2018-12-22, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, de är två. 'Moralensväktare' och 'JokerMannen'

Tror du att någon försöker sätta dit SD för det här?
MV har inte visat sig i tråden på ett tag, av vilka anledningar vet jag inte. Antagligen för att det är proppen på. Och JM sätter jag noll tilltro till då jag personligen finner skribenten väldigt instabil.
Och nej, tror inte att SD är ditsatt
Citera
2018-12-22, 03:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Visst, du är ju bara en av skvallertanterna. Varken mer eller mindre:

På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944

Hur många gånger ska du posta citatet från Dagen?

Är det ett försök att påverka medlemmar från Equmeniakyrkan
till att inte skriva här?

Varför skulle någon här bry sig om vad George Olvik tycker?
Citera
2018-12-22, 06:44
Medlem
Honan6s avatar
Det är lite intressant att Tingsrätten inte har utannonserat några förhandlingar till förmiddagen 27 december. Har den reserverats för ett särskilt ärende?
Citera
2018-12-22, 07:00
Medlem
Honan6s avatar
Vem/vilka är det som menar att SD och LW hade fortsatt förhållande i närtid innan LW blev mördad? Hans advokat säger ju till massmedia - bl a Tv4 Nyheterna 1/6:
"- De har tidigare haft en starkare relation än den senaste tiden, säger Ingvar Backman, 44-åringens försvarare."

Våren -17 bryts relationer - team 5:5a splittras.
Början av juli -17 vill HD cacha med eget geokonto och börjar leka frekvent med S*ll*n i skogarna.
Är det någonstans runt vår/sommar -17 som planering startar för The Mystery Murder Cache?
Citera
2018-12-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Vi som varit med i den här tråden från början vet mycket väl att det handlar om en mordutredning. Att du swishar in och postar en massa saker - i samma stil som i mordtrådar om fall i andra delar av landet - gör att du inte bedöms särskilt trovärdig som polisens hjälpreda. I synnerhet inte när du ett tag också bara skrev på engelska. ➡Vad handlade det om?

Hej "Zissela" ➡ Den egentliga anledningen till att jag under ett tag skrev på det Engelska språket här i tråden , detta berodde dels på , att det faktiskt finns Engelsk-språkiga människor som läser här i tråden , men framför allt att vissa personer bad mig vänligen via min privata E-Mali-adress att skriva på just det Engelska språket , och då gjorde så tills jag bads av andra personer att istället skriva på det Svenska språket , detta med anledning av att de hade väldigt svårt att få grepp över det som jag då skrev på det Engelska språket.

➡ Jag lovar att fortsättningsvis inte skriva mer på det Engelska språket här i tråden.

➡ Nu vill jag gärna få ställa en fråga till dig och som följande lyder ⬇

➡ Tror du "Zissela" att Lena Choon Shil Wesström inte gick frivilligt i från sin bostadsrätt på Byalagsgatan 4 a den där sena Måndags-kvällen den 14 Maj 2018 ?

➡ Jag tar ytterligare en fråga till dig , och som följer ⬇

➡ Om du till exempel istället tror , att Lena Choon Shil Wesström gick frivilligt ifrån sin bostadsrätt , varför lämnade hon då sin ytterdörr på glänt när hon gick ?

➡ Jag tar ytterligare en tredje fråga , och som nu lyder ⬇

➡ Låt oss leka lite med tanken här , det vill säga , om Lena Choon Shil Wesström gick ut frivilligt den där Måndags-kvällen den 14 Maj 2018 och faktiskt då också låste sin ytterdörr innan hon slutligen gick , hur kom det sig då att ytterdörren stod på glänt till hennes bostadsrätt på Tisdags morgon den 15 Maj 2018 ?

➡ Det vore mycket trevligt om du kunde komma med goda svar på mina frågor utifrån din egen tankar , i stället för att leka spyfluga i tråden.

Mvh/"JokerMannen"
Citera
2018-12-22, 10:11
Medlem
Citat:
Visst är det så. "Misstanken" mot SD kommer formellt att kvarstå precis så länge Åsa Hiding har lust, och så länge riksmedia inte alls intresserar sig för fallet. Det man dock skall komma ihåg är att det här agerandet (att utse en syndabock och sopa egna misstag under mattan) samtidigt skyddar en eventuell gärningsman. Men det här blir väl mer av en samvetsfråga.

Fråga dig själv någon gång om det faktiskt kan finnas en möjlighet att syndabocken i det här fallet inte bara är MGM utan också GM!
Vad blev svaret och varför?
Citera
2018-12-22, 10:17
Medlem
Citat:
Varför tror du det?

