Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Skrikvittnets uppgifter talar om att återkommande dödsskrik hördes under ca 5 minuter. Om det stämmer, så hade GM lång tid på sig att besinna sig och hindra sin gärning. Jag anser därför att Lena mördats med ett medvetet val.
Jag tror precis som du att LW mördades. Det verkar mest troligt givet vad vi vet.
Däremot är jag långt från säker. När det gäller uppgifterna om återkommande dödsskrik finns det möjliga förklaringar där detta inte kan användas som stöd för att LW skulle ha blivit mördad. Här är några.
1. Skrikvittnet hörde någon som inte är relaterat till LWs försvinannde.
2. Skrikvittnet hörde något som var relaterat till LWs försvinnande men inte direkt relaterat till hennes död.
3. Skrikvittnet hörde något som var direkt relaterat till LWs död men inte kom från LW själv.
4. Skrikvittnet hörde något som var direkt relaterat till LWs död och kom från LW själv. På grund av omständigheter kring händelsen som vi inte känner till betyder det ändå inte att GM hade möjlighet att besinna sig.
Jag påstår inget om hur troliga eller otroliga dessa alternativ är. Själv tror jag att det var LW som skrek och att hon blev mördad, men det är ingen speciellt stark tro från min sida.