2018-12-15, 01:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hans familj har försörjt honom. Han har aldrig behövt göra ett handtag utöver de timmar samhällstjänst han tvingats till.

Hans jätteduktiga terapeut tyckte att han skulle gå på danskurs i stället för att söka jobb, eftersom det finna så många konstiga typer bland de arbetssökande på af.
Ursäkta, men din drypande ironi om terapeuten fick mig att skratta.
Jag kan inte riktigt smälta den läsningen. Det var en upplevelse..
JF har även berättat om sitt sug att döda, men det ska väl dansas bort. Kanske bowling skingrar tankarna.
Hur går det med rättegången?
Hittar ingen uppdatering i medis.
Citera
2018-12-15, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Vad hette den yngre mördaren? 28 åringen heter ju Joh*n F****qvist

Men den unga snorvalpen ???

Emil Haapala heter 14 åringen.
Citera
2018-12-15, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tänkte också på det. Att man som 28 år gammal lägger som främsta merit att han gick omvårdnadsprogrammet på gymnasiet. Inte konstigt att han var arbetslös direkt. Han verkar ju inte varit något direkt geni. Vi får väl alla hoppas att den muppen aldrig någonsin hittar ut i friheten igen.

Killen sade att han kommit upp i 140 med cykel på motorväg till polisen också.

Citat:
Ursprungligen postat av grabbfan
Emil Haapala heter 14 åringen.

Varför finns det en Emil Haapala (Anna) på Facebook som bor i just Fagersta? Kan knappast vara en slump men är massa bilder på en lite äldre tjej. Finns denna killen på Facebook eller bild på honom?
Citera
2018-12-15, 04:26
Medlem
Vill inte låta okänslig, men först när jag hörde om hur hon legat och förblött med avskuren hals i nästan 2 timmar och sedan dog någon minut efter att någon kom så mådde jag riktigt dåligt över det. Men sedan läste jag lite i en FUP och det kom fram att kvinnan var knarkare, hemlös, umgicks med löst folk, hade våldtagits innan, misshandlats, misshandlat själv, skickat folk på sina vänner vid tjafs, sålt sin kropp för knark, hur egoistisk hon är mot sin bror som bara kommer till han när hon behöver mat, pengar till mobilen eller någon att prata med, och att hon inte verkar bry sej speciellt mycket om sitt barn så gick denna dåliga känsla ner en hel del. Visst, hon är fortfarande människa och förtjänade inte det där. Men det känns som att hon levt ett hårt liv och hon kunde härda det mer än om en normal 28 årig kvinna hade drabbats av det där. Ett tragiskt liv som fick ett tragiskt slut. Kvinnan hade verkligen utseendet till sin fördel och hade potential till att få ett riktigt bra liv, men hon verkar ha fått problem redan som 18-åring och hamnat i detta träsket. Tycker synd om de anhöriga, kan inte vara lätt att ha en syster eller dotter som lever som hon gjorde där man knappt hörs av eller vet var hon befinner sej.

Det finns inte Facebook på dessa vänner? Rickard V, Lena och han sista killen som hon hade lite av ett förhållande till?
Citera
2018-12-15, 04:30
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Killen sade att han kommit upp i 140 med cykel på motorväg till polisen också.

Varför finns det en Emil Haapala (Anna) på Facebook som bor i just Fagersta? Kan knappast vara en slump men är massa bilder på en lite äldre tjej. Finns denna killen på Facebook eller bild på honom?
Gissar det är E*mils mamma, står att hon tagit över kontot en bit ner och ska ändra namnet. Noterar också att BO N*ella finns med i vänlistan...
Citera
2018-12-15, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Gissar det är E*mils mamma, står att hon tagit över kontot en bit ner och ska ändra namnet. Noterar också att BO N*ella finns med i vänlistan...

WTF? 14 åringen och Nella kände väl inte varandra?

Sedan är det riktigt WT att ta över sin sons Facebookkonto. En normal person hade inaktiverat hans och skapat ett eget. Vad är hon intresserad av? hans vänlista och gamla konversationer?
Citera
2018-12-15, 04:37
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
WTF? 14 åringen och Nella kände väl inte varandra?

Sedan är det riktigt WT att ta över sin sons Facebookkonto. En normal person hade inaktiverat hans och skapat ett eget. Vad är hon intresserad av? hans vänlista och gamla konversationer?
Om jag inte missminner mig sa J*ohan i ett förhör att E*mil hade sett nåt i N*ellas mobil som han reagerade på. Kanske hade hon numret till hans mamma där så det är därför hon nu finns på vänlistan på fejjan. Tror hon skrev att hon blivit hackad så hon tagit över kontot. Ser ut som han har flera fejjor.. men inte aktiv.
Citera
2018-12-15, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Offret hade snorungens sperma i munnen. Hon hade blivit avsliten sina byxor och underkläder. Byxorna låg slängda ut och in en bit ifrån. Naken på underkroppen när hon upptäcktes. Har svårt att tro att våldtäkten utförd av snorungen gjordes under hot. Han fick ju utlösning i munnen på henne.

Synd att Nella Olander inte bet av han kuken. Då skulle båda idioterna blivit chockade och hon hade säkert överlevt.
Citera
2018-12-15, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Om jag inte missminner mig sa J*ohan i ett förhör att E*mil hade sett nåt i N*ellas mobil som han reagerade på. Kanske hade hon numret till hans mamma där så det är därför hon nu finns på vänlistan på fejjan. Tror hon skrev att hon blivit hackad så hon tagit över kontot. Ser ut som han har flera fejjor.. men inte aktiv.

Mamman verkar ha haft hans Facebook rätt så länge då hon redan i April 2017 lade upp profilbilder på sig själv så hon har ju haft lång tid att ändra namnet. Luktar WT långa vägar.
Citera
2018-12-15, 04:56
Medlem
Som bild #2 på Fejan är mamman med en yngre person, är det Emil?
Citera
2018-12-15, 11:19
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Finns inget som tyder på det, mer än att psykopaterna visste vem hon var. Eller har sett.
Fast det spelar nog ingen roll, de hade ju bestämt sig för att våldta och döda vem som helst.
"Bara för få känna hur det känns"

Mår illa bara jag tänker på det.

Ja detta är fruktansvärt och enormt tragiskt.

Jag tänker bl.a så här.

JF var den som bestämde utav de två.

EH (14-åringen) var bra full enligt JF.
EH var nog egentligen inte redo på att ett mord skulle ske i verkligheten.
Men EH verkade tycka det var coolt att snacka om det och våldtäkt.
Jag tror aldrig EH gjort något om inte JF blivit arg på honom när han "banga" då hon gick förbi.
EH kanske hade vågat ringa 112 om inte JF hotat honom till döden efter de lämnat henne.
Synd att 14-årige EH träffade denna JF.
Citera
2018-12-15, 11:26
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Synd att Nella Olander inte bet av han kuken. Då skulle båda idioterna blivit chockade och hon hade säkert överlevt.

Ja det hade varit det bästa för han lär ha vrålat så det hördes i den tysta natten.
Hon hade kanske överlevt.
Plus att denne vältäktdrömmande EH aldrig kunnat våldta någon mer i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in