För att det mesta talar för det. I annat fall skulle han ha haft maximal otur den där 14 maj när allt hände. Sedan om det går att lösa tekniskt, inte enbart på indicier, kommer att visa sig.
Citera
2018-12-22, 10:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Fråga dig själv någon gång om det faktiskt kan finnas en möjlighet att syndabocken i det här fallet inte bara är MGM utan också GM!
Vad blev svaret och varför?
Klart att det kan vara han. Just att han saknar alibi är väl ett av de viktigaste bevisen mot honom.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-22 kl. 10:51.
Citera
2018-12-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej "Zissela" ➡ Den egentliga anledningen till att jag under ett tag skrev på det Engelska språket här i tråden , detta berodde dels på , att det faktiskt finns Engelsk-språkiga människor som läser här i tråden , men framför allt att vissa personer bad mig vänligen via min privata E-Mali-adress att skriva på just det Engelska språket , och då gjorde så tills jag bads av andra personer att istället skriva på det Svenska språket , detta med anledning av att de hade väldigt svårt att få grepp över det som jag då skrev på det Engelska språket.

➡ Jag lovar att fortsättningsvis inte skriva mer på det Engelska språket här i tråden.

➡ Nu vill jag gärna få ställa en fråga till dig och som följande lyder ⬇

➡ Tror du "Zissela" att Lena Choon Shil Wesström inte gick frivilligt i från sin bostadsrätt på Byalagsgatan 4 a den där sena Måndags-kvällen den 14 Maj 2018 ?

➡ Jag tar ytterligare en fråga till dig , och som följer ⬇

➡ Om du till exempel istället tror , att Lena Choon Shil Wesström gick frivilligt ifrån sin bostadsrätt , varför lämnade hon då sin ytterdörr på glänt när hon gick ?

➡ Jag tar ytterligare en tredje fråga , och som nu lyder ⬇

➡ Låt oss leka lite med tanken här , det vill säga , om Lena Choon Shil Wesström gick ut frivilligt den där Måndags-kvällen den 14 Maj 2018 och faktiskt då också låste sin ytterdörr innan hon slutligen gick , hur kom det sig då att ytterdörren stod på glänt till hennes bostadsrätt på Tisdags morgon den 15 Maj 2018 ?

➡ Det vore mycket trevligt om du kunde komma med goda svar på mina frågor utifrån din egen tankar , i stället för att leka spyfluga i tråden.

Mvh/"JokerMannen"

Hur ska man kunna gissa utefter frågorna då vi i tråden inte har några fakta överhuvudtaget?
Det kan finnas 1000 orsaker.
Om du, bäste JokerMannen, har fakta så blir det självklart enklare for dig.
Det är bättre att du delger fakta av det du kan så är det lättare för tråden att ta ställning.
Eller så är det det du vill, visa att det inte leder någonstans att spekulera.
Citera
2018-12-22, 10:45
Medlem
En fråga till JokerMannen:
De två vittnen som hittade BO, är någon av dem bekant med BO och är de ett par?
Citera
2018-12-22, 12:17
Medlem
Honan6s avatar
Någon med insyn som vet om SD är nöjd med sin advokat? Gubben Backman är ålderstigen (69), men väldigt rutinerad när det gäller att försvara GM i grova brott där man vet på förhand att det kommer bli fällande dom. Undrar om han fått besked om att han måste jobba den 27e för sin klient SD med anledning av en häktningsframställan?

( min fundering kan vara helt galet fel, men HD berättar i en logg att den 19e började i dagen så bra...
Jag ser sen en blank förmiddag på TR:s veckoschema och tänker; skulle det vara en framställan inplanerad, vill de nog inte lägga ut den förrän i sista stund p g a det drev som sannolikt skulle uppstå.

MGM tycks leva på som vanligt och igår var han ute och tog en cache med HD och svärmor. De hann inte bli FTF:are.
Citera
2018-12-22, 12:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon med insyn som vet om SD är nöjd med sin advokat? Gubben Backman är ålderstigen (69), men väldigt rutinerad när det gäller att försvara GM i grova brott där man vet på förhand att det kommer bli fällande dom. Undrar om han fått besked om att han måste jobba den 27e för sin klient SD med anledning av en häktningsframställan?

( min fundering kan vara helt galet fel, men HD berättar i en logg att den 19e började i dagen så bra...
Jag ser sen en blank förmiddag på TR:s veckoschema och tänker; skulle det vara en framställan inplanerad, vill de nog inte lägga ut den förrän i sista stund p g a det drev som sannolikt skulle uppstå.

MGM tycks leva på som vanligt och igår var han ute och tog en cache med HD och svärmor. De hann inte bli FTF:are.
Vad har skvaller om svärmor med mordet att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in