2018-12-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Draifos|66104558
Visst, men vad menar ni att ni har på honom? Varför vill ni inte berätta? slut citat

Ursäkta jag bryter in i tystnaden.
Han är SK misstänkt av Åsa jättemycket-teknisk-bevisning-Hiding, har knoggnuggat, bor i närheten, en av dom som lurat LW att knulla, kokat kaffe i det fria trots eldingsförbud, och flygit nära någon. Sist men inte minst har han haft rispor på benen, skadad tumme och skrivit några saker dom senaste 12 åren som är svåra att förstå.
Snoris och jag är sällan överens, men detta inlägg är ett av de mest briljanta i hela denna tråd.
Läs och begrunda.
Den som har nya fakta som inte underbyggs av känslan av att det måste vara SD, eftersom det känns så. Välkommen.
Citera
2018-12-17, 19:59
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Snoris och jag är sällan överens, men detta inlägg är ett av de mest briljanta i hela denna tråd.
Läs och begrunda.
Den som har nya fakta som inte underbyggs av känslan av att det måste vara SD, eftersom det känns så. Välkommen.

Det handlar knappast om känslan att det måste vara SD, det finns absolut ingen fakta som pekar på någon annan över huvudtaget. Välkommen.
Citera
2018-12-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu har du ju postat några gånger och kommit med gammal skåpmat som redan är känt. Har du möjligtvis något nytt att berika denna långa tråd med?

Best "Netherworld"

Once upon a time , there were two private individuals who , on Saturday , May 19 , 2018 found the dead body of a korean woman named , Lena Choon Shil Wesström behind a noise-shelter in the New Hjärsta in Örebro Municipality , so as Country.

Note ! One of these two private individuals could then give the Police the very specific time at [ 14:33 ] , exactly in the minute , and just exactly [ 33 ] minutes over two o' clock.

Note ! If the private person instead , had not been exactly in the minute [ 33 ] , and instead said: --- It was sometime around [ 14:30 ]-(the time). --- I do not remember exactly so carefully , but somewhere around , but the private person didn't tell the Police so , the person was exactly on the minute [ 14 ] and minutes [ 33 ].

Is there any particular reason to have in mind that , one of these individuals really knows who the killer was ? or am I crazy and need psychiatric help for my strange thoughts ?

What do you think about this matter "Netherworld" ?

With best regards , "JokerMannen"
Citera
2018-12-17, 22:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Best "Netherworld"

Once upon a time , there were two private individuals who , on Saturday , May 19 , 2018 found the dead body of a korean woman named , Lena Choon Shil Wesström behind a noise-shelter in the New Hjärsta in Örebro Municipality , so as Country.

Note ! One of these two private individuals could then give the Police the very specific time at [ 14:33 ] , exactly in the minute , and just exactly [ 33 ] minutes over two o' clock.

Note ! If the private person instead , had not been exactly in the minute [ 33 ] , and instead said: --- It was sometime around [ 14:30 ]-(the time). --- I do not remember exactly so carefully , but somewhere around , but the private person didn't tell the Police so , the person was exactly on the minute [ 14 ] and minutes [ 33 ].

Is there any particular reason to have in mind that , one of these individuals really knows who the killer was ? or am I crazy and need psychiatric help for my strange thoughts ?

What do you think about this matter "Netherworld" ?

With best regards , "JokerMannen"

Antagligen så stod det 14:33 på mobilen när hen kollade.

Jobbar hen dessutom inom vården så sitter det i ryggmärgen
att veta exakt tid när någonting händer.

På vilket sätt skulle det visa att hen vet vem
som är mördaren?

Skriv gärna på svenska om du vill undvika missförstånd.

+ om du bara skriver till en person så är det bättre att
du skickar PM.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-12-17 kl. 22:28.
Citera
2018-12-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Pålitlig källa, mer kan jag inte säga. Man får göra som man vill om man vågar lita på eller inte.

Finns ju en ytterligare parameter, nämligen att det som sagts kan ha missuppfattats, eller att personen som säger något till en person kan säga något annat till någon annan.

Det jag menar är att jag ser min källa som 100% sanningsenlig men sedan kan den riktiga sanningen ändå se något annorlunda ut. Man får kanske något av en korrekt bild när man sammanför den info man fått tillgång till från flera olika håll.

