2018-12-14, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Något sådant fanns inte redovisat under presskonferensen så det kan vi utesluta. (Kalium och magnesium fanns säkert iofs eftersom det förekommer naturligt i kroppen,)
På presskonferensen redogjordes endast för kemi som var sövande.
Der finns många naturliga ämnen som genererar symtom i stora mängder.
Citera
2018-12-14, 17:37
Bannlyst
Citat:
Hur vet du det? Eller gissar du bara?
Låt mig säga så här. Det har kommit till min kännedom..............
Citera
2018-12-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Citerar absolut inte detta för att sätta fokus på ME-sjuka barn i största allmänhet utan för att ifrågasätta diagnosen på Agnes och Moa. Detta är saxat från en informationssida för skolpersonal om barn med ME.

"1. Det akuta stadiet
Patienten är svårt sjuk. Vanliga symptom är smärtor i musklerna, muskelryckningar, illamående, yrsel, svettningar, influensaliknande symptom, utmattning, halsont och
han/hon sover den mesta tiden. Det är omöjligt att genomföra någon form av
skolaktivitet. Detta gäller också hem-undervisning.

2. Det tidiga återhämtningsstadiet
Patienten har fortfarande många symptom, men känner sig inte lika sjuk hela tiden.
Aktivitets-nivån kan ökas, men med försiktighet. Eleven kan klara av någon liten
hemundervisning, men vanlig undervisning på skolan är uteslutet.
Många känner sig
bättre och ökar aktivitets-nivån för fort på detta stadie, vilket leder till återfall.

3. Återhämtningsstadiet
I denna fas kan aktivitet återinföras gradvis och med försiktighet. Patienten kan få återfall
även i denna fas. Eleven kan försiktigt prova att återgå till skolan med undervisning i
grupp-rum med ett reducerat antal timmar. Undervisningen kan utökas gradvis allt
efter som eleven klarar av den ökade belastningen utan att bli sjukare av det.
"

Det påstås att Agnes fick hemundervisning 4 dagar i veckan (hennes energinivå måste då ha varit relativt god) och skulle börja med återgång till skolan. Vet inte hur det var med Moa. Begriper inte hur allt kunde bli så nattsvart för föräldrarna, tog de inte till sig information? Att detta kan man leva med om man tar hjälp utifrån.

Är skeptisk till de påstådda diagnoserna i Bjärredfallet, vi kommer aldrig att få veta vad som låg bakom denna tragedi.

Kan vara bra att ha med sig att det är patientföreningen för ME som står bakom dessa råd till barn i skolan. En patientförening som är förvånansvärt energisk när det kommer till att ha synpunkter på hur vården och rehabiliteringen för dem skall se ut.
Kanske skall man därför inte se dessa råd som evidensbaserad sanning.
Citera
2018-12-14, 17:43
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag fick berättat för mig av en person med vårderfarenhet att en del patienter kan reagera kraftigt på lugnande medel och att under ett tidsfönster på kanske tio minuter efter intag är det möjligt att en person som tagit i synnerhet Stilnoct kan bli helt avtrubbad och hämningslös.

Det är inget jag själv vet något om.

Se där, det är mycket möjligt - det är individuellt... som jag skrev.

Jag funderar ett varv till, när det ändå är på tapeten - Dopningen som sägs ha föregått handlingen.
Varför tyckte polisen / utredarna att den var viktigt att framhålla ? Att föräldrarna var satta ur stridbart skick ? Nån sorts personlig prägel, till men för utredningen ?......

Samma fenomen som i tråden - Ursäkter, krystade förklaringar till gärningarna / händelsen / förloppet.

"Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra." (Luk:23:43).3.

Barnen blev, med berått mod mördade - planerat, sen månader (sägs det).
Citera
2018-12-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Låt mig säga så här. Det har kommit till min kännedom..............
OK. Du gissar.
Citera
2018-12-14, 17:50
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Se där, det är mycket möjligt - det är individuellt... som jag skrev.

Jag funderar ett varv till, när det ändå är på tapeten - Dopningen som sägs ha föregått handlingen.
Varför tyckte polisen / utredarna att den var viktigt att framhålla ? Att föräldrarna var satta ur stridbart skick ? Nån sorts personlig prägel, till men för utredningen ?......

Samma fenomen som i tråden - Ursäkter, krystade förklaringar till gärningarna / händelsen / förloppet.

"Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra." (Luk:23:43).3.

Barnen blev, med berått mod mördade - planerat, sen månader (sägs det).

