2018-12-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad kan vara mer störande att barnen fick i sig, än att bli strypta och kvävda?

Om jag skulle bli strypt eller kvävd, hade jag helst velat ha alla substanser som går att få, så jag slipper vakna med dödsångest medans jag blir strypt/kvävd. Det hade väl varit till föräldrarnas fördel om barnen slapp lida innan dem dog?
Så varför skulle polisen i samråd med anhöriga valt att utelämna det? Hur tänker vissa här, förstår inte?
Konstigt att polisen m.fl. tror att det det skulle bli mindre spekulationer när de gick ut med att barnen strypts, kvävts och åtminstone ena dottern verkar ha varit vaken och antagligen kämpat för sitt liv. Det blev ju bara mer horribelt och tråden fick liv igen! Dessa föräldrar var inga goda människor, inte en chans! Då hade de åtminstone sett till att barnen var sövda innan de skred till verket med sin äckliga mordorgie, mår illa! Så orättvist då det finns de som kämpar att få egna barn men inte lyckas, men dessa skulle aldrig ha skaffat barn!

Polisens redovisar vad Rättsmedicin och Obduktion visar/tyder på är mest sannolik dödsorsak. Det finns vare sig film eller vittnen till händelsen. Polisen förhåller sig till ren fakta.
Citera
2018-12-17, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad då faktum? Nej, verkligen inte långt därifrån.
Det går faktiskt ganska fort om det utförs korrekt även om du tror att det ser ut som på film i någon seriemördarfilm. Det beror på hur det gick till som sagt, men man ska komma ihåg att det kan ha gått jävligt fort att bli medvetslös först för att sen avlida. Så fort så det inte är snack om lidande också för den delen. Jag är fullt på det klara med att detta är dubbelmord av två föräldrar, och hade dom levt hade dom åtalats och dömts till livstid. Däremot är det ingen som vet hur lång tid det tog eller riktigt exakt hur det gick till och inte ens polisen vet vilken ordning dom avled.

Så innan man kastar ur sig om plågande eller allt annan sidoinformation ska man alltså räkna in att det kan ha gått oerhört snabbt.
Ja, precis.
Det kan ha gått fort. Om det gjordes rätt.
Det kan gått på en mikrosekund att svimma av, det är nästan så man kan övertala sig själv.

Vi kan ju inte veta nåt om avbrutna naglar och revor på halsen eller om sängen var en enda röra. Om det var blod under naglar och klösmärken på mamma och/eller pappa Om det vält ner nåt vattenglas vid sängen eller om det fanns hårtestar i hårt knutna händer eller blåmärken på armar av att ha hållits fast.

Det är inte samtycke, nån euforisk strypsex med en snabb svimning - ett offer som ligger still, redo för carotiskompression om nån kvävs med en kudde te.x.
Vi vet ju inte om det skett nån jävla miss av en drogad person som inte har koll på carotis, som tvekar av psykiska skäl.
Det är inget drogat fyllo vi pratar om, de gav inte barnen för att eliminera alla sådana här beskrivna risker.
Det är inte ett mindre barn överrumplas och väcks i sängen.

Om jag sett för mycket seriemördarfilm? Glöm det.

.
.
Senast redigerad av develi 2018-12-17 kl. 02:02.
Citera
2018-12-17, 02:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisens redovisar vad Rättsmedicin och Obduktion visar/tyder på är mest sannolik dödsorsak. Det finns vare sig film eller vittnen till händelsen. Polisen förhåller sig till ren fakta.
Och jag har inte heller sagt något annat, det var ju den jag citerar som tror att polisen underhållit information angående andra substanser än lugnande i flickorna, så ta det med den det
berör är du snäll.
Citera
2018-12-17, 02:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Är detta svårt att förstå?

Två personer - en vuxen kvinna och en flicka har blivit strypta till döds, möjligen i kombination med kvävning.
Ett annat barn har blivit kvävt.
Av dessa tre har den vuxna kvinnan haft lugnande medel i sig i en storleksordning som gjort henne påverkad men inte medvetslös och inte i dödlig dos.

De två barnen har varit opåverkade utan lugnande medel och således vid fullt medvetande när de mördades.
Detta är de fakta som polisen lämnade.

Nej, stryp och kvävningsmord går aldrig fort i jämförelse med andra mordmetoder. Går det fort avlider personen istället av exempelvis en knäckt nacke. Det har ingen av de tre mördade dött av.

Dessa mord har skett i närkamp mellan mördare och offer, de har för barnen sannolikt skett chockartat med övermanning. Det finns med största sannolikhet avvärjningsskador på mördaren och avskrap under barnens naglar.

Nej detta var inga välplanerade, ”humana” mord. Dessa mord, utan några lugnande medel i barnen, var onödigt brutala och hänsynslösa. Helt obegripligt varför.

