2018-12-22, 13:39
Medlem
Honan6s avatar
Vi har fått en trådskrivare som i sina inlägg väver in tidigare kända informationer och olika sätt att uttrycka sig i tråden - emojis, engelska, budskap/hot mellan raderna, har insyn i fallet, utlovanden att berätta mer o s v. Typ alla trådskrivare hånfullt samlat i en?

Jag funderar på varför hen uppger att hen låter sig regisseras av andra trådskrivare, när det är helt uppenbart att hen försöker hålla regi i tråden - Bl a när hen vänder sig personligen till andra skrivare med "Hej"/"Bästa" följt av ett nickname, ställer frågor och sen uppmanar mottagaren att fundera för att sen återkomma med ett svar till hen.

Hen anger att "vissa personer" har bett hen skriva på Engelska och denna begäran ska ha kommit i ett mail till hens privata e-post. Det låter väldigt konstigt. Hen menar alltså att "vissa personer" vet vem hen är isf. Det är väl inget brott att "vissa personer" vet det, men det föranleder att ifrågasätta hur "vissa personer" har fått reda på hens e-post. Finns det svagheter i forumets tekniska system för anonymitet? Vilken teknik har "vissa personer" använt för att få tag på hens adress? Sistnämnda är en fråga av högsta intresse för att trådskrivare ska kunna känna trygghet i trådanonymiteten. Det kanske finns svar i en särskild tråd om detta?
Citera
2018-12-22, 15:26
Medlem
"Jag. Är. En. Svensk. Klassiker."

Så beskrev L:a sig själv i en dagbok.

Hon led av astma.

Tog Symbicort och det är en förebyggande astmamedicin.

Någon som vet om hon även hade utskrivna korttidsverkande astmamediciner?
Citera
2018-12-22, 16:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
"Jag. Är. En. Svensk. Klassiker."

Så beskrev L:a sig själv i en dagbok.

Hon led av astma.

Tog Symbicort och det är en förebyggande astmamedicin.

Någon som vet om hon även hade utskrivna korttidsverkande astmamediciner?

Du nämner också en dagbok.
Minns inte riktigt en dagbok, men minns att hon har gjort en svensk klassiker, där Vasaloppet ingår.

"Ja, Lena verkar ha genomfört En Svensk Klassiker, alltså
Lidingöloppet, Vasaloppet, Vätternrundan cykling samt
Vansbrosimningen. En vältränad och duktig tjej!"

https://www.flashback.org/p64474974#p64474974

Var finns denna "dagbok" som du nämner?
Citera
2018-12-22, 16:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi har fått en trådskrivare som i sina inlägg väver in tidigare kända informationer och olika sätt att uttrycka sig i tråden - emojis, engelska, budskap/hot mellan raderna, har insyn i fallet, utlovanden att berätta mer o s v. Typ alla trådskrivare hånfullt samlat i en?

Jag funderar på varför hen uppger att hen låter sig regisseras av andra trådskrivare, när det är helt uppenbart att hen försöker hålla regi i tråden - Bl a när hen vänder sig personligen till andra skrivare med "Hej"/"Bästa" följt av ett nickname, ställer frågor och sen uppmanar mottagaren att fundera för att sen återkomma med ett svar till hen.

Hen anger att "vissa personer" har bett hen skriva på Engelska och denna begäran ska ha kommit i ett mail till hens privata e-post. Det låter väldigt konstigt. Hen menar alltså att "vissa personer" vet vem hen är isf. Det är väl inget brott att "vissa personer" vet det, men det föranleder att ifrågasätta hur "vissa personer" har fått reda på hens e-post. Finns det svagheter i forumets tekniska system för anonymitet? Vilken teknik har "vissa personer" använt för att få tag på hens adress? Sistnämnda är en fråga av högsta intresse för att trådskrivare ska kunna känna trygghet i trådanonymiteten. Det kanske finns svar i en särskild tråd om detta?

Intressant fundering.
Citera
2018-12-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Minns inte riktigt en dagbok, men minns att hon har gjort en svensk klassiker, där Vasaloppet ingår.

Jag har funderat på om Sonya Stolt och JokerMannen refererar till LWs flera år gamla blogg.
Citera
2018-12-22, 17:11
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag har funderat på om Sonya Stolt och JokerMannen refererar till LWs flera år gamla blogg.

Det är ur L:s dagbok Funbeat som uppgifterna är hämtade.
Men sjukdomen astma brukar (i normala fall) diagnostiseras livet ut och medicinerna brukar behövas i samma utsträckning som ovan.
Senast redigerad av SonyaStolt 2018-12-22 kl. 17:18. Anledning: Korrektur
Citera
2018-12-22, 17:17
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Knäppskallen menar nog den privata mailen här.
Citera
2018-12-22, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det är ur L:s dagbok Funbeat som uppgifterna är hämtade.
Men sjukdomen astma brukar (i normala fall) diagnostiseras livet ut och medicinerna brukar behövas i samma utsträckning som ovan.

Aha, den minns jag. Tack!
Den låg lite långt nergrävd i mitt minne.

Då funderar jag på varför du var intresserad av om hon hade andra inhalationer eller mediciner för sin astma?
Senast redigerad av notknapparen 2018-12-22 kl. 17:56.
Citera
2018-12-22, 18:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Så kan det ju vara!
Citera
2018-12-22, 18:11
Medlem
Citat:
Någon med insyn som vet om SD är nöjd med sin advokat? Gubben Backman är ålderstigen (69), men väldigt rutinerad när det gäller att försvara GM i grova brott där man vet på förhand att det kommer bli fällande dom. Undrar om han fått besked om att han måste jobba den 27e för sin klient SD med anledning av en häktningsframställan?

( min fundering kan vara helt galet fel, men HD berättar i en logg att den 19e började i dagen så bra...
Jag ser sen en blank förmiddag på TR:s veckoschema och tänker; skulle det vara en framställan inplanerad, vill de nog inte lägga ut den förrän i sista stund p g a det drev som sannolikt skulle uppstå.

MGM tycks leva på som vanligt och igår var han ute och tog en cache med HD och svärmor. De hann inte bli FTF:are.

Svaret är ja i detta fallet.
K*** S***** D******** är helt nöjd med gubben
B******
Citera
2018-12-22, 18:24
Medlem
Citat:

Ja ! det är korrekt att det ingår en hel del om L***s skidåkning i hens dag***
Citera
2018-12-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var kanske så knäppskallen menade ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in