2018-12-19, 21:09
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
"GM Polisen(MT) enligt FUP missad mask. Och enligt hennes uppgifter ovan jobbade inom narkotikaroteln i Västerås."

"Känd målsägare sen tidigare?"

Var ser du att polisens initialer skulle vara MT (det är i alla fall så jag tolkar det du skriver) och varifrån kommer citatet/uppgiften "Känd målsägare sedan tidigare"?

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Angående Kokainåtalet.(...)

Var hittar du att det skulle handla om kokain? Jag har bara sett att det talas allmänt om att hon varit drogad utan att det specificeras vilken sort det handlar om.
Citera
2018-12-19, 21:19
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Inte en chans att allt det hon skriver stämmer, men såklart så tar den kvinnliga delen av facebook användarna kvinnan till försvar, utan att vara det minsta källkritiska.
Skulle inte bli förvånad att hon även kommer bli åtal för förtal efter texten ovan.

Undrar vad för mentala problem hon har, själv tippar jag på att den här kvinnan lider av någon form av Schizofreni eller liknande psykos.

Eips samt läkemedelsmissbruk?
Citera
2018-12-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Var ser du att polisens initialer skulle vara MT (det är i alla fall så jag tolkar det du skriver) och varifrån kommer citatet/uppgiften "Känd målsägare sedan tidigare"?

Sida 6 i FUP. "Rb 24-1610 med Larsson och Pa Hammar blev beordrade till "maskat" med anledning av att en känd målsägare som ringt till polis och låter samtalet vara på utan att prata..."

Förövrigt skummade igenom FUPen igen det är GM som lämnat tuggummit på NATTDUKSBORDET!! Vilket jävla as till konstapel det där är. Snor KOKAIN från jobbet som han sedan använder när han är ute på krogen själv!!!!!!!! Undra hur många fler inom Västerås NARKOTIKAROTEL det är som använder sig av stulet kokain.
Citera
2018-12-19, 21:54
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
Sida 6 i FUP. "Rb 24-1610 med Larsson och Pa Hammar blev beordrade till "maskat" med anledning av att en känd målsägare som ringt till polis och låter samtalet vara på utan att prata..."

Förövrigt skummade igenom FUPen igen det är GM som lämnat tuggummit på NATTDUKSBORDET!! Vilket jävla as till konstapel det där är. Snor KOKAIN från jobbet som han sedan använder när han är ute på krogen själv!!!!!!!! Undra hur många fler inom Västerås NARKOTIKAROTEL det är som använder sig av stulet kokain.
varför tror du att han stulit det från jobbet? 🤨
Citera
2018-12-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
varför tror du att han stulit det från jobbet? 🤨

Min magkänsla. Detta genom att nyutexaminerad Polisen känner igen 'gm'. Alltså jobbar 'gm' inom någon av det roligare rotlarna dit alla nyutexaminerad vill arbeta sig till typ narkotika eller grova brott.
Citera
2018-12-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord

Var hittar du att det skulle handla om kokain? Jag har bara sett att det talas allmänt om att hon varit drogad utan att det specificeras vilken sort det handlar om.

Hon skrev om det själv på Facebook.
Citera
2018-12-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Oj oj oj, och de fåtal sidor som lämnas ut där är allt av värde maskerat.

Förundersökningen är på minst 348 sidor men den här utlämnade "maskade" versionen är på 112 sidor, bla. så fattas helt förhöret med målsäganden och den misstänkte.

Bara massa maskade meningslösa förhör med den misstänktes poliskollegor som säger de tar sig in i trapphuset och ringer på dörren.

Man blir mörkrädd så korrumperat vårt rättsväsende har tillåtits att bli.

Snart dags att granska den här Elisabeth Brandt. Vad vet FB om hennes bravader?
Citera
2018-12-20, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Troligt 🙄

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/atalsbeslutet/strafforelaggande/

Läs på!
Citera
2018-12-20, 16:48
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Stora delar av FUP fattas ju. Titta på numreringen, så ser du att hundratals sidor fattas. Bara BO har tillgång till hela versionen.
Wut?
Är det BO som maskat, klippt och lagt upp en redigerad variant?

Sen var kommer info om att det är kokain som är inblandat? Hon hävdade att det var en våldtäktsdrog hon blivit ilurad.
Att försöka droga någon med kokain skulle väl ha motsatt effekt om man nu är en vidrig dateraper?
Citera
2018-12-20, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Wut?
Är det BO som maskat, klippt och lagt upp en redigerad variant?

Sen var kommer info om att det är kokain som är inblandat? Hon hävdade att det var en våldtäktsdrog hon blivit ilurad.
Att försöka droga någon med kokain skulle väl ha motsatt effekt om man nu är en vidrig dateraper?

Nej, FUP har sekretessgranskats innan den lämnats ut.
Citera
2018-12-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Den stora frågan är ju som sagt hur det kan komma sig att det faktiskt förekommer att poliser blir dömda för brott. Det har foliehattarna inte riktigt svaret på, kanske drar internutredare/ åklagare lott, och denna polisen drog vinstlotten i tombolan

För att det är bevisningen som avgör vem som blir dömd eller ens åtalad är ju en omöjlighet

Som sagt, av intresse är ju vad åklagaren har för motivering i detta fall, för motivering har hon det kan du vara lugn för.

Är det för att omständigheter kommit fram som talar till polismannens fördel? Är det att målsägande inte är trovärdig? Är hon kanske känd rättshaverist och hobbypundare? Har hon förekommit i polisens LPT ärenden tidigare?

Undras om hennes agerande nu på facebook skulle kunna klassas som förtal, eller om man möjligen , förutom narkotikabrottet skulle kunna lagföra henne för " falsk tillvitelse " också..kanske. Tror dock att man måste peka ut någon med namn för att förtal skall bli aktuellt, måste erkänna jag inte riktigt har koll på praxis där..

Vilket skitsnack, du är inte möjligtvis polis själv?

https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/726759-41-poliser-har-sparkats-pa-atta-ar

http://www.stockholmsfria.se/artikel/127614

Med vänlig hälsning, Foliehatten.
Citera
2018-12-20, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aldesman
Vilket skitsnack, du är inte möjligtvis polis själv?

https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/726759-41-poliser-har-sparkats-pa-atta-ar

http://www.stockholmsfria.se/artikel/127614

Med vänlig hälsning, Foliehatten.

Bra att du medger dig vara foliehatt, det får du cred för

Ang första artikeln så förstår jag inte vad du vill ha sagt, ja det finns poliser som dömts för brott och fått sparken, vet du varför? Jo för i dom fallen har det funnits BEVIS!

I detta fall finns inte bevis, alltså läggs ärendet ned innan åtal.

Ang andra artikeln så har man den rabiate rättshaveristen och polishataren töllborg som källa, ungefär som att hävda en sionistisk världsomspännande konspiration och hänvisa till " mein kampf"...grattis till den lyteskomiken

Du tror inte det finns andra orsaker till varför såpass få poliser blir dömda för brott, som att det tex är få utav dom som begår brott...

Ang polisen internutredning så finns det gediget faktamaterial/ forskning/ studier som visar att denna håller en hög internationell standard, alltså i motsats till vad gaphalsen töllborg påstår. Men skvallerpressen kontaktar ju såklart honom då dom vill sälja lösnummer, uppenbart är ju redan utefter denna artikel att han saknar kunskap om hur det rättsväsende han gapar över fungerar. Inte minst lagstiftning.

Jag är fd polis, sade upp mig för två år sedan och jobbar numera inom försäkringsbranschen, Frågor på det?
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-12-20 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in