2018-12-15, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sista partiet handlar min fråga om:
Varför. Vad föranleder denna teori som du då inte har belägg för via pressträffen.
Det finns annan kemi än lugnande som var det som polisen redogjorde för............
Citera
2018-12-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Sammanfattar från Aftonbladet (med mina egna ord):

Os chef träffar O tre dagar före julafton, ett möte som pågår i över en timme.
O diskuterar en framtid som han vet aldrig kommer att bli verklighet, arbetsplaner för våren och nya projekt, bestämde nytt möte till januari.

De pratade om julfirandet och om döttrarnas sjukdom. O återkom till att prata om sjukdomen flera gånger och hur jobbigt det var, något han gjort flera gånger vid andra tillfällen, det var normalt för honom att prata om detta. Han var plågad och ledsen.

Han jobbade mycket hemifrån och under hösten gick han ner lite i tid. Han var duktig, höll hög nivå på arbete och hans möjligheter i karriären var i princip obegränsade.

H pratade inte om flickornas sjukdom på sin arbetsplats.

Undergången doldes för kollegor, familj och vänner. Os chef och skolan rannsakar sig själva men anser inte att de kunde se några tecken.

När man läser din sammanfattning blir det så tydligt att föräldrarna (i varje fall pappan) försökte upprätthålla någon form av normalt liv för egen del, i varje fall gällande yrkesarbetet.

Samtidigt levde barnen någon form av zombieliv i hemmet.

Barnen för sig och föräldrarna för sig.

Borde inte hela familjen ha gjort något slags radikal förändring, utifrån barnens sjukdomar? Någonting radikalt som även innefattat stöd från andra, utanför familjen.
Citera
2018-12-15, 11:24
Bannlyst
[quote=develi|66126227]Tönt. Insinuationer om intag av lugnande ger dig knappast stilpoäng.
Jag fattar precis vad jag svarade på och fetade i din text.
Att polis förskönande iom ordval lugnande vilket jag finner som rent bs.
Brevet kan du diskutera med nån som tar upp ämnet, jag gör det int
såklart inte
Citera
2018-12-15, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
När man läser din sammanfattning blir det så tydligt att föräldrarna (i varje fall pappan) försökte upprätthålla någon form av normalt liv för egen del, i varje fall gällande yrkesarbetet.

Samtidigt levde barnen någon form av zombieliv i hemmet.

Barnen för sig och föräldrarna för sig.

Borde inte hela familjen ha gjort något slags radikal förändring, utifrån barnens sjukdomar? Någonting radikalt som även innefattat stöd från andra, utanför familjen.
Läs tidningen idag. O arbetade hemifrån på forskningsanslag. O gick ner i tid. O kämpade men han insåg inte att det fanns motstånd till tillfrisknande inom familjen. Det var hans brott.
Citera
2018-12-15, 11:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Det finns annan kemi än lugnande som var det som polisen redogjorde för............
Ja, Docent död. Jag har förstått att du anser det. Du har repeterat detta påstående ganska många ggr nu utan att ta dig framåt.
Personligen anser jag att om så vore fallet, att det vore nåt som indikerar långvarig drogning eller andra ämnen i kroppen så hade det likaväl presenterats OM det vore relevant.
Det är självklart att en u.s sker vid obduktion.
Citera
2018-12-15, 11:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag har också funderat mycket på detta, jag anser att Undrande87 är trovärdig.
Det var fler som bekräftade blod men i små mängder typ små skärskador från krossat glas.
Jag tänker nu istället att blodet istället kan komma från t.ex klös- och rivmärken på föräldrarna.

Att hemmet var i en enda röra tänker jag mig 2 möjligheter, eller en kombination av dessa. Antingen har flickorna slagit omkull saker mm i sin kamp när de blev strypta eller att de t.o.m. försökte fly och försvara sig genom att kasta saker omkring sig.

Den andra möjligheten är att föräldrarna hastigt och stressat städat bort saker som de av någon anledning inte ville skulle finnas kvar i huset och slängt dessa precis innan soptunnorna skulle tömmas, för att försäkra sig om att de verkligen försvann.

Jo du kan ha rätt i att det kanske kan ha blivit tumult när barnen skulle dödas.
Svårt att veta.
Det som då verkligen är klart är att dessa barn ville leva och inte heller var så utslagna att de inte kunde försöka klara sig.

Det finns barn som i modern tid förlorat båda sina föräldrar i 11-14 års åldern men ändå haft bra liv. Åmselemördarens offers son, tsunamin där ett barn blev ensamt kvar.
Dessa Bjärredstöser hade morbror och faster, kusiner och mor-och farföräldrar. Några av dessa bor till och med inte så långt ifrån Stora Sköndals ME-mottagning.

