Citat:
Ursprungligen postat av
BullensPilsner
Tydligen är det väl du som inte vet vad som gäller. Du verkar inte veta skillnad på a-kassa och aktivitetsstöd, inte varför det är 300 för vissa och 450 dagar för andra. Ändå är du tvärsäker och kallar mig för lögnare. Fortsätt så du.
Edit: Här får du en länk att läsa på. Den gäller drygt tio år bak i tiden.
JOB
Du går in och påstår totalt felaktiga saker när jag beskriver att dom slappa som inte vill jobba och hon var en sån inte kan göra så, och att hon fick ut 600 kr mer av att jobba, jag var ju där.
Men jag var givetvis totalt ointresserad av arbetslöshet så jag pluggade inte på i ämnet. Jag var med henne i 4 år och hon jobbade ca 6 månader av den tiden.
Jag säger inte att det är en dans på rosor att vara arbetslös men är det det att jobba och bara få 5 veckor semester och förstörd kropp. Jag påstår att det är helt sinnessjukt galet att skillnaden mellan att jobba och slappa är för lågt och att det många ggr inte lönar sig att börja jobba.
När Pensionen kommer så får dom ändå garantipension, bostadsbidraget gör att skillnaden för många mellan dom som jobbat 50 år och dom som legat på sofflocket är minimal. Men ändå tycker soffliggarna att det är dom det är synd om.
Det finns säkerligen några andra namn på bidragen också, det enda bidrag jag fått är barnbidrag, som jag iofs också tycker ska bort.