2018-12-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Overkligt att se en far som just förlorat barn och barnbarn häcklas på nätet.
Tja hyllar man en barnamördare så är det kanske det minsta man får räkna med, eller vad tror du? Kan vara så att äpplet inte har fallit så långt ifrån trädet här..
Citera
2018-12-16, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ordagrant säger polisen.
Ett barn har dött av strypning, möjligen även i kombination med kvävning
Ett barn har dött av kvävning
Kvinnan har dött av strypning, möjligen i kombination med kvävning.
Mannen har dött av självmord genom att han hängt sig.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FH0GcLfn3b0% 2FIMG_4200_MOV

Strypmord eller kvävningsmord är brutala, ångestframkallande hemska sätt att dö på.
Att göra det utan att ha sederande, lugnande substanser i kroppen är antaligen väldigt hemskt - eftersom man då är vid fullt medvetande, upplever allt, kämpar emot och slåss för luft och sitt liv.

Jag ska gå igenom polisens PK igen, men det är min bestämda uppfattning att barnen inte hade fått något lugnande i sig för att mildra dödsångesten och obehaget.
Det hade däremot föräldrarna sett till att stoppa i sig innan de dog - både H och O.

Tror inte Polisen syftade på nätdroger när de pratade om läkemedel.......
Citera
2018-12-16, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Tja hyllar man en barnamördare så är det kanske det minsta man får räkna med, eller vad tror du? Kan vara så att äpplet inte har fallit så långt ifrån trädet här..
Det är min bestämda uppfattning att ett sådant hatiskt och oförstående synsätt leder människan i fel riktning.
Citera
2018-12-16, 23:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Även sånt som man köper på nätet i små påsar som kommer från Sydamerika?

Känner du till detta väl?
Tror inte något landsting eller apotek köper sina läkemedel på nätet från Sydafrika. Tror du?

Morfin : smärtlindrande och lugnande inför operationer
Amfetamin : mot vissa neurologiska sjukdomar
Kokain: blodstillande vid näsoperationer
Och ovanpå detta många dervat av ovanstående.

Hade döttrarna haft något av dessa CNS-påverkande och också lugnande substanser i sig hade polisen sagt det. Eller i vart fall inte förnekat förekomsten av lugnande medel i verksamma doser.
Citera
2018-12-16, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Känner du till detta väl?
Tror inte något landsting eller apotek köper sina läkemedel på nätet från Sydafrika. Tror du?

Morfin : smärtlindrande och lugnande inför operationer
Amfetamin : mot vissa neurologiska sjukdomar
Kokain: blodstillande vid näsoperationer
Och ovanpå detta många dervat av ovanstående.

Hade döttrarna haft något av dessa CNS-påverkande och också lugnande substanser i sig hade polisen sagt det. Eller i vart fall inte förnekat förekomsten av lugnande medel i verksamma doser.

Det finns mycket mer knark och droger än vad sjukvården har tillgång till.
Inte är det svårt att beställa heller. Räcker att du har en postadress. Bekvömt från datorn hemma...
Dessutom hade de gott om tid på sig. Planering sen hösten. Lyft ögonen från ditt receptblock så förstår du.
Inte svårt att tänka sig att de anhöriga inte ville att denna information skulle fram......
Något man tog hänsyn till. Tror jag.
Senast redigerad av Kurian 2018-12-16 kl. 23:13.
Citera
2018-12-16, 23:13
Medlem
Ylicows avatar
Finns det FUP att hitta nånstans?
Sa dom inte att dom skulle släppa det?
Citera
2018-12-16, 23:13
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
.... Undra vad det var som gjorde att Hanna sådde fröet tidigt under hösten.......?
... Undra vad som snurrade i hennes huvud.....?
.... Undra hur det kommer sig att Oskar la sig platt för den id'en och kom till samma slutsats....?
.... Undra hur detta först kom på tal....?

Möjligen därför att barnen skulle utredas ordentligt, både medicinskt och socialt.
Om vanvård eller allvarliga missförhållande skulle avslöjas riskerade föräldrarna förlora vårdnaden, flickorna skulle tas ifrån dem. För föräldrarna skulle det innebära en social megakatastrof, värre än döden - för flickorna säkert en räddning.

Citat:
....men när exakt samma info kommer från flera, så är sannolikheten otroligt stor att infon stämmer.
.

Nä, nä, det köper inte jag. Kvantiteten av anonyma samstämmiga röster utan ngt trovärdigt underlag övertygar inte mig.
Citera
2018-12-16, 23:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den enda, mig veterligen som envetet, framfört den tolkningen av polisens meddelande är faktiskt DU.

Kan du länka till annan ursprungskälla, gör gärna det!
Hur tror du att det är möjligt att de har blivit strypta/kvävda utan att ha plågats och haft en ofattbar dödsångest? Men frågan är inte huruvida det är sant lr inte för det är ett faktum.
Vad strypning/kvävning innebär för den som blir utsatt förstår de allra flesta vuxna människor utan att polisen behöver förklara. Det tar en bra stund innan offret förlorar medvetandet och du ska besparas ingående beskrivningar om vad som sker med kroppsliga reaktioner och hudfärg. Och hur en panikångest som kommer av att syret gradvis försvinner, kan yttra sig.

Att undertryckt aggression ofta ligger bakom strypningar är välkänt; som ett sätt att tysta den andres röst. Metoden är utdragen och gm måste vara uthållig och bruka stort fysiskt våld - vilket känsloläge kan det tyda på?