Varför i helvete måste flickorna dö?
Citera
2018-12-15, 11:33
Medlem
Citat:
Läs tidningen idag. O arbetade hemifrån på forskningsanslag. O gick ner i tid. O kämpade men han insåg inte att det fanns motstånd till tillfrisknande inom familjen. Det var hans brott.

Ja, visst kämpade han. På sitt sätt. Men kanske kämpade han med fel saker?

Kanske skulle hela familjen ha tagit en paus och försökt komma fram till hur de skulle kunna leva - för att tillvaron skulle bli uthärdlig för samtliga familjemedlemmar?

I en extrem situation kan det krävas extrema lösningar.

Jag förstår att yrkesarbetet kan ha varit en livlina för föräldrarna så långe de levde. Men uppenbarligen var det ingen hållbar lina.
Citera
2018-12-15, 11:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Visst, men polisen uppgav tydligt att de inte hade några lugnande substanser i blodet.
Även om kemikalier förutom andra effekter också kan ha en mentalt påverkande lugnande effekt, utesluter polisens uttalande att flickorna hade sådana substanser i sig.
Om de haft medel mot eksem, magkatarr, järnbrist etc i sig är inte uppgett av polisen. Men de hade inga medel som också har en lugnande effekt.

Barnen hade inga lugnande medel i blodet (med undantag från en mycket liten dos i ena flickan)

Lugnande är en rätt bra beskrivning av alla de substanser som kan göra någon mindre medveten och påverkad av omgivningen och dess faror - benzo, sömnmedel, morfinpreparat/derivat som används före operationer som lugnande, alkohol etc. Allt som även har direkt eller indirekt medvetandepåverkan.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-15 kl. 11:57.
Citera
2018-12-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Efter att ha läst på henkow.se och sett där att OH har ett dödsdatum den 9/1 (såg ditt svar af knollentott, tack för det) gick jag in på släktforskningssidan som en anhörig till HB har gjort. Där står 9/1 även som Hs dödsdatum. Dock bara januari 2018 på flickorna. Det lär väl vara den anhörige som administrerar sidan antar jag.

[spoiler]https://www.myheritage.se/person-1500120_357235751_357235751/hanna-maragareta-brenton-henkow/SPOILER]

Man blir ju lite misstänksam när sidan administreras av en Hansson...

Ursäkta, nej det är en Brenton-släkting men du ser mer än jag beträffande dödsdatum. Man måste logga in.
Citera
2018-12-15, 11:40
Medlem
Citat:
Sammanfattar från Aftonbladet (med mina egna ord):
...
Os chef och skolan rannsakar sig själva men anser inte att de kunde se några tecken.
Även två kollegor till O uttrycker att det inte gick att förutse. Återigen, varför rör detta bara kollegor till O, och skolan där O varit den främsta kontakten. Varför uttalar sig inte Hs chefer och kollegor på samma sätt och i samma utsträckning?
Citera
2018-12-15, 11:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo du kan ha rätt i att det kanske kan ha blivit tumult när barnen skulle dödas.
Svårt att veta.
Det som då verkligen är klart är att dessa barn ville leva och inte heller var så utslagna att de inte kunde försöka klara sig.

Det finns barn som i modern tid förlorat båda sina föräldrar i 11-14 års åldern men ändå haft bra liv. Åmselemördarens offers son, tsunamin där ett barn blev ensamt kvar.
Dessa Bjärredstöser hade morbror och faster, kusiner och mor-och farföräldrar. Några av dessa bor till och med inte så långt ifrån Stora Sköndals ME-mottagning.

Varför i helvete måste flickorna dö?
Ja, det är väl den mest konkreta frågan:
Varför.
Varför iscensätter två föräldrar nåt så förjävligt. Vad får dem att totalt tappa all moral, gå över värsta gränsen.
Varför stoppar inte den ena den andre?
God ekonomi, tillräckligt intellekt, barns sjukdom finns i betydligt värre skepnad, under sämre förutsättningar, ställda helt barbacka.
Att en part klappar igenom förekommer, men två?
Citera
2018-12-15, 11:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Även två kollegor till O uttrycker att det inte gick att förutse. Återigen, varför rör detta bara kollegor till O, och skolan där O varit den främsta kontakten. Varför uttalar sig inte Hs chefer och kollegor på samma sätt och i samma utsträckning?
Undrar det samma, det är som ett skimmer kring henne. O bedöms för att han är mer möjlig att bedöma.
Men de är trots allt två som är i samförstånd. Att en part florerar mer via jobb, sociala media alt är mer expressiv kan ge en skev helhetsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in