2018-12-14, 21:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malva1
Kan vara bra att ha med sig att det är patientföreningen för ME som står bakom dessa råd till barn i skolan. En patientförening som är förvånansvärt energisk när det kommer till att ha synpunkter på hur vården och rehabiliteringen för dem skall se ut.
Kanske skall man därför inte se dessa råd som evidensbaserad sanning.
Tack för ett bra perspektiv.
Citera
2018-12-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
O kanske var död redan, kvällen den 5:e. M*a och mamma kanske sms:ade pappa gemensamt, från pappas "personliga" telefån . A*nes svarade med ett likaledes intetsägande sms.... från mammas, knappt använda mobil...

Nu förstår jag ingenting. Menar du att O hängt sig redan medan mamman och barnen sms:ade mellan föräldrarnas telefoner??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Polisen sa mellan föräldrarna, från pappan till mamman sent på fredag kväll 5/1. Jag minns det från pressträffen. Jag såg hela i direktsändning.

Bra. Tyckte också jag mindes det men iofs bara att det var sänt från pappan. Konstigt att det inte är med längre i filmen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Noep dom sa inte från pappan till mamman det är felaktigt. Dom sa mellan föräldrarna ingenting annat.
I det korta klippet ja. Men på den långa varianten sa polisen så.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Då får du bevisa det med något underlag så tills dess sker gäller polisens förundersökning.

Vad man spekulerat om här är ovidkommande för förundersökningens slutresultat. Det framgår tydligt att dom var överens. Samförstånd kallas det. Dom hade inte tid med att försöka lägg ut villospår eller annat utan dom hade bestämt sig. Det är ingen deckarroman med gåtor och förvillande.,
Polisen går inte in och undersöker om vården har gjort misstag.
Citera
2018-12-14, 21:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Hela tragedin, från början till slut, den melodramiska förklaringen i avskedsbrevet, instruktioner om begravning och askan havet. Allt är regisserat in i minsta detalj. Som att skriva sin egen historia även efter man är död. Ett mästerstycke. En opera.
Ja, så är det. Kunde varit snyggare dock vad gäller mördandet. Ett perfekt snitt eller en kula hade bidragit till verkshöjden.
Citera
2018-12-14, 21:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Källa tack för jag har lyssnat på alla versionerna.
Citera
2018-12-14, 21:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag drabbades av djup stressutlöst Utmattningssyndrom och i perioder har jag medicinerats av (här nämnda preparat) samtliga.

Hur dom verkar är beror på individen. Min skala på harmlöshet ser ut så här (jag följde läkarens dosering)

1. Propavan (Harmlös) - enda effekt var seg som kola i huvudet. Sömn tveksamt.

2. Imovane - hjälper mot insomningsbesvär, ger god sömn - dock ingen "kick"

3. Stilnoct - ytterst snabbverkande - med "kick". Avslutade snabbt den medicinen (pga fallskador samt obehaget av "kick")

2-3 är narkotika klassade, helt klart. För en som är narkotikaberoende handlar det om betydligt större doser och tolerans. Jag hade aldrig provat dessa tidigare.

Men att medicinen i sig skulle vara dödade är knappast sannolikt. För Stilnoct skulle det handla om mer än 200 tabletter! Men snabb djup sömn total muskelförlamning (lealös) uppnås tämligen direkt. Särskilt små barn.

De enda mediciner som nämnts med föräldrarna har varit Propavan och Imovane. Vad H pga cancer eller besök hos läkare haft tillgång till är inte känt. Finns osedvanligt lite info om just H, rent generellt.

Tack för ett redigt och uttömmande svar "Remark" (för en gångs skull ) . Tror du att intag av nyss beskrivna medikamenter skulle haft någon som helst betydelse i fråga om grader av MOD - när det gäller MORD ? Skulle möjligtvis föräldrarna blivit mera avtrubbade och således mera enkelt kunna strypa sina döttrar med sina bara händer.. utan att våndas ? Försvinner förståndet (om det existerar) med intaget av medicinerna ?
Citera
2018-12-14, 21:20
Medlem
Citat:
Noep dom sa inte från pappan till mamman det är felaktigt. Dom sa mellan föräldrarna ingenting annat.

Detta stämmer bra enligt det jag kommer ihåg också.

"Det sista livstecknet är ett sms som skickas mellan föräldrarna" vill jag minnas att han sade. Hakade upp mig på ett sms och skickades mellan föräldrarna. Kan inte tolka om den ena svarat den andra eller om det är envägskommunikation. Samt att jag som jag skrivit tidigare tycker ett sms dem emellan fredag kväll är lite udda i vilket fall som helst. Men de ville kanske inte att flickorna skulle märka deras kommunikation, om de nu fortfarande var i livet då 😭
Citera
2018-12-14, 21:21
Medlem
Citat:
Källa tack? En skånsk läkare har givit dom diagnosen ME enligt polisens uppgifter från förundersökningen. Så vad har du för läkare som du kan hänvisa till här?

ME är tvistigt och svårt att diagnostisera.

Uppsöker man ihärdigt, så som Oskar gjorde, tillräckligt många läkare får man till slut de diagnoser och intyg man efterfrågar. Bara den omständigheten att han tog skamgrepp på skolans resurser, säger mycket om hans ensvishet.
Citera
2018-12-14, 21:22
Medlem
Citat:

OK det var väldigt intressant!

Dum fråga kanske men vad menar du med den långa varianten vs korta klippet?
Citera
2018-12-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Polisen går inte in och undersöker om vården har gjort misstag.
De har i vart fall förhört läkaren som.skrev intygen till skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in