2018-12-17, 19:44
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Kan rekommendera att ni läser FUP.

Jag kommer inte åt domarna. Låg FUPen där också?
Min dator gallskriker när jag försöker ta mig in i minfil.
Citera
2018-12-17, 19:46
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:

Nu har väl Antonio Toledano Book fyllt 18 år så nu kanske det snart är slut med daltandet. Han får ta konsekvenserna av sina handlanden och det är ta mig fan inte en dag för tidigt.
Jag skulle dö om jag hade en galen morsa som Anna Book som karaktärsvittne i rättssalen.
Herre jävlar
Citera
2018-12-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa

Nej den ligger inte med.
Citera
2018-12-17, 19:48
Medlem
Citat:
Det där säger ju verkligen ingenting. Antingen postar du FUP:en eller så ger du övertygande skäl till varför den bör vara relevant i förhållande till domen.
Citera
2018-12-17, 19:51
Medlem
Jag såg att samma sak står i domen som i FUP. Antonio inte följt straffet från våldtäkten mot barn enligt socialtjänsten.
Citera
2018-12-17, 19:54
Medlem
Det tycker jag är mest fruktansvärt att han inte gjort sitt straff (ungdomstjänst) för våldtäkten mot barn.

Påföljden
Antonio Toledano Book förekommer under två avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes den 4 augusti 2017 till ungdomstjänst 130 timmar för ett allvarligt brott och den 20 december 2017 för viss ytterligare brottslighet till ungdomstjänst 20 timmar.
Det nu aktuella brottet begicks när Antonio Toledano Book var 17 år och två dagar innan den senaste domen på ungdomstjänst. Dessa omständigheter ska beaktas när man bestämmer påföljd för det nyupptäckta brottet.
Socialtjänsten i Solna stad har i yttrande anfört att Antonio Toledano Book inte utfört den ungdomstjänst han blivit dömd att utföra. Det har inte fungerat över tid. Däremot arbetar Antonio Toledano Book enligt socialtjänsten för att betala utdömt skadestånd. Socialtjänsten har bedömt att Antonio Toledano Book är i behov av vård i form av samtal hos en ungdomsbehandlare, vilket även Antonio Toledano Book ansett sig vara i behov av. Ett ungdomskontrakt har upprättats, se Bilaga 1.
Tingsrätten bedömer att det är tydligt att Antonio Toledano Book behöver vårdinsatser för att minska risken för återfall i brott.
Senast redigerad av Darrar 2018-12-17 kl. 19:58.
Citera
2018-12-17, 19:56
Medlem
Riktigt bra av domstolen att skriva in detta i domen

Av utredningen framgår att Antonio Toledano Book vid ett första polisförhör förnekade all kännedom om den påstådda händelsen och att han senare, tillsammans med sin försvarare, för polisen berättade om att det varit ett byte av klädesplagg. Som förklaring till detta har angett att vid en tidigare rättegång i ett annat mål hade en misstänkt nekat och klarat sig, medan han själv hade blivit dömd och han ville nu testa. Senare kom han på bättre tankar och berättade hur det hade gått till.
Citera
2018-12-17, 19:57
Medlem
Citat:
Jag såg att samma sak står i domen som i FUP. Antonio inte följt straffet från våldtäkten mot barn enligt socialtjänsten.
Om du menar att FUP:en bekräftar domen så framgick det inte alls.

Det stämmer dock att det framkommer i den senaste domen att : "Socialtjänsten i Solna stad har i yttrande anfört att Antoni* Toledan* Bo*k inte utfört den ungdomstjänst han blivit dömd att utföra. Det har inte fungerat över tid."
Citera
2018-12-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virtanensmamma
Om du menar att FUP:en bekräftar domen så framgick det inte alls.

Det stämmer dock att det framkommer i den senaste domen att : "Socialtjänsten i Solna stad har i yttrande anfört att Antoni* Toledan* Bo*k inte utfört den ungdomstjänst han blivit dömd att utföra. Det har inte fungerat över tid."

Ska leta rätt efter det, vet att jag läste det någonstans.
Citera
2018-12-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Minfil är verkligen värdelöst i det avseendet att du måste stänga ner hundraelva flikar och pop-ups, så om någon har ett bättre förslag på en anonym fildelningssajt laddar jag gärna upp det igen.
Citera
2018-12-17, 20:16
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Lägenheten är såld och de nya kommer flytta in under våren. Så Anna måste skaffa sig ett nytt boende. Ruckel eller lägenhet. Gissar att de kommer hyra ett hus med svepskälet att de vill prova på att bo i hus innan de köper något hus.

Älskar att Anna i sin blogg skriver att de har ”bra framförhållning” som nu rensar saker i förrådet. Man ba. Du har inte ens skaffat ett nytt boende men ditt nuvarande är sålt? Bravo!

Bildförklaring på denna bild från bloggen: ”roberto came in my face at a local ICA-toilet 😉😉😉😉😉😉😉”?????? https://minfil.com/J9V4Xdn3b9/FD1730...9FA774ACDB_png
Citera
2018-12-17, 21:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt
Älskar att Anna i sin blogg skriver att de har ”bra framförhållning” som nu rensar saker i förrådet. Man ba. Du har inte ens skaffat ett nytt boende men ditt nuvarande är sålt? Bravo!

Bildförklaring på denna bild från bloggen: ”roberto came in my face at a local ICA-toilet 😉😉😉😉😉😉😉”?????? https://minfil.com/J9V4Xdn3b9/FD1730...9FA774ACDB_png

Hemska saker! Det var ju gröna monstret från lagunen!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in