2018-12-18, 12:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men var skulle hon ha blivit påkörd?

Utanför sitt hem? Inga spår, inget blod på platsen?
Vid motorvägen finns väl ingen som helst anledning att hon ska vara? Med dörren öppen dessutom...

Hon rövas bort med våld från sin bostad i en bil som färdas mot Vivalla och vidare på motorvägen västerut.

När de kommer till FP ser LW sin chans och slänger sig ur bilen och försöker ta sig hem via FP. Hon hinns upp och mordet fullbordas.

Skriken kommer först från att hon skadat sig vid flykten och sen vid själva mordet.
Citera
2018-12-18, 12:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Alla av mig listade klockslag har funnits i media, främst NA. Dessa har meddelats både via text (numera bakom betalvägg) och via de olika filmer som lades ut den första tiden.
Det har även funnits, i media, en uppgift om att LWs senaste kontakt ska ha skett 23.30. Om detta stämmer så blir det tajt tidsmässigt att ta sig från hemmet och till planket för skriken. Tror vi har dryftat detta i tråden eller så blandar jag ihop det med samtal som skett med andra live.

Jag tvivlar inte på att dina uppgifter stämmer. Inte heller ifrågasätter jag hur du fått dom. Jag hade inte själv sett dessa uppgifter tidigare och jag uppmärksammade att du hade dessa uppgifter.

Och jag kan inte ännu se att de har med själva uppklarande av brottet att göra, mer än att L*nas kropp tyvärr inte kunde hittas förrän efter fem dagar och inte av de som borde ha hittat den.

Så man blir lite nyfiken och undrande på vad en skribent i tråden är ute efter här...

Den tidpunkt du anger för en sista kontakt 23.30, var har du sett den?
De exakta tiderna för olika tidpunkter för den sista kontakten kommer vi förmodligen inte att få förrän FUP kommer tror jag.
Vi har en skärmdump på (nu börjar jag glömma) en tidpunkt 22- någonting (?) och en tidpunkt som EGT ger 23.09.

Jag har dock inte alltid jättestor tilltro till medias uppgifter som många gånger har visat sig felaktiga. Det gäller särskilt kvällspressen.

23.30, det låter helt obekant för mig. Och en inte alls ointressant uppgift. Tvärtom.
Citera
2018-12-18, 12:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon rövas bort med våld från sin bostad i en bil som färdas mot Vivalla och vidare på motorvägen västerut.

När de kommer till FP ser LW sin chans och slänger sig ur bilen och försöker ta sig hem via FP. Hon hinns upp och mordet fullbordas.

Skriken kommer först från att hon skadat sig vid flykten och sen vid själva mordet.

Men varför skulle de ta vägen mot Vivalla för att ta avfarten som går ut till motorvägen där?
Den enklaste vägen till motorvägen ser ju helt klart ut som trafikplats Ekersvägen.

Och menar du att hon skulle slänga sig ur bilen vid motorvägen? I typ 90 km/timme?
Citera
2018-12-18, 12:20
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte på att dina uppgifter stämmer. Inte heller ifrågasätter jag hur du fått dom. Jag hade inte själv sett dessa uppgifter tidigare och jag uppmärksammade att du hade dessa uppgifter.

Och jag kan inte ännu se att de har med själva uppklarande av brottet att göra, mer än att L*nas kropp tyvärr inte kunde hittas förrän efter fem dagar och inte av de som borde ha hittat den.

Så man blir lite nyfiken och undrande på vad en skribent i tråden är ute efter här...

Den tidpunkt du anger för en sista kontakt 23.30, var har du sett den?
De exakta tiderna för olika tidpunkter för den sista kontakten kommer vi förmodligen inte att få förrän FUP kommer tror jag.
Vi har en skärmdump på (nu börjar jag glömma) en tidpunkt 22- någonting (?) och en tidpunkt som EGT ger 23.09.

