Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag skulle säga att inte alla uppgifter är för oss i tråden kända.
T ex reagerade jag på Schazz:s (hjälp, kan man skriva så?) inlägg 26/9, eftersom h*n hade väldigt exakta tidpunkter. För mig verkade inte alla av tidsuppgifterna så väsentliga just då för brottets uppklarande.
"
Kl 14.33 Privatpersoner fann kroppen och larmet inkom kl 14.33. Området spärrades av.
Kl 17.30 Kriminaltekniker påbörjade arbetet vid fyndplatsen vid 17.30.
Kl 19.30 Polis gick ut med att det var en kvinna som hittas cirka kl 19.30
Kl 23.00 LWs kropp flyttades från fyndplatsen vid 23-tiden"
https://www.flashback.org/sp65373832
Lägg märke till att h*n skriver 23-tiden när kroppen flyttades. Möjligt att det skrivits i tråden en exakt tidpunkt för detta (23.45 skriver JM). Varifrån har JM fått denna uppgift? Kan vara från media, men inget vi har lagt någon större vikt vid.
Också uppgiften att det skulle vara
två personer som hittade LW har gått mig förbi.
Privatersoner har jag läst om. Visserligen kan det absolut stått någonstans två personer, t ex i media. Inte heller det har jag reflekterat över.
Det som står ut är kanske att JM menar att en person har angivit en felaktig tidpunkt för när man hittade kroppen. Jag förmodar att det kommer mer här, hur JM kommer till den slutsatsen. 14.33 är det vi har fått besked om i tråden att kroppen hittades.
Så, jag är nyfiken på JM analys. Vad är det som får personen att tro att en av dessa två som finner kroppen ( varav en har lämnat en exakt tidpunkt, den andra en "felaktig"(?) tidpunkt) känner till vem mördaren är? Varför drar JM slutsatsen att den ena ljuger?
"
Is there any particular reason to have in mind that , one of these individuals really knows who the killer was ? or am I crazy and need psychiatric help for my strange thoughts ? "
https://www.flashback.org/t2942694p3077
Det finns både en och annan i tråden som jag är skeptisk till. Som jag tror försöker vilseleda, konspirerar med varandra och lurar in andra i anmälningsfällor så att tråden snart bara upptas av de egna trollen (kanske förenklat).
I detta fallet har vi själva möjlighet att kolla upp och försöka luska ut varifrån uppgifterna kommer , eftersom personen hittills inte låter det påskina att h*n varken har insyn i utredningen eller är bekant med de inblandade. man kan också kolla JM tidigare historik för att försöka bilda sig en uppfattning om vad som komma skall.
De uppgifter som kommer från ovanstående finns ju i allmänhet ingen möjlighet för oss att olla upp om de inte bekräftas av polis/media. Det blir lite upp till var och en vad man ska tro.
Vi får väl se...
Bästa "notknapparen"
Nu vill jag [ "JokerMannen" ] i vänligheten:s namn sagt , be om "notknapparen:s" observation över ! ... följande sagt här nedan.
Vill du vara så vänlig , och göra dig en observation över-och-inom det skrivna och tidigare av mig postade inlägget på tråd-sidan nummer 3.077. och som postades av mig klockan 23:43 , samt inlägg #36.919 Tack !
Obs ! ..... Vad anbelangar ditt eget skrivna och postade inlägg inom den gråa citat-rutan här ovan sett , har du uppgivit följande sagt:
Citat: "(23.45 *skriver JM" / Slut Citat.
korrigering: 23:45 skrev JM.
Var då vänlig att ha observerat , inom mitt tidigare skrivna och postade inlägg , som jag har hänvisat dig till å' sidan 3.077 , att gällande i mitt tidigare inlägg , och den 15:e textraden , sett uppifrån och ner , och längst ut till höger hos den 15:e skrivna textraden , har jag alltså angivit tiden = [ 22:45 ] som Lena:s döda kropp transporterades med ambulans från själva mordplatsen ..... och inte som du påstod , att jag tidigare , hade skrivit tiden [ *23:45 ].
Jag har berättat , att Rätts-Läkare , som tillsammans med Polisen arbetade intensivt under många timmar på själva mordplatsen.
Jag har tidigare låtit mig deklarera , att Kriminal-Teknikerna anlände med direkt påbörjat arbetet vid mordplatsen klockan [17:20] och inte ! klockan [ *17:30 ] som du har skrivit inom den gråa citat-rutan här ovan sett.
Efter som du dels har svårt för att använda korrekta uppgifter när du skriver och även har svårt att lita på vad jag framför här i tråden , så skall jag hjälpa dig på ett annat sätt för bättre komprehensibilitet. Var god och kontakta per telefon:
Kammar-Åklagaren: Åsa Hiding Örebro , på telefon-nummer: 010 - 562 66 35.
Obs ! ..... eller ..... Christine Chi Örebro , på telefon-nummer: 010 - 562 66 40.
Obs ! ..... du kan välja att kontakta endera Åklagare , efter som dom arbetar tillsammans.
Obs ! ..... Då kan du be , att få bekräftade tider gällande klockan [ 17:20 ] samt [ 22:45 ]. efter som du inte känner att du kan fästa tilltro till de uppgifter som jag personligen lämnat här i tråden.
Med detta sagda enligt ovan , Med vänliga hälsningar från "JokerMannen"