2018-12-27, 20:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Baileys smakar inte i närheten av oboy och det är helt annat sprit i så ganska stor skillnad från din mix.

Smakar oerhört lika, så länge man inte har två glas bredvid varandra , då känner man skillnaden.
Citera
2018-12-27, 20:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Smakar oerhört lika, så länge man inte har två glas bredvid varandra , då känner man skillnaden.
Baileys är ju på whiskey så varför skulle man ens använda sig av Renat?
Citera
2018-12-27, 20:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
När jag köper sprit dricker jag upp den.
Ah, ska öl drickas ljummen också då eller vad menar du?
Citera
2018-12-27, 20:25
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ah, ska öl drickas ljummen också då eller vad menar du?

Ja om man nyss har köpt den då blir den ljummen när man dricker den. Har druckit en hel del ljummen öl. Inte alls särskilt illa. Faktiskt lättare att dricka.

Det finns inget skall i detta. Men är man fyllesugen så dricker man vad man har införskaffat sig ljummet eller ej. Man har ingen lust att vänta på att det skall bli kallt.
Citera
2018-12-27, 20:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Baileys är ju på whiskey så varför skulle man ens använda sig av Renat?

För alkoholen. Men häll i Lord Calvert istället då, så har du din "Baileys".
(Dyrare whisky/whiskey är bortkastade pengar).

Man kunde köpa "Baileysextrakt" på Konsum för för en femma flaskan. Med en flaska billig sprit och några paket kaffegrädde fick man sin "Baileys" för halva priset jmf. med vad riktig Baileys kostade. Detta var på 1980-talet. Baileys var extremt populärt då.
Citera
2018-12-27, 20:26
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja om man nyss har köpt den då blir den ljummen när man dricker den. Har druckit en hel del ljummen öl. Inte alls särskilt illa. Faktiskt lättare att dricka.

Det finns inget skall i detta. Men är man fyllesugen så dricker man vad man har införskaffat sig ljummet eller ej. Man har ingen lust att vänta på att det skall bli kallt.
Så du har aldrig någon alkoholhaltig dryck i kylskåpet?
Citera
2018-12-27, 20:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
För alkoholen. Men häll i Lord Calvert istället då, så har du din "Baileys".
(Dyrare whisky/whiskey är bortkastade pengar).

Man kunde köpa "Baileysextrakt" på Konsum för för en femma flaskan. Med en flaska billig sprit och några paket kaffegrädde fick man sin "Baileys" för halva priset jmf. med vad riktig Baileys kostade. Detta var på 1980-talet. Baileys var extremt populärt då.
Vad var det för något i Baileysextraktet då?
Citera
2018-12-27, 20:29
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Så du har aldrig någon alkoholhaltig dryck i kylskåpet?

Ja det har jag och ja jag tycker öl är trevligare kall men för mig är förvaringsfrågan inte särskilt viktig eftersom om jag går till systemet blir det jag köper uppdrucket inom kort.
Temperatur är inte nödvändigt är vad jag säger.
Citera
2018-12-27, 20:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Vad var det för något i Baileysextraktet då?

Vetefan, Konsum sålde allt möjligt på den tiden. Kanske whiskysmak och något annat? Flaskan var på typ en deciliter. Det var Konsums eget märke.
Citera
2018-12-27, 20:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja det har jag och ja jag tycker öl är trevligare kall men för mig är förvaringsfrågan inte särskilt viktig eftersom om jag går till systemet blir det jag köper uppdrucket inom kort.
Temperatur är inte nödvändigt är vad jag säger.
Ett par timmar i kylskåpet är väl inte så extremt? Går ju att dricka annan alkohol under tiden så hinner åtminstone någonting bli kallt innan allt har druckits upp.
Citera
2018-12-27, 20:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Vetefan, Konsum sålde allt möjligt på den tiden. Kanske whiskysmak och något annat? Flaskan var på typ en deciliter. Det var Konsums eget märke.
Okej, just Baileysextrakt tänkte jag om du menade att man blandar den med både grädde och neutral starksprit då eller om det var någon gräddblandning färdig vilket vore ganska skumt menade jag.
Citera
2018-12-27, 20:36
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ett par timmar i kylskåpet är väl inte så extremt? Går ju att dricka annan alkohol under tiden så hinner åtminstone någonting bli kallt innan allt har druckits upp.

Det är förvaringen som diskuteras. Jag bryr mig inte om ifall någon gräddlikör som jag aldrig har druckit är kall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in