Det här kanske är nyckeln till att förstå det som framkommit om HD i tråden. Kanske sa hon till en del, som Tinna skrivit att hon var glad att SD träffat en annan, för att det förväntades i det sammanhanget eller för att hon inte ville visa sig sårad. Men eftersom hon inte fullföljt skilsmässan, kanske hon innerst inne ville ha SD tillbaka och för sig själv?Eller kanske bara ville hålla samman med honom för barnens skull?
Citera
2018-12-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

som är mördaren?

Jag tänker att om jag hittat en död, hade jag chockat tagit upp mobilen och ringt polisen. Inte konstigt om jag haft superkoll på tiden. Känner GM? Kanske ja om vet hens vägar och testar den, men varför så sent om hen vill avslöja GM? Och vill hen inte det, är det väl säkrast att låta kroppen ligga? Undvika kontakt med polisen så mycket det går?

Edit : Förresten är det inte konstigt om de som hittade LW känner MGM. Det är ju rimligt att de bor skapligt nära.
Senast redigerad av Elsa2018 2018-12-17 kl. 22:34.
Citera
2018-12-17, 22:37
Medlem
SD och LW har ett till och från förhållande under ett antal år

HD kommer på detta och flyttar ut samt begär skilsmässa

HD konfronterar LW och SD samt ställer ultimatum

LW vill därmed avsluta förhållandet med SD

SD önskar gärna fortsätta förhållandet med LW

SD blir frustrerad på LW som inte vill längre nu när han är tillgänglig och allt

SD försöker samtidigt att reparera sitt förhållande med HD

SD försöker övertala/köpa LW att följa med på resa till USA, men LW vill inte

SD blir arg på LW och råkar döda henne i vredesmod

SD bjuder HD på resa till USA istället som en försoningsresa för att reparera förhållandet
Citera
2018-12-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

som är mördaren?

+ om du bara skriver till en person så är det bättre att
du skickar PM.

Hej "Gloriouslife"

Trots att det nu fortfarande råder förundersöknings-sekretess , så skall jag avslöja några få viktiga detaljer.

Det är alltså frågan om två stycken privat personer som fann Lena:s avlidna kropp bakom ett bullerplank. Lena låg på magen och hade otroligt nedsmutsade ben , tyvärr kan jag inte berätta mera här i tråden angående hur Lena:s kropp såg ut när Polisen och Rättsläkarna kom till den då aktuella mordplatsen Lördagen den 19/5 2018.

Kriminalteknikerna kom först till platsen klockan [ 17:20 ] och efter som flera rättsläkare då arbetade intensivt på platsen med Lena:s döda kropp under många timmar , så transporterades Lena:s avlida kropp via ambulans-transport först klockan [ 22:45 ].

Obs ! ..... Den ena av de två privatpersonerna uppgav tiden klockan [ 14:33 ] och den andra uppgav en tid som inte överens-stämde med den första , visserligen uppgav den andra personen timmslaget [ 14 ] men däremot stämde inte det exakta minutantalet , och så fort något visar sig vara avvikande , skall man alltid vara observant.

Vi kallar nu den första personen för A. och den andra för B.

Obs ! ..... Både A. och B. kan inte ljuga , det vill säga , Båda kan inte ljuga , men båda kan heller inte tala sanning.

En av de två talar alltså sanning , därför måste den andra ha ljugit.

Antingen talar A. sanning och då har B. ljugit eller också var det tvärt om , det vill säga , har A. ljugit är det istället B. som talat sanning.

Obs ! ..... Efter det att du svarat , skall jag eventuellt berätta om Lena:s mörkblåa ytterdörr med 4 gångjärn , sedan efter det kommer jag att ställa ett flertal frågor gällande om hur du tror att mordet på Lena Wesström gick till , och efter det så skall jag eventuellt avslöja vad jag har kommit fram till.

Med vänliga hälsningar från "JokerMannen"
Citera
2018-12-17, 23:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hej "Gloriouslife"

Trots att det nu fortfarande råder förundersöknings-sekretess , så skall jag avslöja några få viktiga detaljer.

