2018-12-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyKongo
Här vi vi ett klipp på den renrasiga adopterade negroiden Carl Gustafsson som spelade i DIF:
https://www.youtube.com/watch?v=GAdjkT3dil8

Han verkar ju nästan mer väluppfostrad svennebanan än övriga vita hockeyspelare. Detta är dock väldigt sällsynt.

Att CG är mer väluppfostrad än alla WT-svenskar tillsammans beror helt och hållet på att CG måste alltid jobba hårdare med sitt uppförande och personlighet jämfört med en vithyad WT svensk, och detta för att kunna framstå som en bättre människa än alla WT-svenskar som alltid ser ner på mörkhyade människor.
Citera
2018-12-17, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyKongo
Här vi vi ett klipp på den renrasiga adopterade negroiden Carl Gustafsson som spelade i DIF:
https://www.youtube.com/watch?v=GAdjkT3dil8

Han verkar ju nästan mer väluppfostrad svennebanan än övriga vita hockeyspelare. Detta är dock väldigt sällsynt.

De är sån person jag försöker bli
Citera
2018-12-17, 02:28
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitti2011
Tja, jag är en mörkhyad person som försöker komma in i den svenska samhället, Men vad ska jag göra för bli det. Jag har redan skaffat mer kläder samt material för se ut som en överklass svensk men ändå behandlar man mig som en blatte? Har ni några tips för bli en riktig svensk
Nu vet jag inte vilket land du kommer i från men för att kunna besvara sådana frågor måste du själv kunna besvara på frågan om vad jag skulle göra för att inte ses som vit och inte bli behandlad som en x ,vad det nu heter hos dig. Går det? Smidigt?
Har du, människorna från ditt land, i ditt land några nedlåtande ord typ blatte om mig om jag skulle flytta till ditt land?
Räcker det om jag skaffar kläder och material som ses som något specifikt i ditt forna land.
Och vad vill du bli sedd som i ditt land sedan ?
Måste du ta av dig kläderna och.materialet eller hur tänkte du ..
Kan jag bli en riktig Afrikan, en riktig Japan osv

Man bör nog behålla sin identitet och inte försöka bli något man inte är.
Alltid är det väl någon som accepterar en och alltid någon som inte accepterar en.
Har man inte det etniska utseendet som majoriteten i ett land så blir det reaktioner.
Det är reaktionerna man måste lära sig att hantera. Så tänker jag( om du nu är seriös)
Citera
2018-12-17, 16:34
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Att CG är mer väluppfostrad än alla WT-svenskar tillsammans beror helt och hållet på att CG måste alltid jobba hårdare med sitt uppförande och personlighet jämfört med en vithyad WT svensk, och detta för att kunna framstå som en bättre människa än alla WT-svenskar som alltid ser ner på mörkhyade människor.
Så du har bestämt dig att du minsann vet att CG måste jobba hårdare med sitt uppförande och personlighet än "alla" WT - svenskar och enbart för att han är svart?
Känner du CG ?Pratat med honom om varför han är så väluppfostrad.
Utgår du ifrån att " alla" svarta tänker så och att alla vita WT- svenskar " alltid" ser ner på svarta?
Är det inte du som bestämt över både vita och svarta och att du minsann vet att det är så.
Du placerar svarta i ett offerfack, varför?
Varför vill du tänka åt svarta, tror du inte att de har egen hjärnverksamhet, en egen personlighet eller att de måste vara ubertrevliga.
CG är antagligen väluppfostrad och har en stark egen personlighet , varför måste du dra upp färgen då?
Senast redigerad av gabrielle2 2018-12-17 kl. 16:38.
Citera
2018-12-17, 17:07
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitti2011
Tja, jag är en mörkhyad person som försöker komma in i den svenska samhället, Men vad ska jag göra för bli det. Jag har redan skaffat mer kläder samt material för se ut som en överklass svensk men ändå behandlar man mig som en blatte? Har ni några tips för bli en riktig svensk

Ser väldigt "blatte" ut att gå omkring i dyra kläder, dyr klocka och dyr bil om någon är Svart eller "mörkhyad". Då ser det bättre ut med normal Svensson stil.. och lite mer avslappnad attityd.

Jeans eller chinos.. Tshirt. Vettig frissa och så lite "bling bling" som möjligt.

För mycket bling ger effekten "läppstift på grisen" (betyder ungefär "det lät som en god idé innan jag provade det")
Citera
2018-12-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Så du har bestämt dig att du minsann vet att CG måste jobba hårdare med sitt uppförande och personlighet än "alla" WT - svenskar och enbart för att han är svart?
Känner du CG ?Pratat med honom om varför han är så väluppfostrad.
Utgår du ifrån att " alla" svarta tänker så och att alla vita WT- svenskar " alltid" ser ner på svarta?
Är det inte du som bestämt över både vita och svarta och att du minsann vet att det är så.
Du placerar svarta i ett offerfack, varför?
Varför vill du tänka åt svarta, tror du inte att de har egen hjärnverksamhet, en egen personlighet eller att de måste vara ubertrevliga.
CG är antagligen väluppfostrad och har en stark egen personlighet , varför måste du dra upp färgen då?

I Sverige i alla tider har man alltid sett ner på mörkhyade människor.
Idag säger man inte längre negerboll för att det kan upplevas kränkande, enligt politikerna måste man vara PK när man tilltalar människor med annan hudfärrg eller religion man får mao inte kränka.
När jag menar WT-svensk, då syftar jag på vanligt folk som raggare, nasister, fattiga ossovidare, det är dessa människor som ofta röstar på SD och andra partier.

