende?

Visst är det "lite" intressant , jag instämmer.
Citera
2018-12-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aha, den minns jag. Tack!
Den låg lite långt nergrävd i mitt minne.

Då funderar jag på varför du var intresserad av om hon hade andra inhalationer eller mediciner för sin astma?

Enkom pga att hon (enligt henne själv) använde Symbicorten som en anfallskuperare. Den är en långverkande beta2- adrenoreceptor agonist som inte ska användas som hon gjorde.

"Använd din anfallskuperare när du får astmasymtom för att göra det lättare att andas igen."
(Symbicorten är inte en anfallkuperare)

Hade hon fler mediciner utskrivna för sin astma?

Hade hon behov av medicinen/erna dagligen?

Gick hon aldrig hemifrån utan dessa?

Hur som helst så kan en person som har astma ha svårare att försvara sig jämfört med en utan astma.
Vältränad eller ej.

Hade förövaren vetskap/kunskap om hennes astma?
Senast redigerad av SonyaStolt 2018-12-22 kl. 19:28. Anledning: Korrektur
Citera
2018-12-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Fråga dig själv någon gång om det faktiskt kan finnas en möjlighet att syndabocken i det här fallet inte bara är MGM utan också GM!
Vad blev svaret och varför?

Vad är det egentligen som får dig att tro att det är just hen som är gärningsmannen ?

Det kan ju faktiskt vara så som den mycket gode och kloke "EGT" har försökt förklara fast ingen har velat tagit hen på fullt allvar.

"EGT" förklarade att L*** kan alltså ha klättrat upp i ett träd utan säkerhetslina och sedan tappat taget och fallit ner mot en sten och slagit i hjäl sig själv. Sedan hade då en massa djur kalasat på hen och därför såg hens kropp ut som grovt våld hade brukats mot hens kropp.

"EGT" har också förklarat att det kunde ha varit två pundare som överföll L*** utanför hens bostad och sedan rövade bort hen till planket och slog hjäl hen.

Även om den gode "EGT" ibland har ruckat lite på sanningen , så tycker jag att hens teorier är mycket intressanta och trovärdiga.
Citera
2018-12-22, 20:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Enkom pga att hon (enligt henne själv) använde Symbicorten som en anfallskuperare. Den är en långverkande beta2- adrenoreceptor agonist som inte ska användas som hon gjorde.

"Använd din anfallskuperare när du får astmasymtom för att göra det lättare att andas igen."
(Symbicorten är inte en anfallkuperare)

Hade hon fler mediciner utskrivna för sin astma?

Hade hon behov av medicinen/erna dagligen?

Gick hon aldrig hemifrån utan dessa?

Hur som helst så kan en person som har astma ha svårare att försvara sig jämfört med en utan astma.
Vältränad eller ej.

Hade förövaren vetskap/kunskap om hennes astma?

Tack!
Det var observant av dig.
Det är ett kombinationspreparat med både bronkvidgande och kortison som är "förebyggande" (mer på lång sikt). Nu har jag inte repeterat vad som stod i träningsbloggen, alltså vet jag inte hur hon använde preparatet (felaktigt?)

Jag vet att en del tar sina astmamediciner inför träningspass för att vidga bronkerna och undvika anfall. En del får ju "ansträngningsutlöst astma.

Och det är intressant att veta om gm visste att hon hade astma, om det var en kronisk sådan. Man kan ju få tillfälliga allvarliga problem med sin astma vid ansträngning och stress.
Citera
2018-12-22, 20:22
Medlem
Citat:
Tack!
Det var observant av dig.
Det är ett kombinationspreparat med både bronkvidgande och kortison som är "förebyggande" (mer på lång sikt). Nu har jag inte repeterat vad som stod i träningsbloggen, alltså vet jag inte hur hon använde preparatet (felaktigt?)

Jag vet att en del tar sina astmamediciner inför träningspass för att vidga bronkerna och undvika anfall. En del får ju "ansträngningsutlöst astma.

Och det är intressant att veta om gm visste att hon hade astma, om det var en kronisk sådan. Man kan ju få tillfälliga allvarliga problem med sin astma vid ansträngning och stress.

Vad bottnar sig ditt intresse i att kunna känna till om GM visste att L*** led av As** ?
Citera
2018-12-22, 20:27
Medlem
Citat:
Du nämner också en dagbok.
Minns inte riktigt en dagbok, men minns att hon har gjort en svensk klassiker, där Vasaloppet ingår.

"Ja, Lena verkar ha genomfört En Svensk Klassiker, alltså
Lidingöloppet, Vasaloppet, Vätternrundan cykling samt
Vansbrosimningen. En vältränad och duktig tjej!"

https://www.flashback.org/p64474974#p64474974

Var finns denna "dagbok" som du nämner?

Vad är din egentliga anledning till att vilja veta var någonstans L***s tidigare skrivna dagbok finns ?
Citera
2018-12-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag har funderat på om Sonya Stolt och JokerMannen refererar till LWs flera år gamla blogg.

Varför tror det i dina funderingar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in