Citat:
Citat:
Du vet väl hur det ser ut på FP?
Tror du någon skulle släpa henne hela vägen upp dit, över järnstaketet, från vägen?
Hade hon legat i diket så hade jag också trott smitningsolycka.
Edit: Glömde inflika att det dessutom är ett stort dike sett från vägen innan det går brant uppåt. För de som inte vet hur FP ser ut irl.
Tror du någon skulle släpa henne hela vägen upp dit, över järnstaketet, från vägen?
Hade hon legat i diket så hade jag också trott smitningsolycka.
Edit: Glömde inflika att det dessutom är ett stort dike sett från vägen innan det går brant uppåt. För de som inte vet hur FP ser ut irl.
Citat:
Rättsläkaren och obducenten lär väl ha sett skillnad på en smitningsolycka och ett mord då det kommer till offrets skador?! Dvs. Om de inte köpt sina legitimationer på svarta marknaden...
Förundersökningsprocessen fortgår vidare av vad jag har uppfattat och absolut ingenting tyder väl på att det skulle kunna röra sig om en smitning, då det är en väsentlig skillnad på skador tillfogade av en människa kontra en bil
Förundersökningsprocessen fortgår vidare av vad jag har uppfattat och absolut ingenting tyder väl på att det skulle kunna röra sig om en smitning, då det är en väsentlig skillnad på skador tillfogade av en människa kontra en bil
Citat:
Hon rövas bort med våld från sin bostad i en bil som färdas mot Vivalla och vidare på motorvägen västerut.
När de kommer till FP ser LW sin chans och slänger sig ur bilen och försöker ta sig hem via FP. Hon hinns upp och mordet fullbordas.
Skriken kommer först från att hon skadat sig vid flykten och sen vid själva mordet.
När de kommer till FP ser LW sin chans och slänger sig ur bilen och försöker ta sig hem via FP. Hon hinns upp och mordet fullbordas.
Skriken kommer först från att hon skadat sig vid flykten och sen vid själva mordet.
Citat:
Intressant att följa denna diskussion. Nu tillhör jag ju de som litar på polisens bedömning alternativt ser det som att GM ändå står att finna i de kretsarna. De sägs ju ha mer än vad vi vet som sagt samt vara säkra på att FP är BP. Men ifall jag skulle tvinga mig att tänka utanför den lådan så måste jag medge att det finns något rimligt i ett sådant scenario.
Reflekterar lite (skrolla förbi om det blir för långt):
Planket som FP är både logiskt och ologiskt beroende på vem GM är. Många har frågat sig vad LW hade där att göra i den sena timmen mitt i paketinslagning och ifall hon verkligen skulle ha låtit lura ut sig dit. Sedan har vi ju diverse möjliga hörvittnen som iaf inte jag håller reda på vilka som är bekräftade och vilka som är trådsanningar. Det finns uppgifter om att planket användes för möten av folk i trakten och även om jag har svårt att se att LW, en tillsynes svensson-medelklassmamma skulle föredra att arrangera möten där, så kan hon ju möjligen ha råkat komma på någon/några andra där och se saker hon inte borde sett.
Men ifall LW övermannats vid hemmet eller strax utanför och GM/GMs med våld tar med henne i en bil och därpå ger sig ut på den stora vägen, så är det väl inte helt ologiskt att hon i ren desperation kastar sig ut ur bilen när hon senare ser att den passerar nära hennes hem?
Rent instinktivt i en nödsituation skulle åtminstone jag själv känna mig mest trygg hemma och kanske då ta ett dåligt beslut att till varje pris ta mig hem. Jag håller med dig Notknapparen om att det var ett företag som bara kunnat sluta med döden ifall bilen hade hög fart. Men ifall LW stod inför att en fortsatt bilfärd innebar en lika sannolik död eller än värre innan så blir valet kanske inte lika underligt?
Hon hann isåfall inte tänka länge utan kanske reagerade på ren överlevnadsinstinkt att komma bort från den för henne då primära livsfaran. Sedan var ju LW en vad det verkar spontan och djärv person så jag tänker mig att hon kanske för en sekund då ställde de två alternativen att försöka slå sig loss från GM långt bort från hem och grannar mot att lyckas kasta sig ut och rulla ner i dikesslänten där hon sedan kunde söka uppmärksamhet från nattliga hundvandrare? Hon gör detta i ren förtvivlan, hinner dra sig en bit i skydd mot planket och skriker efter hjälp eller för att hon gjort sig rejält illa varpå GM/GMs hunnit stanna bilen och hunnit ikapp henne varvid planket blir där hon mister sitt liv ändå för hens/deras hand?
Men ifall detta scenario skulle stämma, vilket inte utesluter att FP ändå då slutligen är huvudsakliga BP/MP, så vem/vilka är då GM?
Jag kan Örebros geografi för uselt för att fatta smartaste vägarna till olika områden så lämnar detta åt er andra att förklara bättre. Men utan denna geografiska insatthet, så ja möjligen kan väl Vivalla-spåret då bli intressant. Men borde inte polisen ha LWs liv och ev konflikter så kartlagda härvidlag så att man redan följt upp ifall hon haft kontakt med någon mindre hälsosam person därifrån? Särskilt med tanke på att NOA redan varit inkopplade i Örebro generellt? Om polisen ändå efter det står fast vid att det är MGM SD som är deras ende misstänkte så borde det väl betyda att detta spår är utrett? Eller är jag för naiv nu igen?
Och, för att reta upp alla som menar att vi är några som för ensidigt riktar in oss på SD (eller HD eller gänget som sådant), skulle inte SD ifall han var förslagen kunnat försökt röva bort LW också i bil varpå samma scenario ändå uppstått likväl som om det varit begånget av kriminella från Vivalla?
Senast redigerad av Philomena 2018-12-18 kl. 14:26. Anledning: Ändrad meningsbyggnad för underlättande av läsande.
Senast redigerad av Philomena 2018-12-18 kl. 14:26. Anledning: Ändrad meningsbyggnad för underlättande av läsande.