2018-12-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det ser mörkt ut i Kameruns domstol

Haha vilken grej

Var väl där dom dömde en get till fängelse också? För egentligen var geten en trollkarl som hade förvandlat sig.
Citera
2018-12-21, 21:05
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Det finns väl andra skäl till att dricka än att man vill bli full - det är bara omogna tonåringar som vill bli fulla...

Inte i vodkabältet, här är fyllan helig

Tonåringar dricker kanske fem bira och skryter om hur jävla fulla de är.

Riktiga män dricker minst en 75a. Svenskar har dock blivit mesigare med åren med sina amatörfyllor.

I Finland dricker de först en stadig 75a Kosken och utbrister sen "NU! Nu borjar det roooliga!" Sen blir det suddigt och var man vaknar upp blir en överraskning.
Citera
2018-12-21, 21:06
Medlem
Citat:
Jag har hört och läst att Baileys är en bög- och kvinnodryck, absolut inget för riktiga män som antagligen skall hålla sig till whiskey, vodka och t-sprit...

Vad säger ni om saken - är man en mes, bög och tönt om man gillar Baileys?

Själv tycker jag att denna likör är riktigt god, och tycker inte att jag är en fjollig bög för det...

Vad väljer man, en gräddig god likör med smak av choklad, hasselnöt och vanilj, eller ett glas med bensin som smakar gasol. Väldigt svårt val.
Citera
2018-12-21, 21:07
Medlem
dwgs avatar
Man dricker det man vill och bryr sig inte om vad andra säger.

Bryr du dig om vad andra tänker om dina kläder?
Citera
2018-12-21, 21:12
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Var väl där dom dömde en get till fängelse också? För egentligen var geten en trollkarl som hade förvandlat sig.

Inte en susning men inget förvånar när det gäller Afrika som helhet.
http://boredomtherapy.com/only-in-africa/
Citera
Medlem
Europes avatar
Regeln är att om man är rädd för att andra ska tänka att man är fjollig, så är man sannolikt redan fjollig. Obs, att jag här inte använder fjollig som synonymt med homosexuell, utan snarare som "mesig", "omanlig" o.s.v. Visst, i Kamerun ska man kanske undvika att beställa det av mer objektiva skäl.

Sedan gillar jag själv inte Baileys, samt finner generellt de flesta likörer som väldigt söta och svårdruckna. Att jag föredrar ren vodka eller whisky är ju för att jag uppfattar det som mer lättdrucket, medan likörer ofta känns kvalmiga. Jag är i regel inte värst förtjust i drinkar, förutom gin och tonic, samt drinkar med vodka och lime (t.ex. caipi-vodka, d.v.s. som caipirinha, men med vodka istället för cachaca).
Citera
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad väljer man, en gräddig god likör med smak av choklad, hasselnöt och vanilj, eller ett glas med bensin som smakar gasol. Väldigt svårt val.
Tja, jag sippar faktiskt på en liten Baileys just nu...
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Man dricker det man vill och bryr sig inte om vad andra säger.

Bryr du dig om vad andra tänker om dina kläder?
Nej, jag bryr mig inte, men tycker ändå att frågeställningen är intressant - är Baileys en "bögdryck"...?
Citera
2018-12-21, 21:15
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ok, jag fattar poängen, och håller med till fullo...

Citat:
Nej, jag bryr mig inte, men tycker ändå att frågeställningen är intressant - är Baileys en "bögdryck"...?

Jo det är väl så egentligen.

Är man en riktig man behöver man inte ifrågasätta sin maskulinitet

Det är lite som att vara aristokrat, det kvittar vad man gör bara man gör det med en övertygelse om att man gör rätt.
Citera
2018-12-21, 21:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Explorer + Baileys = Krister Pettersson eller Dräparen, torde vara en ganska icke-homofil förfriskning.

Ha ha - var precis på väg att droppa detta.

Om en figur som Christer Pettersson drack Baileys så är det fritt fram för vem som helst. Men vill minnas att han blandade de två ädla dryckerna 50/50 - det är faktiskt helt okej, förutsatt att man får en isbit i.
Citera
2018-12-21, 21:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Av dessa hade jag helt klart valt Bailey's, annars hade jag nog tagit en whisky.
Citera
2018-12-21, 21:19
Medlem
Jag gillar ett glas Baileys på kvällskvisten efter maten till kaffet. Ingen har kallat mig fjollig.
Citera
2018-12-21, 21:21
Medlem
Citat:

Helt rätt. Brukar också dricka likör när det bjuds på starkt efter kaffet, och jag njuter. Till skillnad från de som väljer whiskey som plågar i sig det i flera timmar och man ser på ansiktsuttrycket hur mycket de ångrar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in