Jag har dock inte alltid jättestor tilltro till medias uppgifter som många gånger har visat sig felaktiga. Det gäller särskilt kvällspressen.

23.30, det låter helt obekant för mig. Och en inte alls ointressant uppgift. Tvärtom.

Exakt tidpunkter får vi om fup kommer, tills dess har vi att hantera medias texter i kombination med allsköns skvaller. Klockslaget 23.30 fick mig att reagera när jag läste detta och jag vill minnas att jag faktiskt skrev om detta i tråden. Eller stannade det bara vid en tanke? Har för mig att det var skrivet på två ställen. Metro? Sändaren?
Inte heller jag har allt för stor tilltro till medias uppgifter men i brist på annat får vi något att diskutera.
Citera
2018-12-18, 12:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Exakt tidpunkter får vi om fup kommer, tills dess har vi att hantera medias texter i kombination med allsköns skvaller. Klockslaget 23.30 fick mig att reagera när jag läste detta och jag vill minnas att jag faktiskt skrev om detta i tråden. Eller stannade det bara vid en tanke? Har för mig att det var skrivet på två ställen. Metro? Sändaren?
Inte heller jag har allt för stor tilltro till medias uppgifter men i brist på annat får vi något att diskutera.

Jag har väldigt svårt att se att jag (och andra i tråden) inte skulle ha observerat en sådan tidpunkt eftersom det nästintill krockar med dalaans uppgifter, eller ett väldigt litet tidsspann som brottet skulle kunnat ske.

Om du hittar uppgiften (och kan länka) är det en intressant uppgift.
Citera
2018-12-18, 12:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Finns bakom betalvägg på NA:
Sista kända livstecknet från 45-åriga Lena Wesström noterades vid 23.30-tiden sent på måndagskvällen, då någon enligt polisen haft kontakt med Örebrokvinnan.
https://infogram.com/forsvunna-lena-1hzj4oldv1p74pw
Citera
2018-12-18, 12:45
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att inte alla uppgifter är för oss i tråden kända.
T ex reagerade jag på Schazz:s (hjälp, kan man skriva så?) inlägg 26/9, eftersom h*n hade väldigt exakta tidpunkter. För mig verkade inte alla av tidsuppgifterna så väsentliga just då för brottets uppklarande.

"Kl 14.33 Privatpersoner fann kroppen och larmet inkom kl 14.33. Området spärrades av.
Kl 17.30 Kriminaltekniker påbörjade arbetet vid fyndplatsen vid 17.30.
Kl 19.30 Polis gick ut med att det var en kvinna som hittas cirka kl 19.30
Kl 23.00 LWs kropp flyttades från fyndplatsen vid 23-tiden
"

https://www.flashback.org/sp65373832

Lägg märke till att h*n skriver 23-tiden när kroppen flyttades. Möjligt att det skrivits i tråden en exakt tidpunkt för detta (23.45 skriver JM). Varifrån har JM fått denna uppgift? Kan vara från media, men inget vi har lagt någon större vikt vid.

Också uppgiften att det skulle vara två personer som hittade LW har gått mig förbi. Privatersoner har jag läst om. Visserligen kan det absolut stått någonstans två personer, t ex i media. Inte heller det har jag reflekterat över.

Det som står ut är kanske att JM menar att en person har angivit en felaktig tidpunkt för när man hittade kroppen. Jag förmodar att det kommer mer här, hur JM kommer till den slutsatsen. 14.33 är det vi har fått besked om i tråden att kroppen hittades.

Så, jag är nyfiken på JM analys. Vad är det som får personen att tro att en av dessa två som finner kroppen ( varav en har lämnat en exakt tidpunkt, den andra en "felaktig"(?) tidpunkt) känner till vem mördaren är? Varför drar JM slutsatsen att den ena ljuger?