Det är alltså frågan om två stycken privat personer som fann Lena:s avlidna kropp bakom ett bullerplank. Lena låg på magen och hade otroligt nedsmutsade ben , tyvärr kan jag inte berätta mera här i tråden angående hur Lena:s kropp såg ut när Polisen och Rättsläkarna kom till den då aktuella mordplatsen Lördagen den 19/5 2018.

Kriminalteknikerna kom först till platsen klockan [ 17:20 ] och efter som flera rättsläkare då arbetade intensivt på platsen med Lena:s döda kropp under många timmar , så transporterades Lena:s avlida kropp via ambulans-transport först klockan [ 22:45 ].

Obs ! ..... Den ena av de två privatpersonerna uppgav tiden klockan [ 14:33 ] och den andra uppgav en tid som inte överens-stämde med den första , visserligen uppgav den andra personen timmslaget [ 14 ] men däremot stämde inte det exakta minutantalet , och så fort något visar sig vara avvikande , skall man alltid vara observant.

Obs ! ..... Både A. och B. kan inte ljuga , det vill säga , Båda kan inte ljuga , men båda kan heller inte tala sanning.

Antingen talar A. sanning och då har B. ljugit eller också var det tvärt om , det vill säga , har A. ljugit är det istället B. som talat sanning.

Obs ! ..... Efter det att du svarat , skall jag eventuellt berätta om Lena:s mörkblåa ytterdörr med 4 gångjärn , sedan efter det kommer jag att ställa ett flertal frågor gällande om hur du tror att mordet på Lena Wesström gick till , och efter det så skall jag eventuellt avslöja vad jag har kommit fram till.

Varför kan inte båda ljuga?

Kan det vara så att den ena är säker på klockslaget
medan den andra bara kommer ihåg ungefärlig tid?

Vad skulle någon av dem kunna ha för syfte med att ljuga
om tiden när de hittade henne?
Citera
2018-12-18, 01:01
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Med största sannolikhet är 14.33 tiden som larmet kom in till polisen. Inte den exakta minuten som personerna säger att de såg kroppen.
Citera
2018-12-18, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Här är HDs kommentarer på LWs WIG "Lyssna till livet" 8 maj 2018
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c8533753-56d9-4b1b-9810-97f94b6407de

Här är själva WIGen https://www.geocaching.com/geocache/GC6RGMZ_geotourswe2-lyssna-till-livet?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Här kommer alla bilder från WIGen
https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Det är synnerligen märkligt att hon är ute på turer och tar LWs cachar och WIGar (eller vad det heter)
Den 8de maj och helgen 12 + 13 maj. Synnerligen märkligt. Jag tror verkligen inte på slumpen.

Jag tror att motivet är att LW stod i vägen för HDs och SDs återförening i deras äktenskap. Krav och ultimatum kan ha satts av HD inför deras USA resa.

Nöjd Tufsankatt? Tog bort dina kommentarer. Jag ville visa var WIGen låg men det var väl fel det med. Värst vad kinkiga vissa är i tråden. Vi är väl här av samma orsak. Tröttsamt att läsa om pikar och hugg om man råkar skriva något som inte passar. Du äger väl inte tråden?

Intressant med någons första inlägg på Flashback,
Ber om ursäkt och hoppas Du godtar den, det var verkligen inte meningen att det skulle uppfattas som annat än att jag fortfarande var nyfiken på ang det som Ulanna skrev i inlägget... som jag svarade på... med en undran om det gick att se vilken tid JG var ute och cyklade på mordkvällen.

Det var inte meningen som pik eller hugg.
Citera
2018-12-18, 06:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Hej "Gloriouslife"

Uppgiften om klockslaget 14:33 har varit en offentlig uppgift redan i ett tidigt skede:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Likaså har det i denna tråd nämnts att LW eventuellt låg på mage och hade smutsiga ben då hon påträffades:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det jag menar är att @Jokermannens uppgifter visserligen är intressanta, men en smula källkritik kan vara bra här. Den postade "nya" informationen kan mycket väl vara ett sätt att skapa skepsis kring utredningen (t.ex. i form av "icke-samstämmiga" vittnen) och det kanske är sunt att man själv ställer sig frågan varför detta görs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in