2018-08-09, 23:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Är det alla böcker du behöver så inget direkt överpris om än något över. Sedan såklart kanske du inte behöver alla de 14 utan kan låna ett flertal. Men det är ca 100 spänn per bok vilket väl är lite över skulle säga 50 spänn är mer rimligt. Men som sagt om du får alla i en affär så sparar du liksom mycket tid och bekymmer.
Citera
2018-08-09, 23:41
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2018-12-22, 04:26
Medlem
Hej skulle vilja ställa alla er som pluggar en fråga.

Hej, min fråga lyder. Ni som pluggar tex på högskolan eller bara en kurs för att få behörighet till något. Måste man köpa sina egna läroböcker tex på en bokhandel eller köper ni dom av skolan. Eller delar skolan ut böcker?

Tacksam för svar
Mvh Solo
Citera
2018-12-22, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Hej, min fråga lyder. Ni som pluggar tex på högskolan eller bara en kurs för att få behörighet till något. Måste man köpa sina egna läroböcker tex på en bokhandel eller köper ni dom av skolan. Eller delar skolan ut böcker?

Tacksam för svar
Mvh Solo
Skolan har ofta en bokhandel där du kan köpa kursböckerna. Det är inte som i gymnasie där du får låna kursböcker, praxis är att du köper om du vill ha en fysisk bok, annars finns alla böcker att ladda ner från internet, vilket är vad jag brukar göra.
Citera
2018-12-22, 04:32
Medlem
CaptainCrunchys avatar
Citat:

Tacksam för svar
Mvh Solo

Vid kursstart får man en lista över obligatorisk kurslitteratur. Den får man sedan köpa själv online eller i bokhandel. Ett tips är att skaffa en s.k. "bokfadder" i klassen över som man kan köpa böckerna av begagnat. Ofta finns det en bokhandel på campusområdet och i vissa fall ser läraren till att böcker köps in (till bokhandeln) inför kursstart. Om det bara är vissa avsnitt i böcker som behövs läsas, scannar läraren ibland in dem och lägger upp som pdf.
Citera
2018-12-22, 08:25
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:

Tacksam för svar
Mvh Solo

Det var inte en fråga, det var flera.

Som sagt, de flesta böcker hittar du på svenska sajter som bokus, adlibris men om det är mer ovanlig titel amazon. Hittar man inte en bok på amazon är det nästan omöjligt hitta boken i nyskick.

Mycket finns att hämta som e-böcker gratis också, både lagligt och olagligt. En fysisk bokhandel är mycket begränsad, nätet mycket bättre och många sajter levererar snabbt. Hört att bokus och adlibris har samma lager men vet inte om det stämmer.
Citera
2018-12-22, 08:57
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2019-12-10, 17:00
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Mycket finns att hämta som e-böcker gratis också, både lagligt och olagligt. En fysisk bokhandel är mycket begränsad, nätet mycket bättre och många sajter levererar snabbt. Hört att bokus och adlibris har samma lager men vet inte om det stämmer.

Jag har jättesvårt att hitta dessa. Finns det någon sajt du/andra kan rekkomendera?
Citera
2021-02-10, 10:34
Medlem
miikoss avatar
Jag har använd mig av Campusbokhandeln.se några gånger. Smidigt, men lämnar in till de och så saluför de boken åt en.

Jag har också sållt några böcker i Facebook-grupper. Kan finnas någon för studieorter/universitet/program osv
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in