"Is there any particular reason to have in mind that , one of these individuals really knows who the killer was ? or am I crazy and need psychiatric help for my strange thoughts ? "

https://www.flashback.org/t2942694p3077

Det finns både en och annan i tråden som jag är skeptisk till. Som jag tror försöker vilseleda, konspirerar med varandra och lurar in andra i anmälningsfällor så att tråden snart bara upptas av de egna trollen (kanske förenklat).

I detta fallet har vi själva möjlighet att kolla upp och försöka luska ut varifrån uppgifterna kommer , eftersom personen hittills inte låter det påskina att h*n varken har insyn i utredningen eller är bekant med de inblandade. man kan också kolla JM tidigare historik för att försöka bilda sig en uppfattning om vad som komma skall.

De uppgifter som kommer från ovanstående finns ju i allmänhet ingen möjlighet för oss att olla upp om de inte bekräftas av polis/media. Det blir lite upp till var och en vad man ska tro.

Vi får väl se...

Bästa "notknapparen"

Nu vill jag [ "JokerMannen" ] i vänligheten:s namn sagt , be om "notknapparen:s" observation över ! ... följande sagt här nedan.

Vill du vara så vänlig , och göra dig en observation över-och-inom det skrivna och tidigare av mig postade inlägget på tråd-sidan nummer 3.077. och som postades av mig klockan 23:43 , samt inlägg #36.919 Tack !

Obs ! ..... Vad anbelangar ditt eget skrivna och postade inlägg inom den gråa citat-rutan här ovan sett , har du uppgivit följande sagt:

Citat: "(23.45 *skriver JM" / Slut Citat.

korrigering: 23:45 skrev JM.

Var då vänlig att ha observerat , inom mitt tidigare skrivna och postade inlägg , som jag har hänvisat dig till å' sidan 3.077 , att gällande i mitt tidigare inlägg , och den 15:e textraden , sett uppifrån och ner , och längst ut till höger hos den 15:e skrivna textraden , har jag alltså angivit tiden = [ 22:45 ] som Lena:s döda kropp transporterades med ambulans från själva mordplatsen ..... och inte som du påstod , att jag tidigare , hade skrivit tiden [ *23:45 ].

Jag har berättat , att Rätts-Läkare , som tillsammans med Polisen arbetade intensivt under många timmar på själva mordplatsen.

Jag har tidigare låtit mig deklarera , att Kriminal-Teknikerna anlände med direkt påbörjat arbetet vid mordplatsen klockan [17:20] och inte ! klockan [ *17:30 ] som du har skrivit inom den gråa citat-rutan här ovan sett.

Efter som du dels har svårt för att använda korrekta uppgifter när du skriver och även har svårt att lita på vad jag framför här i tråden , så skall jag hjälpa dig på ett annat sätt för bättre komprehensibilitet. Var god och kontakta per telefon:

Kammar-Åklagaren: Åsa Hiding Örebro , på telefon-nummer: 010 - 562 66 35.

Obs ! ..... eller ..... Christine Chi Örebro , på telefon-nummer: 010 - 562 66 40.

Obs ! ..... du kan välja att kontakta endera Åklagare , efter som dom arbetar tillsammans.

Obs ! ..... Då kan du be , att få bekräftade tider gällande klockan [ 17:20 ] samt [ 22:45 ]. efter som du inte känner att du kan fästa tilltro till de uppgifter som jag personligen lämnat här i tråden.

Med detta sagda enligt ovan , Med vänliga hälsningar från "JokerMannen"
Citera
2018-12-18, 12:52
Medlem
Citat:
Jag har väldigt svårt att se att jag (och andra i tråden) inte skulle ha observerat en sådan tidpunkt eftersom det nästintill krockar med dalaans uppgifter, eller ett väldigt litet tidsspann som brottet skulle kunnat ske.

Om du hittar uppgiften (och kan länka) är det en intressant uppgift.

