2018-12-21, 15:54
Medlem
Jag tänkte köpa raketer först för att det är sista året, men jag har inte skjutit raketer på över 10 år, så jag kommer inte sakna dom.

Jag kommer handla en hel del på Fyrverkeri Lagerförsäljning utanför Varberg, där dom har en demoskjutning den 27:e. Köpte en del på Black Friday på Linders webshop för uthämtning där.
Dom har en FB-sida, sök på fyrverkerishopen eller sök via Linders ÅF.

Annars har jag köpt två Valkyria och en annan liten tårta från mästarna.
Citera
2018-12-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Då har man gått över vad man har inför nyår

2x Shockwave
1x Valkyria
1x Ymer
1x Hymer
1x Night Surprise
1x Sleipner
1x Tweak

Diverse raketer, klotbomber och annat smått ifrån utlandet

3x Mascleta 10m
20x 2" och 3" klotbomber
20x - 30x raketer
20x - 30x Thunder King
20x - 30x smatterband
15x Fontäner
20x Romerska ljus

Och en salig blandning av olika smällare, rökfontäner etc.

Diverse smått ifrån Svea och Linders, t.ex. fontäner, romerska ljus, smatterband, marksolar, rökfontäner etc.

Frågan är då vad man ska satsa på för en 1500 - 2000kr för att komplettera? Har tillgång till Svea, EF, Linders samt Hanssons och Viking Fireworks. Något i stil med

10x Airbombs Hanssons
1x Incendio Hanssons
1x Hypnotize Hanssons

2x Crackling Whip Svea
2x Blinkbomber Svea
1x Monster/Big Bang Svea

1x Flashing Thunder Linders
1x Knockout Linders
1x Bonk Linders

Frågan är då vad man ska satsa på för raket/raketpaket, inte mina favoriter men när det ändå är sista året för dem så får man passa på. Kan nog gå upp en 5 - 1000kr på budget likväl

Kan Rekommendera Afrodite från Svea Lite långsam men riktigt bra tryck.

Om du vill samla på dig Raketer så gå till en Åf som säljer ett märke du gillar och välj en Raket sats du gillar och fråga om du kan få köpa en hel låda med såna Raketsatser till ett bra pris
Citera
2018-12-21, 16:06
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2

Om du vill samla på dig Raketer så gå till en Åf som säljer ett märke du gillar och välj en Raket sats du gillar och fråga om du kan få köpa en hel låda med såna Raketsatser till ett bra pris

Lite väl duktigt med knaster i den Men såg inte helt dålig ut. Är ett rätt stort fan av mycket vissel/saluter, så om det finns någon sån på marknaden så lyssnar jag gärna på förslag, men kollar allt som nämns.

Åka till en ÅF och köpa en kartong låter ju inte helt dumt.. Dock lär det nog dra över min budget rätt bra.
Senast redigerad av Legionarii 2018-12-21 kl. 16:10.
Citera
2018-12-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2

Tips på bra raketsatser? Känns som alla snackar om att bunkra raketer, väldigt få om VILKA raketer som är värda bunkra.

Själv har jag inte varit något stort fan av raketer tidigare. Men nu när det blir snack om förbud så börjar man bli väldigt sugen att bunkra ÄNDÅ! Detta medför dock att jag har noll koll på bra raketsatser (eller ens vilka märken som har bra kvalité på raketerna).

Önskar gärna tips på både specifika raketsatser, samt även vilka märken man kan räkna med har allmänt bra kvalité på raketerna.
Citera
2018-12-21, 16:08
Medlem
Var hos bonnen idag, fan vilken säljare Sven är, ha ha! Kommer in med en färdig lista och när han hämtat allt, -Vad ska du mer ha? Du får inte missa denna tårta, den är då otroligt fin! -ok, jag provar den också då....

-Sen väljer du nåt mer så vi kan runda av till ett jämnt tusental! 😂🤣😂
Citera
2018-12-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Lite väl duktigt med knaster i den Men såg inte helt dålig ut.

Åka till en ÅF och köpa en kartong låter ju inte helt dumt.. Dock lär det nog dra över min budget rätt bra.

Afrodite ser mycket bättre ut IRL

Bra knallar, speciellt i Saluterna i finalen

Nja.. Säg inte det...

Säg att du hittar en raketsats du gillar som kostar T.E.X 299.

Nu e det ju olika mellan Åf men cirka 6 stycken brukar det vara i en kartong.

Du kanske du får dom för 175-200 Kr styck.

Visst du kanske går över med några hundringar men tänk på att det e sista chansen.

Sen e det borta...

Om du inte importerar olagligt då eller utbildar dig såklart men helt klart värt att passa på
Citera
2018-12-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Var hos bonnen idag, fan vilken säljare Sven är, ha ha! Kommer in med en färdig lista och när han hämtat allt, -Vad ska du mer ha? Du får inte missa denna tårta, den är då otroligt fin! -ok, jag provar den också då....

-Sen väljer du nåt mer så vi kan runda av till ett jämnt tusental! 😂🤣😂

Ha ha va också där tidigt idag han är alltid vass Sven!
Har dock jobbat där förr så han vet att jag vet vad jag vill så man slipper det men en bra försäljare är han.
Va ganska mycket folk där runt 09 och folk handlade mycket raketer i år märktes.
Citera
2018-12-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Ha ha va också där tidigt idag han är alltid vass Sven!
Har dock jobbat där förr så han vet att jag vet vad jag vill så man slipper det men en bra försäljare är han.
Va ganska mycket folk där runt 09 och folk handlade mycket raketer i år märktes.

Japp, det såldes mycket raketer märkte jag också. Själv valde jag enormous, big och giant i raketväg. Sen blev det väl runt 15 tårtor tror jag. Lägger väl upp en obligatorisk bild närmare nyår.
Citera
2018-12-21, 16:51
Medlem
Så ni säger att Afrodite var bra? Perfekt då blir det nog inte så tokigt endå att köra 3st Afrodite och en oden endå. Oden ska fylla ut farten och delvis färger och Afrodite ska få knalla på TILLSAMMANS fan tro detta blir super!😀
Citera
2018-12-21, 18:50
Medlem
Fick också känslan att många saker kommer ta slut ganska snabbt och XO satsen varar nog inte länge tyvärr, så ni som åker dit lite senare får nog ha lite backups på listan.
Citera
2018-12-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Fick också känslan att många saker kommer ta slut ganska snabbt och XO satsen varar nog inte länge tyvärr, så ni som åker dit lite senare får nog ha lite backups på listan.

Fan. Nu blir man ju orolig. Hade tänkt att åka efter julafton. Hoppas det finns något kvar då.....
Citera
2018-12-21, 19:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Fan. Nu blir man ju orolig. Hade tänkt att åka efter julafton. Hoppas det finns något kvar då.....

Beror nog mycket på vad du är på jakt efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in