Välutbildade människor hör man aldrig uttala sig nedsättande om annat folk som kommit till Sverige.
Välutbildade människor biter sig hellre i tungan än att avslöja sig själva och uttrycker sig rasistiskt som gemene W-trash ofta gör i vardagen.
Det skillnad på folk och folk i hur man uttrycker sig gentemot andra människor.

Vi svennar är livrädda att bli stämplade som rasister fast många är rasister men inte vågar stå för det bara för att man saknar pungkulor och ryggrad!

När man även censurerar Pippi Långstrump böcker för att författaren använt sig av N-ordet då har det gått för långt!
Senast redigerad av pinguinen 2018-12-18 kl. 23:05.
Citera
2018-12-18, 23:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Sluta att använda det efterblivna ordet "svenne" till att börja med.
Jobba o betala skatt o gör rätt för dig.
Citera
2018-12-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Sluta att använda det efterblivna ordet "svenne" till att börja med.
Jobba o betala skatt o gör rätt för dig.

Det är antingen eller = svenne eller kamelryttare/träskarab.
Vad vill du bli kallad?
Araben/blatten kallar dig för svenne, du kallar araben/kamelen för blatte.
Det är lika förolämpande eller?
Citera
2018-12-19, 11:46
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
I Sverige i alla tider har man alltid sett ner på mörkhyade människor.
Idag säger man inte längre negerboll för att det kan upplevas kränkande, enligt politikerna måste man vara PK när man tilltalar människor med annan hudfärrg eller religion man får mao inte kränka.
När jag menar WT-svensk, då syftar jag på vanligt folk som raggare, nasister, fattiga ossovidare, det är dessa människor som ofta röstar på SD och andra partier.

Välutbildade människor hör man aldrig uttala sig nedsättande om annat folk som kommit till Sverige.
Välutbildade människor biter sig hellre i tungan än att avslöja sig själva och uttrycker sig rasistiskt som gemene W-trash ofta gör i vardagen.
Det skillnad på folk och folk i hur man uttrycker sig gentemot andra människor.

Vi svennar är livrädda att bli stämplade som rasister fast många är rasister men inte vågar stå för det bara för att man saknar pungkulor och ryggrad!

När man även censurerar Pippi Långstrump böcker för att författaren använt sig av N-ordet då har det gått för långt!
Ja vi är väll alla ett gäng amöbor då. Enligt dem som vet.
Jag har i allafall inte röstat på SD, jag röstade blankt.
Ingen av rötäggen passar i min äggkartong.
Ja man säger att alla vita ser ner på svarta. Det stämmer inte.
Media däremot säger så och då är det sanning.
Blir så när deghögar och uppblåsta paddor talar.
Det är de som talar om vitt och svart hela dagarna.
En svart kan inte lära sig att vara vit och en vit kan inte lära sig att vara svart. Omöjligt!
Det finns ett slags gap mellan dem båda.
En del svarta ser ner på vita och tvärtom
En del klarar av att inte se färgen och en del inte.
Så är det bara!
Senast redigerad av gabrielle2 2018-12-19 kl. 11:52.
Citera
2018-12-19, 14:32
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Det är antingen eller = svenne eller kamelryttare/träskarab.
Vad vill du bli kallad?
Araben/blatten kallar dig för svenne, du kallar araben/kamelen för blatte.
Det är lika förolämpande eller?

Träskarab

Jag är kvinna för det första, så att få ett manssmeknamn påklistrat finner jag inte direkt förolämpande, men efterblivet! Svensk heter det för det andra, och för det tredje så är fan inte svensk något man blir bara för att man flyttar hit. Jag har länsvandrat och är fan inte skåning bara för att jag råkar befinna mig i reservDanmark.

Men att sköta sig och betala skatt är ju en bra början.
Nu är jag förvisso misantrop, så för min del fick man gärna stänga gränserna, för typ 20 år sedan.
Det som invandrar i dagsläget är ofta ociviliserat löske där hoppet är ute, knappast någon vinstaffär
Citera
2018-12-19, 14:38
Medlem
Trollkonto!
Citera
2018-12-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Träskarab

Jag är kvinna för det första, så att få ett manssmeknamn påklistrat finner jag inte direkt förolämpande, men efterblivet! Svensk heter det för det andra, och för det tredje så är fan inte svensk något man blir bara för att man flyttar hit. Jag har länsvandrat och är fan inte skåning bara för att jag råkar befinna mig i reservDanmark.

Men att sköta sig och betala skatt är ju en bra början.
Nu är jag förvisso misantrop, så för min del fick man gärna stänga gränserna, för typ 20 år sedan.
Det som invandrar i dagsläget är ofta ociviliserat löske där hoppet är ute, knappast någon vinstaffär

Hur skulle jag veta att du är ett kjoltyg?
Du har inget användarnamn som avslöjar att du är kvinna.
Ofta är det snubbar som skriver på FB.

Du skriver att jag inte betalar skatt?
Vad fan vet du om detta om jag gör rätt för mig eller inte?
Kan du svara på detta?
Jag använder uttryck som svennen och blatte enbart för att få fram kaoz och mothugg för ytterliggare diskussion.

Du är som alla andra här på FB, självgod, självbelåten och tror att du är bättre än någon annan!
Lider du av någon form av prestigekomplex som får dig att tro att du är bättre och ser dig själv som en högre stående varelse än somaliern som bor granne med dig?
Vi svenskar har ju detta komplex att vilja framstå som bättre än alla andra.

Det är därför svensken har uppfunnit nedsättande uttryck som blåbär och bananrepublik när man pratar illa om andra.

God jul förresten
Senast redigerad av pinguinen 2018-12-19 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in