Citat:
Ursprungligen postat av
Laguners
Kanske kan vara bra framöver, dock vill jag iakta och "lära känna" suget till en början.
Har funderingar på att testa LCHF framöver i korta perioder, en vecka i taget, så att jag går in i ketos ett längre tag.
.
Jag tror definitivt att den intensiva klådan är pga överväxt jästsvamp, Idag tex har det inte kliat ett dugg jämför mot igår när jag åt massa socker. Har märkt av det många många gånger och det hänger alltid ihop med högt sockerintag.
Jag kan tänka mig många andra förklaringar som är mer troliga än att en jästsvamp äter av ditt blodsocker; torr skalp för det är kallt ute, du tvättar aldrig din kudde så det är fullt med kvalster i ditt hår, du byter aldrig några sängkläder, du duschar inte sårskilt ofta, du använder aldrig schampo eller så använder du för mycket schampo, du kör med en tvål i håret som är skitstark och torkar ut skalpen, du har på dig samma mössa i 5 år vilken är full med kvalster, du duschar med munstycket på skalpen med jättevarmt vatten så den blir flammig, du börjar bli skallig, någon har hällt klipulver i skalpen, någon har smörjt din skalp med någon olja för att du klagar så jävligt och nu kliar det.