Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag tycker mig minnas att en sen tid diskuterades (vet dock inte om det var 23.30 exakt) och hur det gick ihop med skriken. Då konstaterades att det tar väldigt kort stund att gå till planket från Lenas hem, därför behöver inte det ena utesluta det andra.
Jo, jag verka rha skickat tidpunkten till slasken. Förmodligen av det enkla skälet att den inte är specificerad utan av generell karaktär(den anger ju inte på minuten).
En angiven tid 23.30- tiden, kan ju innebära minst 5 minuter till och från på bägge håll.
23.25-23.35.
Det skulle även kunna vara något bredare spann.
Det är inte omöjligt att hina då.
Det är inte heller omöjligt att LW hade kontakt med någon via mobilen när hon öppnad dörren.
Promenaden ner till planket är inte lång, ca 150 meter.
Den sträckan avverkar du på 1-2 minuter i normal gånghastighet.
LW borde ha snabbt blivit övermanövrerad. Det finns inga vittnen så vitt vi vet som har hört strid utanför planket, vilket förstås inte utesluter en sådan heller. Många sover tungt, snarkar själva (haha), har bullerfönster, öronproppar, sömnmedicin eller hörlurar avtagna.
Jag misstänker att det gått fort bort till planket.
Sammanlagt behöver det inte tagit mer än 5 minuter från dörr till bakom planket.
Och även om dalaan ringde in samtalet vid (usch jag har glömt den exakta tiden, var det 23.47?) så kan det ju för dom vara svårt att ange exakt på minuten när skriken var. Även om man har något att utgå ifrån, som ett tv-program, som man får kolla igen på för att kunna säga om man hann se det eller det, så blir det svårt att avgöra helt exakt när man börjar höra till när man börjar reagera på att det inte är normala skrik.
Jag har svårt att se att skriken ska ha kommit från något annat än från LW och jag tror att själva brottet från dörr till döden inte har behövt ta lång tid alls. Tiderna vi har är ungefärliga och med det vi har nu känns det inte omöjligt att hinna.
Vi får väl se...