2008-08-20, 20:20
Medlem
MikaelaHs avatar
Sitter och letar efter lite böcker till studierna och hittade en sida som jag anser vara rätt billig. Någon som beställt därifrån tidigare som vet att de är seriösa? www.lycknis.se

Jag vill ha lite tips ifrån er till sidor där ni vet att det finns billigare böcker. Begagnade går också bra.

Ni behöver INTE nämna blocket.se, bokpris.com, bokia.se eller bokfynd.se!
Citera
2008-08-20, 20:25
Medlem
G.Bs avatar
Varför inte gå ner till komvux eller annan skola nära dig? Där brukar de sitta lappar på anslagstavla med begagnade böcker som de säljer som redan gått ut kurserna
Citera
2008-08-20, 20:29
Medlem
MikaelaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.B
Varför inte gå ner till komvux eller annan skola nära dig? Där brukar de sitta lappar på anslagstavla med begagnade böcker som de säljer som redan gått ut kurserna

Säljer de böcker till högskola på komvux?
Citera
2008-08-20, 21:16
Medlem
Nozicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Säljer de böcker till högskola på komvux?

Om du läser mellan raderna förstår du att han/hon menade att du ska gå till skolan, universitetet, högskolan och titta efter lappar, anslagstavlor eller dylikt. Där brukar folk annonsera ut sin använda kurslitteratur.
Citera
2008-08-20, 21:44
Medlem
www.adlibris.se - Brukar ha billigare ordinarie pris på böcker än vad exempelvis akademibokhandeln har som studentpris.
Citera
2008-08-20, 23:17
Medlem
G.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nozick
Om du läser mellan raderna förstår du att han/hon menade att du ska gå till skolan, universitetet, högskolan och titta efter lappar, anslagstavlor eller dylikt. Där brukar folk annonsera ut sin använda kurslitteratur.

Tack
Citera
2008-08-20, 23:30
Medlem
Gironas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Sitter och letar efter lite böcker till studierna och hittade en sida som jag anser vara rätt billig. Någon som beställt därifrån tidigare som vet att de är seriösa? www.lycknis.se

Jag beställde en kursbok från lycknis i somras och det gick bra att få hem den. Innan jag beställde jämförde jag några olika sidor, både svenska och utländska, och kom fram till att boken var billigast på just lycknis. Vill du ha billiga böcker kan du kolla annonser på anslagstavlor i din skola och på blocket och dylikt och hittar du inte boken begagnad kan du beställa den därifrån.
Citera
2008-08-21, 00:05
Medlem
Deannas avatar
Jag vet att lycknis hade problem med leveranser för ett tag sedan.. Kan ju ha ordnat upp sig.
Jag brukar börja med att kolla bokhandeln på campus, ibland är de billigast. Adlibris tycker jag också har bra priser.. Det var bara några kronors skillnad mellan adlibris och lycknis på en av mina kursböcker (den andra fanns inte hos lycknis)
Citera
2008-08-21, 00:49
Medlem
http://www.andrahandsbokhandeln.nu/
Citera
2008-08-21, 01:02
Medlem
-jOE!s avatar
www.kurslitteratur.se
Citera
2008-08-21, 18:06
Medlem
Denethorns avatar
Om det är komvux böcker så ta kontakt med någon människa med halvkasst samvete som fortfarande går i gymnasiet, be honom/henne knycka lite böcker.
Citera
2009-10-07, 17:00
Medlem
Occultuss avatar
Begagnad kurslitteratur i Stockholm

Hej,

jag söker någon butik som säljer begagnad kurslitteratur i Stockholm. Jag ska snart börja på Komvux, och behöver några böcker. Jag har sökt igenom FB men inte hittat något som passar. Vet ni något ställe?

Tack på förhand
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in