Hade dessa föräldrar verkligen värnat om sina barns mående vid dödsögonblicken hade de antagligen gjort allt i sin makt för att barnen skulle somna in så barmhärtigt som möjligt. Eller i vart fall strypts/kvävts djupt neddrogade. Det var ju inte heller brist på lugnande medel i huset, eftersom föräldrarna själva hade väl tilltagna mängder i sig.

Det är mycket som är märkligt och obegripbart i detta tragiska fall. Skulle verkligen en 48-årig kvinna be om att bli strypt till döds? Hur kunde de planera och samtidigt hålla masken?
Om ME-var en uppgiven orsak - varför testamenterade de inte någon promille av sina arvsmiljoner till ME-forskningen? Varför var det så viktigt att skriva testamente och göra sina egna föräldrar arvslösa?
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-17 kl. 02:28.
Citera
2018-12-17, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Två personer - en vuxen kvinna och en flicka har blivit strypta till döds, möjligen i kombination med kvävning.
Av dessa tre har den vuxna kvinnan haft lugnande medel i sig i en storleksordning som gjort henne påverkad men inte medvetslös och inte i dödlig dos.

De två barnen har varit opåverkade utan lugnande medel och således vid fullt medvetande.

Nej, stryp och kvävningsmord går aldrig fort i jämförelse med andra mordmetoder. Går det fort avlider personen istället av exempelvis en knäckt nacke. Det har ingen av de tre mördade dött av.

Dessa mord här skett i närkamp mellan mördare och offer, de har för barnen sannolikt skett chockartat med övermanning. Det finns med största sannolikhet avvärjningsskador på mördaren och avskrap under barnens naglar.

Nej detta var inga välplanerade, ”humana” mord. Dessa mord, utan några lugnande medel i barnen, var onödigt brutala och hänsynslösa. Helt obegripligt varför.

Hade dessa föräldrar verkligen värnat om sina barns mående vid dödsögonblicken hade de antagligen gjort allt i sin makt för att barnen skulle somna in så barmhärtigt som möjligt. Eller i vart fall strypts/kvävts djupt neddrogade. Det var ju inte heller brist på lugnande medel i huset, eftersom föräldrarna själva hade väl tilltagna mängder i sig.

Det är mycket som är märkligt och obegripbart i detta tragiska fall. Skulle verkligen en 48-årig kvinna be om att bli strypt till döds? Hur kunde de planera och samtidigt hålla masken?
Om ME-var en uppgiven orsak - varför testamenterade de inte någon promille av sina arvsmiljoner till ME-forskningen? Varför var det så viktigt att skriva testamente och göra sina egna föräldrar arvslösa?

Du är medveten om att du gör helt fria tolkningar av samma knappa fakta som vi alla har? Märkligt nog kommer jag fram till helt annan slutsats, var du på brottsplatsen möjligtvis?

OK, ett barn kvävd har sjunkit in, men var tog spår av lugnande vägen som fanns hos ett barn?

- Närkamp
- Övermanning
- Avvärjningsskador
- Brutalt och Hänsynslöst

Du har förstås fakta som stödjer dessa påstående?

Jag orkar inte vänta ....Förresten, fanns det skador på tungbenet?

EDIT. Over and Out
Senast redigerad av Remark 2018-12-17 kl. 02:52.
Citera
2018-12-17, 02:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du är medveten om att du gör helt fria tolkningar av samma knappa fakta som vi alla har? Märkligt nog kommer jag fram till helt annan slutsats, var du på brottsplatsen möjligtvis?

På vilket sätt skulle dessa uppgifter vara ”helt fria tolkningar”.

Hur tror du att dessa fyra personer dog?
Citera
2018-12-17, 02:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

De två barnen har varit opåverkade utan lugnande medel och således vid fullt medvetande när de mördades.

Dessa mord har skett i närkamp mellan mördare och offer, de har för barnen sannolikt skett chockartat med övermanning. Det finns med största sannolikhet avvärjningsskador på mördaren och avskrap under barnens naglar.

Det är inte bekräftat att barnen EJ var medvetslösa eller djupt drogade vid själva dödandet.
Det som är bekräftat är att en har dött av strypning ev i kombination med kvävning och ett barn har dött av kvävning och det utesluter inte det första jag skrev.

Beträffande testamenten så är det helt naturligt när man själv är i medelåldern med äldre föräldrar som har bra ekonomi att man då testamenterar till sina syskon. Det hade jag själv gjort och jag tror det är ganska vanligt att man gör så
Citera
2018-12-17, 02:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är inte bekräftat att barnen EJ var medvetslösa eller djupt drogade vid själva dödandet.
Det som är bekräftat är att en har dött av strypning ev i kombination med kvävning och ett barn har dött av kvävning och det utesluter inte det första jag skrev.

