2018-09-13, 17:32
Moderator
Popesizes avatar
Idag fick jag hem Black Hops 1 & 2 av Timothy Lim och Mark Pellegrini. Utgiven av Antarctic Press.
Serien handlar om en sorts kommandokanin (T. Lim har en viss förkärlek till kaniner) med superkrafter (utökad livslängd och förhöjd intelligens bland annat, om jag minns rätt) som utför uppdrag åt den amerikanska staten. Det är alltså inga antropomorfa djur det handlar om. Utan den här rör sig bland människornas värld.

Den har fått väldigt god kritik på twitter, så jag vet nu vad jag gör ikväll
Citera
2018-09-16, 19:02
Medlem
Rome West
Några romare hamnar fel efter en storm och hamnar i Amerika

Detta förändrar världshistorien
Citera
2018-09-26, 00:28
Moderator
Popesizes avatar
Köpte omnibusen med The Real Ghostbusters i slutet av förra veckan, och fick hem den idag. Det blev en liten nostalgikick faktiskt när jag kände igen några äventyr.
Som tillägg, även om det inte är ett seriealbum, så inhandlades även samtidigt Tobin's Spirit Guide i vilken man kan läsa mer om både torber, sloarer, Grundel och Ivo Shandor, för att nämna några av de varelser som finns med i Ghostbusters "ektofauna"
Citera
2018-09-27, 13:38
Moderator
Popesizes avatar
Köpte senaste humret av Herman Hedning idag. Verkar som herr Darnell vill göra en Avengers parodi, då numret innehåller en mashup mellan Thanos och Herman -"Thranos"

Hämtade även ut ett paket från Comics Heaven idag innehållandes
Usagi Yojimbo VS TMNT
Rags (Censurerade versionen)
Hunt for Wolverine -Dead Ends
Citera
2018-10-03, 22:32
Medlem
falconer8s avatar
Beställde en kortare prenumeration av Fantomen. Sex nr för 199 kr + ett badlakan. Man fick välja mellan ett badlakan, en samlarmapp eller ett extra nr av Fantomen.
Citera
2018-10-04, 20:50
Moderator
Popesizes avatar
Ok.
Här följer en liten lista på vad jag har köpt hittills på denna serieresa i New York
X-men Grand Design av Ed Piskor
Serieversionen av första TMNT-filmen av Eastman och Laird
Return of Wolverine av Charles Soule
Elvira Mistress of the Dark #2
Batman White Knight av Sean Gordon Murphy (Signerad)
Superman Rebirth 1, 2, 3 av Peter J Tomasi (Signerade av tecknaren Patrick Gleason)

Dessutom en signatur av Chris Claremont och en signerad version av Fran Cho's "Apes and Babes"
Kan ju berätta att jag har spenderat en del av dagen på New York ComicCon
Citera
2018-10-06, 14:45
Medlem
Ördögs avatar
Idag hittade jag

Martin Kellerman: Rocky volym 24 (2013)

På loppis, förstås.
Citera
2018-10-13, 18:09
Moderator
Popesizes avatar
Köpte Jan Berglins senaste album Nämenvaf.... i går. Jag tror inte att det behövs någon vidare beskrivning av albumet. De flesta vet nog vem Berglin är.

Älskar titeln dock
Citera
2018-10-16, 09:07
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Serieversionen av första TMNT-filmen av Eastman och Laird
Om du inte redan läst Image's version av Turtles, rekommenderar jag dig att läsa den.

Finns även Body Count. En lite väl tröttsamt blodig historia för min smak, men kul att se Rafael och Casey Jones döda folk till höger och vänster.

Senaste seriealbumet jag köpte var Blueberry: Järnhingsten.
Citera
2018-11-26, 15:42
Moderator
Popesizes avatar
Fick hem en leverans från Comics Heaven i Stockholm idag, innehållandes följande
The Wrong Earth #2 och #3 av Jamal Igle
Elvira: Mistress of the dark #1 och #3 av David Avallone
Return of Wolverine #2 av Charles Soule
Deathstroke & Yogi Bear av Frank Tieri

Plus att jag köpte ett nytryck av Asterix i alperna av Goscinny och Uderzo
Citera
2018-12-18, 14:49
Medlem
Ördögs avatar
Idag hittade jag ett exemplar av

Martin Kellerman: Rocky 28 - Rocky curlar sig själv ... (2015)

på återvinningscentralen i Knektbro i Esbo. Den låg i en låda för böcker som slumpades bort gratis, den kostade med andra ord inget.
Senast redigerad av Ördög 2018-12-18 kl. 14:52.
Citera
2018-12-22, 00:19
Medlem
hugTracersbutts avatar
Donald Duck - The Great Survival Test av Daan Jippes och Freddy Milton. Fantagraphics ger ju ut Carl Barks och Don Rosas bibliotek och har nu även börjat ge ut andra tecknare/writers, något jag upptäckte ganska nyligen, under "Disney Masters" - som verkar vara en slags motsvarighet till Hall of Fame som gavs ut i Sverige för X antal år sedan.

"The Great Survival Test" som inleder boken är en sådan klassiker man läst i svenska Kalle Anka som utgår från en typisk premiss, Kalle och Knattarna kommer inte helt överens så de ska jävlas med varandra, vet inte vad originaltiteln är. Visserligen är Carl Barks och Don Rosa förstås favoriterna men även dessa berättelser håller ofta god kvalitet. De påminner förstås mycket om Barks stil, men storyn är originell på sitt eget sätt och roliga. Kanske kan anses lite barnsligt att som vuxen samla på Donald Duck, men tycker dessa berättelser är så bra tecknade och tidlösa att de fan går att läsa i vilken ålder som helst. Sedan handlar det förstås också om viss nostalgi.

Såg att de även gett ut några av Romano Scarpas berättelser bl.a. Spökplumpens Dubbelhemlighet, har den som Hall of Fame så kommer nog inte skaffa sen. Rekommenderas starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in