2018-08-03, 19:05
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Senaste köpen blev:
Peter Parker Spectacular Spider-Man av Chip Zdarsky
Thanos Wins av Donny Cates
Black Panther av Christopher Priest

Dessa tre serier har hyllats en hel del av de recensenter jag följer på nätet så jag tänkte att varför inte.

Thanos wins blir jag sugen på att läsa med På amazon har den fått bra betyg med. Verkar som ett bra köp. Är lite fattig för tillfället men får väl kolla på den senare.

Skriv gärna en recension.
Citera
2018-08-09, 20:29
Medlem
Ördögs avatar
Idag utvidgades kollektionen med ett franskspråkigt Blueberry-album samt ett Rocky-julalbum.

Jean-Michel Charlier / Jean Giraud: Le spectre aux balles d'or (1989)
Martin Kellerman: Rocky 1998-2006 (2006)
Citera
2018-08-14, 14:13
Medlem
Jobbar på med Blueberry. Samlade äventyr 6 inhandlad, innehållande Fredlös, Angel Face, Knäckta Näsan och Den långa marschen.
Har tidigare i sommar köpt in den inbundna samlingsserien med Comanche, som också är bra western.
Citera
2018-08-16, 13:26
Moderator
Popesizes avatar
Köpte Kalle Anka Extra idag, då jag såg att den innehöll det gamla äventyret "Den gamla borgens hemlighet" av Carl Barks.
Eftersom äventyret är så omtalat i för utvecklingen av Von Anka-klanen, så kunde jag inte låta bli.
Citera
2018-08-16, 22:48
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Köpte Kalle Anka Extra idag, då jag såg att den innehöll det gamla äventyret "Den gamla borgens hemlighet" av Carl Barks.
Eftersom äventyret är så omtalat i för utvecklingen av Von Anka-klanen, så kunde jag inte låta bli.

Låter som ett intressant äventyr. är det alltså en ny svensk variant av kalle ankas tidning eller är det något typ av seriealbum? Vad kostade den?
Citera
2018-08-16, 23:37
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Låter som ett intressant äventyr. är det alltså en ny svensk variant av kalle ankas tidning eller är det något typ av seriealbum? Vad kostade den?
Från Pressbyråns hemsida
Citat:
Beskrivning: Kalle Anka Extra är en förlängning av Sveriges största serietidning, Kalle Anka & C:O. Den innehåller de bästa Don Rosa-historierna som presenteras i kronologisk ordning. Don Rosa är förmodligen en av de främsta Disney-tecknarna. I Kalle Anka Extra hittar du längre historier om de välkända ankorna från Ankeborg.
6 nummer per år och kostar 39:-
Verkar vara främst fokuserat på Rosa, alltså. Men den här gången fick vi en Barks-historia.
Citera
2018-08-17, 00:02
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag köpte "Patience" av Daniel Clowes och "Kafka" av Robert Crumb för ett tag sen, men har inte orkat läsa dem ännu...
Citera
2018-08-18, 15:27
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Från Pressbyråns hemsida

6 nummer per år och kostar 39:-
Verkar vara främst fokuserat på Rosa, alltså. Men den här gången fick vi en Barks-historia.
De körde Rosa-serier förut men har nu gått över till Barks. Jag prenumererar faktiskt på Kalle Anka Extra, det går ju två månader mellan varje tidning så det blir en glad överraskning varje gång man hittar en sådan i brevlådan. Kostnaden blir ju bara typ 200 per år också.
Citera
2018-08-19, 19:17
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Comics 1 - Den stora serieboken (från 1970)
Citera
2018-08-30, 21:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag köpte "Patience" av Daniel Clowes och "Kafka" av Robert Crumb för ett tag sen, men har inte orkat läsa dem ännu...

Patience läste jag i somras, lånade hem den ifrån lokala biblioteket och Kafka läste jag för en del år sedan, minns den som bra, Patience var också väldigt bra.

Mina senaste köp:

Epix nr 1 från 1984
Mega Marvel nr 5 från 1996 (Venom slåss mot Carnage)
Fantomen nr 18/19 från 2018 (kom ut i butik idag)
Citera
2018-09-02, 22:41
Medlem
FarbrorBerits avatar
Yokohama Kaidashi Kikou (Yokohama Shopping Log).

https://myanimelist.net/manga/4/Yokohama_Kaidashi_Kikou

Hade läst den på MangaKalot och eftersom jag gillade mangan så köpte jag de 14 volymerna på ett bräde.
Citera
2018-09-05, 19:09
Medlem
Ördögs avatar
Idag förvärvade jag

Maria Reidelbach: Completely MAD - A History of the Comic Book and Magazine (1991)

Det var under 1980- och det tidiga 90-talet som jag var storslukare av MAD - till en början på finska och svenska, senare uteslutande på engelska. Samtidigt fick jag i seriehistoriska översiktsverk läsa omdömen av finsmakare, som tyckte att endast 1950-talets MAD var något att komma med. Vare därmed hur som helst - den här rikt illustrerade volymen innehåller rikligt med material från båda dessa perioder, och även från de mellanliggande decennierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in