Ser nedan att åtminstone en länk kommit. Jag får leta senare, har för mig att det stod i en sådan där "detta har hänt"-redovisning.
Att du och ev andra missat detta är väl lätt hänt och ja, den uppgiften krockar med Daalans uppgifter, vilket jag alltså vill minnas att jag har påpekat här. Om jag minns rätt så fick jag till svar att det visst går att hinna ner till FP på bara några sekunder.
Citera
2018-12-18, 12:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Men varför skulle de ta vägen mot Vivalla för att ta avfarten som går ut till motorvägen där?
Den enklaste vägen till motorvägen ser ju helt klart ut som trafikplats Ekersvägen.

Och menar du att hon skulle slänga sig ur bilen vid motorvägen? I typ 90 km/timme?

Du tror inte man blir skadad av det eller.....?
Citera
2018-12-18, 13:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa "notknapparen"

Nu vill jag [ "JokerMannen" ] i vänligheten:s namn sagt , be om "notknapparen:s" observation över ! ... följande sagt här nedan.

Vill du vara så vänlig , och göra dig en observation över-och-inom det skrivna och tidigare av mig postade inlägget på tråd-sidan nummer 3.077. och som postades av mig klockan 23:43 , samt inlägg #36.919 Tack !

Obs ! ..... Vad anbelangar ditt eget skrivna och postade inlägg inom den gråa citat-rutan här ovan sett , har du uppgivit följande sagt:

Citat: "(23.45 *skriver JM" / Slut Citat.

korrigering: 23:45 skrev JM.

Var då vänlig att ha observerat , inom mitt tidigare skrivna och postade inlägg , som jag har hänvisat dig till å' sidan 3.077 , att gällande i mitt tidigare inlägg , och den 15:e textraden , sett uppifrån och ner , och längst ut till höger hos den 15:e skrivna textraden , har jag alltså angivit tiden = [ 22:45 ] som Lena:s döda kropp transporterades med ambulans från själva mordplatsen ..... och inte som du påstod , att jag tidigare , hade skrivit tiden [ *23:45 ].

Jag har berättat , att Rätts-Läkare , som tillsammans med Polisen arbetade intensivt under många timmar på själva mordplatsen.

Jag har tidigare låtit mig deklarera , att Kriminal-Teknikerna anlände med direkt påbörjat arbetet vid mordplatsen klockan [17:20] och inte ! klockan [ *17:30 ] som du har skrivit inom den gråa citat-rutan här ovan sett.

Efter som du dels har svårt för att använda korrekta uppgifter när du skriver och även har svårt att lita på vad jag framför här i tråden , så skall jag hjälpa dig på ett annat sätt för bättre komprehensibilitet. Var god och kontakta per telefon:

Kammar-Åklagaren: Åsa Hiding Örebro , på telefon-nummer: 010 - 562 66 35.

Obs ! ..... eller ..... Christine Chi Örebro , på telefon-nummer: 010 - 562 66 40.

Obs ! ..... du kan välja att kontakta endera Åklagare , efter som dom arbetar tillsammans.

Obs ! ..... Då kan du be , att få bekräftade tider gällande klockan [ 17:20 ] samt [ 22:45 ]. efter som du inte känner att du kan fästa tilltro till de uppgifter som jag personligen lämnat här i tråden.

Med detta sagda enligt ovan , Med vänliga hälsningar från "JokerMannen"

Jag är långtifrån perfekt, gör ofta fel.
( Det kan bli så när man har familj och pysslar med många saker samtidigt.)

Men inte med flit.
Nu blev det ganska många anvisningar till mig om inläggsnummer mm, som jag inte kollar upp nu, men jag förstår att jag har skrivit fel tidpunkter.

Ber om ursäkt för det.
Jag har absolut ingen avsikt att förvränga eller förvilla med vilja.
Senast redigerad av notknapparen 2018-12-18 kl. 13:03.
Citera
2018-12-18, 13:04
Medlem
Citat:

Har du några som helst indikationer på att hon var självmordsbenägen?
Citera
2018-12-18, 13:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag tror inte att man hoppar ur en bil i 90 km/h.
Det är i princip lika med döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in