Beträffande testamenten så är det helt naturligt när man själv är i medelåldern med äldre föräldrar som har bra ekonomi att man då testamenterar till sina syskon. Det hade jag själv gjort och jag tror det är ganska vanligt att man gör så

Men alla sk droger - precis alla - innehåller lugnande komponenter. Annars är de inte droger utan annat - medel ex mot diarre’, mot hjärtklappning eller mot diabetes. Dessa medel betecknas inte som lugnande.
Alla droger/läkemedel/substanser/kemikalier som man kan bli påverkad av eller får nedsatt medvetande av hör till gruppen ”lugnande”. Det går inte att vara drogad utan att ha någon sorts lugnande medel i sig. Även alkohol är ett lugnande medel.

Kan du också förklara varför polisen inte skulle nämnt att barnen mördades mer ”humant” och neddrogade om detta hade varit sant? Finns det någon från polisen eller någon anhörig som skulle vilja framställa morden som mer brutala?
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-17 kl. 02:56.
Citera
2018-12-17, 02:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Men alla sk droger - precis alla - innehåller lugnande komponenter. Annars är de inte droger utan annat - medel ex mot diarre’, mot hjärtklappning eller mot diabetes. Dessa medel betecknas inte som lugnande.
Alla droger/läkemedel/substanser/kemikalier som man kan bli påverkad av eller får nedsatt medvetande av hör till gruppen ”lugnande”. Det går inte att vara drogad utan att ha någon sorts lugnande medel i sig. Även alkohol är ett lugnande medel.

Ja, du har förklarat det men det är inte läkemedel. Går jag till Nordstan i Gbg eller plattan i Stlm och köper ngt av en langare så tror jag inte det benämns som läkemedel.

Du som är läkare har givetvis större kunskap än vad jag har och jag tycker vi släpper detta för vi kommer inte att enas i denna fråga

Edit lite svårt att svara på ett inlägg när det är redigerat i efterhand
Senast redigerad av 57Emma 2018-12-17 kl. 03:15.
Citera
2018-12-17, 03:07
Medlem
Citat:

Se där. Lugnande medel ger sänkt medvetande, hur sänkt beror sannolikt på dos och förhållande till kroppsvikt/kroppskonstition och ev andra substanser i kroppen hur påverkad man blir även av förhållandevis låga doser av lugnande medel.

Bra.
Citera
2018-12-17, 03:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, du har förklarat det men det är inte läkemedel. Går jag till Nordstan i Gbg eller plattan i Stlm och köper ngt av en langare så tror jag inte det benämns som läkemedel.

Du som är läkare har givetvis större kunskap än vad jag har och jag tycker vi släpper detta för vi kommer inte att enas i denna fråga

Jo vi kan släppa detta.
Jag har bara så enormt svårt att förlika mig med tanken på att föräldrarna drogade ner sig själva till ”ångestfri lullighet” men inte lät barnen dö lika humant. Jag begriper inte varför.

Mina släktingar har tidigare gått ingenom krig och umbäranden - men alla berättelser handlar alltid om att man skyddade barnen. Såg till att de fick mat, värme och lugnades vid flyganfallen, att de led minst.
Hur kan man medicinera sig själv med lugnande men inte sina barn som man tänker strypa/kväva?
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-17 kl. 03:16.
Citera
2018-12-17, 03:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Vidrigt och äcklande att läsa alla godhetsknarkare som försvarar och ursäktar dessa barnamord. Sen klappa sig själv på axeln och känna sig stolt över hur förstående och empatisk man är, om ändå alla hatiska oförstående typerna kunde nå till mina höjder av godhet..... Om några år kanske nästa barnamördare sitter och läser om liknande fall mitt i planeringsfasen och droppen som får bägaren att rinna över kan mycket väl tänkas vara den förståelse och sympati man som barnamördare kan få i efterhand av alla människor där ute i stugorna. Det kan ge den extra kraft man behöver för att strypa sina barn, det är ju trots allt för deras bästa. Det efterföljande självmordet absolverar all hans/hennes skuld och alla kan "vila i frid". Nån godhjärtad och förstående själ kommer lägga en fin blomsterkrans på familjegraven. Farfar/morfar kommer lägga ut hyllningar till den "avlidna" familjens ära.
Ja, det var en vinkel att faktiskt beakta om det rör sig om narcissistisk personlighetsstörning eller psykopati med utpräglade narcissistiska drag.
Inte för att de bryr sig om empatin men är uppmärksamhetstörstande, vill vara i centrum och frossar i offerroller..
Media pratar om de stackars utmattade föräldrarna som ingen hjälpte.
Vore det nåt annat barnmord skulle det inte ens diskuteras om nån stackars mördare.
Pseudomoral och hyckleri.
Sen blir det som grädde på moset om allmänheten hjälper till och förringar barnens lidande via att förfasas mer över ME i överdrivna termer än att de är groteskt strypta el kvävda med risk för dödsångest då de inte drogades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in