Citat:
Ursprungligen postat av
Split-ed
Nu har jag bara lyssnat på Rättegångspodden, har lyssnat 3 gånger, och får väl ändå känslan av att F är något sånär äkta i sina känslor? Är det något som blivit utelämnat från podden eller är jag naiv som inte fattar att han bara spelar eller?
Jag har inte lyssnat på podden men läst förhörsprotokollen och lyssnat på ljudupptagningarna från rättegången. F förhör tycker jag låter som rena radioteatern, men samtidigt tror jag att han hade försökt att använda sina erfarenheter från skådespeleriet oavsett hur inblandad han var i planeringen av mordet.
Personligen tror jag att han varit med som en del i planeringen från början men samtidigt kan jag inte släppa tanken på möjligheten att han bara råkade befinna sig där och någon gång under dagen beslutade sig att hjälpa till att mörda Magnus. Psykologens uttalande från rättegången som beskriver faktorerna som fick F att utföra mordet upplever jag som han inte gjort någon djupare analys utan tagit två välkända experiment samt lägger till några ytterligare faktorer och det känns mer som han halvhjärtat ger ett uttalande som försvaret vill ha.
Om F inte var en del i planteringen skulle det vara intressant att veta mer om hur han är som person och förstå hans relation var med Magnus bättre.