Citat:
Ursprungligen postat av
Cating
Minst en av föräldrarna har alla gånger haft någon slags störning.
Förutom allt annat mer eller mindre oförståeligt i den här historien, så är det så extremt att bägge skulle haft liknande (tidigare osedda) personlighetsstörningar.
Utan att veta mer än det media och ffa den här tråden förmedlar, så stämmer informationen om Hanna mycket väl in på hur en misshandlad och nedtryckt kvinna ofta lever.
En gradvis isolering, bryter upp från familj och vänner, flyttar till annan ort.
Helt osynlig på nätet, medan han fortfarande visar upp sig och sina prestationer. Det är Oscar som har kontakt med skola och lärare, och fortsätter arbeta som vanligt.
Inga vänner eller arbetskamrater uttalar sig om Hanna. Det är lite som om hon varit osynlig.
Vilket mannen i ett sådant förhållande gärna ser att hon är. Långt borta från andra som skulle kunna bryta hennes isolering och därmed avslöja hemligheten. Och bryta hjärntvätten.
Nej, jag vet inte om O är en av de s.k ”männen” som skulle göra så mot sin fru, men som sagt - det skulle kunna stämma in.
Jag funderade också på detta med att enbart den ena dottern hade lugnande i sig. Tänk om det var den yngsta, och tänk om hon faktiskt fått en svag dos lugnande en längre tid. Skulle det kunna ge symptom som påminner om ME?
Vet att jag är långt ute och spånar nu, ta det för vad det är - funderingar från ytterligare en som har svårt att släppa detta fallet, och som på något sätt vill hitta ett svar på vad som hände.
Ja, det finns väldigt mycket som pekar i den riktningen att Hanna farit illa i relationen och varit den nedtryckta kvinnan.
Lika mycket kan peka på motsatsen, att Hanna varit den som förtryckt familjen.
Men det är svårt när ingen inte ens efter snart 1 års tid kan berätta något alls om varken Oskar eller Hanna.
Inget som än så länge definitivt kan avgöra vem av dem som egentligen står bakom familjens slutliga undergång.
Men det kan ha varit båda också och som varit störda på ett sätt som utgjort en dödlig kombination.
Men tystnaden från omgivningen kanske säger ganska mycket, för alla känner till spekulationerna och som pågår än.
Någon borde vilja ge den ena eller den andra någon form av upprättelse.
Men det görs inte? Kanske bekräftar den tystnaden att både Oskar och Hanna var störda båda två och att de från första början höll sig på sin kant och för sig själva.
Som en egen liten sekt.
Perverst skrev någon och det känns faktiskt så:-/
Att ett barn får denna märkliga diagnosen är illa nog, men så får även det andra barnet i samma familj samma tokdiagnos och båda tillåts tas ur sina respektive skolor, hade inte detta hänt med båda flickorna så kanske de båda överlevt.
Det är ett sjukt samhälle vi fått med föräldraskap som inte längre ställs normala krav på och jag tror tyvärr den tiden aldrig kommer att komma tillbaka, för se bara på alla de hemmasittare som finns, något som aldrig förekom tidigare, nu är det helt okej med barn som slipper gå till skolan.
Ja, det där är också konstigt, att bara ena barnet hade droger i sig.
Allt det här är så konstigt.
Men som jag ser det nu så var det något konstigt mellan dessa båda föräldrar, de hade något band mellan sig som ger obehag.
Mystiska och hemlighetsfulla föräldrar som fullständigt både lurat och chockat hela sin omgivning och frågan är bara varför?
Vad låg bakom att det slutade så här?