Jag tror att man beslutat att gå ut med dödsorsakerna och vem som hade och inte hade läkemedel i kroppen för att få slut på spekulationer.
Citera
2018-12-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Undrande87 sa att hen fått uppgifter från journalist om att barnen hade blåmärken och att det fanns blodspår. Samt att hemmet var stökigt och att de hade på sig märkliga kläder. Ingen har bekräftat dessa uppgifter och eftersom de avvek mycket från det långa pm:et som florerat i tråden var det inte många som tillmätte dem någon större sanningshalt.

Efter pk:en och uppgiften om strypning tänker jag att Undrande kanske hört rätt. Obehagligt alltihop, usch.

Jag har också funderat mycket på detta, jag anser att Undrande87 är trovärdig.
Det var fler som bekräftade blod men i små mängder typ små skärskador från krossat glas.
Jag tänker nu istället att blodet istället kan komma från t.ex klös- och rivmärken på föräldrarna.

Att hemmet var i en enda röra tänker jag mig 2 möjligheter, eller en kombination av dessa. Antingen har flickorna slagit omkull saker mm i sin kamp när de blev strypta eller att de t.o.m. försökte fly och försvara sig genom att kasta saker omkring sig.

Den andra möjligheten är att föräldrarna hastigt och stressat städat bort saker som de av någon anledning inte ville skulle finnas kvar i huset och slängt dessa precis innan soptunnorna skulle tömmas, för att försäkra sig om att de verkligen försvann.
Senast redigerad av Zebrima 2018-12-14 kl. 18:01.
Citera
2018-12-14, 17:53
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ja. Något sådant fanns inte redovisat under presskonferensen så det kan vi utesluta. (Kalium och magnesium fanns säkert iofs eftersom det förekommer naturligt i kroppen,)

Finns det något som styrker att polisen redovisat samtliga substanser som hittats i den rättsmedicinska undersökningen? nedan citat ur pk

Citat
Vi kan också vid den rättsmedicinska undersökningen konstatera att båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar, dock inte dödliga doser å dock inte så mycket så att de inte heller ha kunnat agera, dessutom hade en av döttrarna spår av lugnande läkemedel i sin kropp. Det är vad vi kommer lämna gällande dödsorsakerna mer ingående än så kommer det inte att bli i den informationen"
Slut citat
Senast redigerad av 57Emma 2018-12-14 kl. 17:58.
Citera
2018-12-14, 17:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
ö
Jag tror inte riktigt du förstod resonemanget.
Jag förklarade att om inte breven skulle ha funnits skulle du nog inte tro att mördandet av barnen skulle ha skett i samförstånd. Någon nyligen i tråden har lyckats fiska fram fem fall där föräldrar mördat barnen i samförstånd. 5!

Varför skulle det inte ha kunnat vara en påse? Morden skedde genom strypning och kvävning. Eller tror du att de använde ett fiskenät vid kvävningen? Eller använde den mördande föräldern sina bara händer, tog sin hand och täckte barnets mun och näsa och tryckte till hårt? Kudde, påse eller hand är väl de mest sannolika som kan ha använts vid kvävningen.

Nej, jag har läst tillräckligt med obduktionsprotokoll och lyssnat på resonemang för att förstå att det inte handlar om det här. Det är dessutom inte säkra kort på två av dom vilket betyder en hel del utöver andra resonemang. Jag tänker inte gå in på det i detalj utan vill du tro på det är det upp till dig för min del är det osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Finns det något som styrker att polisen redovisat samtliga substanser som hittats i den rättsmedicinska undersökningen? nedan citat ur pk

Du ska citera direkt från hästmunnen och inte via medias tolkning av vad polisen säger.
Det finns dödsorsak vilket betyder att det inget undanhålls från polisen för att slå fast dödsorsaken.
Kan du sluta nu med ditt upprepande och tjat.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/11956845
Senast redigerad av Moosky 2018-12-14 kl. 17:56.
Citera
2018-12-14, 17:55
Bannlyst
Citat:
OK. Du gissar.
Nej. Jag har vittnesuppgifter.
Citera
2018-12-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Citat
Vi kan också vid den rättsmedicinska undersökningen konstatera att båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar, dock inte dödliga doser å dock inte så mycket så att de inte heller ha kunnat agera, dessutom hade en av döttrarna spår av läkemedel i sin kropp. Det är vad vi kommer lämna gällande dödsorsakerna mer ingående än så kommer det inte att bli i den informationen"
Slut citat
Ja det kan väl inte finnas någon vettig anledning att inte redovisa alla resultat av de rättsmedicinska analyserna?

Tvärtom är jag övertygad om att de resultat man redovisat är heltäckande. Inga andra främmande substanser hittades, anser jag.
Citera
2018-12-14, 18:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Nej. Jag har vittnesuppgifter.
Tror du att de blev t.ex. kvicksilverförgiftade och sjuka av det men inte döende? Eller vad tror du/vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in