Citat:
En dotter är fortfarande enbart konstaterat kvävd. Hur än du vill ha det till strypt.
Hen skrev väl strypt (slash) kvävd.
Citat:
Vad är det som talar mot att det i planen ingick att O skulle försäkra sig om att Alla i familjen var definitivt avlidna INNAN han hängde sig själv? Han gjorde det med rep. För säkerhets skull.
För säkerhets skull ja. Enkel och snabb idiotsäker metod om det görs på rätt sätt - Varför gav han inte sin älskade hustru ett rep istället för att brutalt strypa henne?
Citat:
Ingen var vid medvetande vid tillfället.
Nej, de var mördade, alla tre.
Citat:
Helt enligt plan.
Helt enligt plan? Jösses.
Citera
2018-12-16, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hur tror du att det är möjligt att de har blivit strypta/kvävda utan att ha plågats och haft en ofattbar dödsångest? Men frågan är inte huruvida det är sant lr inte för det är ett faktum.
Vad strypning/kvävning innebär för den som blir utsatt förstår de allra flesta vuxna människor utan att polisen behöver förklara. Det tar en bra stund innan offret förlorar medvetandet och du ska besparas ingående beskrivningar om vad som sker med kroppsliga reaktioner och hudfärg. Och hur en panikångest som kommer av att syret gradvis försvinner, kan yttra sig.

Att undertryckt aggression ofta ligger bakom strypningar är välkänt; som ett sätt att tysta den andres röst. Metoden är utdragen och gm måste vara uthållig och bruka stort fysiskt våld - vilket känsloläge kan det tyda på?

Hen skrev väl strypt (slash) kvävd.
För säkerhets skull ja. Enkel och snabb idiotsäker metod om det görs på rätt sätt - Varför gav han inte sin älskade hustru ett rep istället för att brutalt strypa henne?
Nej, de var mördade, alla tre.
Helt enligt plan? Jösses.

Hur var det nu, var båda med på det eller var det bara en av föräldrarna som ville att barnen skulle dö?
Och hade barnen me?
Citera
2018-12-16, 23:55
Medlem
drunknars avatar
Vidrigt och äcklande att läsa alla godhetsknarkare som försvarar och ursäktar dessa barnamord. Sen klappa sig själv på axeln och känna sig stolt över hur förstående och empatisk man är, om ändå alla hatiska oförstående typerna kunde nå till mina höjder av godhet..... Om några år kanske nästa barnamördare sitter och läser om liknande fall mitt i planeringsfasen och droppen som får bägaren att rinna över kan mycket väl tänkas vara den förståelse och sympati man som barnamördare kan få i efterhand av alla människor där ute i stugorna. Det kan ge den extra kraft man behöver för att strypa sina barn, det är ju trots allt för deras bästa. Det efterföljande självmordet absolverar all hans/hennes skuld och alla kan "vila i frid". Nån godhjärtad och förstående själ kommer lägga en fin blomsterkrans på familjegraven. Farfar/morfar kommer lägga ut hyllningar till den "avlidna" familjens ära.
Citera
2018-12-17, 00:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Vad då faktum? Nej, verkligen inte långt därifrån.
Det går faktiskt ganska fort om det utförs korrekt även om du tror att det ser ut som på film i någon seriemördarfilm. Det beror på hur det gick till som sagt, men man ska komma ihåg att det kan ha gått jävligt fort att bli medvetslös först för att sen avlida. Så fort så det inte är snack om lidande också för den delen. Jag är fullt på det klara med att detta är dubbelmord av två föräldrar, och hade dom levt hade dom åtalats och dömts till livstid. Däremot är det ingen som vet hur lång tid det tog eller riktigt exakt hur det gick till och inte ens polisen vet vilken ordning dom avled.

Så innan man kastar ur sig om plågande eller allt annan sidoinformation ska man alltså räkna in att det kan ha gått oerhört snabbt.
Citera
2018-12-17, 00:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Rätt.
Personer här inne är väl införstådda i hur polisutredningar går till, och hur polisen jobbar. Om Polisen väljer att gå ut med EN uppgift, utan att dementera att det finns ANDRA uppgifter, så borde dom flesta amatör-utredarna här inne förstå att Polisen medvetet väljer att hålla den dörren öppen.

Dom bekräftade en (1) lugnande substans, men uteslöt absolut inte möjligheten till fler substanser, som av nån anledning "kan vara störande"

Så, nu slutar jag tjata om det.

Vad kan vara mer störande att barnen fick i sig, än att bli strypta och kvävda?

Om jag skulle bli strypt eller kvävd, hade jag helst velat ha alla substanser som går att få, så jag slipper vakna med dödsångest medans jag blir strypt/kvävd. Det hade väl varit till föräldrarnas fördel om barnen slapp lida innan dem dog?
Så varför skulle polisen i samråd med anhöriga valt att utelämna det? Hur tänker vissa här, förstår inte?
Konstigt att polisen m.fl. tror att det det skulle bli mindre spekulationer när de gick ut med att barnen strypts, kvävts och åtminstone ena dottern verkar ha varit vaken och antagligen kämpat för sitt liv. Det blev ju bara mer horribelt och tråden fick liv igen! Dessa föräldrar var inga goda människor, inte en chans! Då hade de åtminstone sett till att barnen var sövda innan de skred till verket med sin äckliga mordorgie, mår illa! Så orättvist då det finns de som kämpar att få egna barn men inte lyckas, men dessa skulle aldrig ha skaffat barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in