2018-12-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Men livstecknet 5/1 var ett sms från O till H.
I media fanns uppgiften att fadern och en av döttrarna setts i en affär i mellandagarna, vilka är 25/12-30/12.
Agnes har senast sedd i dödsbeviset 5/1 men vi vet inte var hon var eller med vem.

Vet vi verkligen vem mottagaren av sms var? Eller ens vem som sände det? Har det klipps bort? Nämns inte i den sändning vi har tillgång till nu.
Citera
2018-12-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I höga doser kan man uppleva rus av zopiklon och zolpidem. De är båda narkotikaklassade.

Jag drabbades av djup stressutlöst Utmattningssyndrom och i perioder har jag medicinerats av (här nämnda preparat) samtliga.

Hur dom verkar är beror på individen. Min skala på harmlöshet ser ut så här (jag följde läkarens dosering)

1. Propavan (Harmlös) - enda effekt var seg som kola i huvudet. Sömn tveksamt.

2. Imovane - hjälper mot insomningsbesvär, ger god sömn - dock ingen "kick"

3. Stilnoct - ytterst snabbverkande - med "kick". Avslutade snabbt den medicinen (pga fallskador samt obehaget av "kick")

2-3 är narkotika klassade, helt klart. För en som är narkotikaberoende handlar det om betydligt större doser och tolerans. Jag hade aldrig provat dessa tidigare.

Men att medicinen i sig skulle vara dödade är knappast sannolikt. För Stilnoct skulle det handla om mer än 200 tabletter! Men snabb djup sömn total muskelförlamning (lealös) uppnås tämligen direkt. Särskilt små barn.

De enda mediciner som nämnts med föräldrarna har varit Propavan och Imovane. Vad H pga cancer eller besök hos läkare haft tillgång till är inte känt. Finns osedvanligt lite info om just H, rent generellt.
Citera
2018-12-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, det kan det inte om man vet vad en dödsorsak är för något. Du tvingar dig att sprida uppgifter och konspirationsteorier och sen skriver du att du inte lyssnat på vad polisen sagt. Det här är det lägsta i nivå jag sett måste jag säga. Dödsorsaken är inte förgiftning oavsett vad Ni försöker plantera här.
Nu ligger fakta på bordet och det betyder att det är slutkonspirerat för er del. Vill du påstå något hostar du upp ett rättsmedicinskt protokoll på förgiftning.

Läs om och läs rätt Snälla ta fram vad jag skrivit att jag inte yror på vad polisen sagt ?
Jag har själv inte hört presskonfersnsen, men vet att de uteslutit vissa delar av precis de skäl jag skrev tidigare.
Citera
2018-12-14, 21:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vet vi verkligen vem mottagaren av sms var? Eller ens vem som sände det? Har det klipps bort? Nämns inte i den sändning vi har tillgång till nu.

Nej, det finns ingen uppgift till eller från. Utan uppgiften är klockan 22 den 5 januari går det ett sms mellan föräldrarna. Efter detta finns inga livstecken från någon i familjen.
Citera
2018-12-14, 21:06
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Källa tack? En skånsk läkare har givit dom diagnosen ME enligt polisens uppgifter från förundersökningen. Så vad har du för läkare som du kan hänvisa till här?

De kan ju ha fått diagnosen ändå, drivande förälder. De måste inte ha varit sjuka på riktigt.
Citera
2018-12-14, 21:07
Medlem
Citat:
Jaha, men nu gäller ju främst fakta från polisen och de uppgifterna som förundersökningen kommit fram till. Det är ju ganska uppenbart att den tekniska undersökningen kommit fram till att ingen är ensam gärningsman på det viset som du gör gällande. Det är två stycken som i samförstånd har tagit barnens liv och sedan sina egna.

Det är Polisens uppgifter från förundersökningen, så har du annat lämnar du det här. Om inte gäller polisens uppgifter.

Alltså, hallå! Jag tror inte på pappan som ensam gärningsman. Men jag antar att två smarta föräldrar hade kvar kommunikation som visade att båda planerade detta under hösten och var överens. De antog nog att det annars skulle kunna misstänkas att pappan gjort dådet i hast och förfalskat ett avskedsbrev. Som det ju ändå spekulerats i här.

Jag har noll övrig info än det som finns i media, från polisen och det som dryftats på fb.

Jag tror det var viktigt för föräldrarna att det inte skulle uppstå tveksamheter om att båda var med på detta.
Citera
2018-12-14, 21:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
De kan ju ha fått diagnosen ändå, drivande förälder. De måste inte ha varit sjuka på riktigt.

Då får du bevisa det med något underlag så tills dess sker gäller polisens förundersökning.

Citat:
Alltså, hallå! Jag tror inte på pappan som ensam gärningsman. Men jag antar att två smarta föräldrar hade kvar kommunikation som visade att båda planerade detta under hösten och var överens. De antog nog att det annars skulle kunna misstänkas att pappan gjort dådet i hast och förfalskat ett avskedsbrev. Som det ju ändå spekulerats i här.

Jag har noll övrig info än det som finns i media, från polisen och det som dryftats på fb.

Jag tror det var viktigt för föräldrarna att det inte skulle uppstå tveksamheter om att båda var med på detta.

Vad man spekulerat om här är ovidkommande för förundersökningens slutresultat. Det framgår tydligt att dom var överens. Samförstånd kallas det. Dom hade inte tid med att försöka lägg ut villospår eller annat utan dom hade bestämt sig. Det är ingen deckarroman med gåtor och förvillande.,
Senast redigerad av Moosky 2018-12-14 kl. 21:09.
Citera
2018-12-14, 21:08
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
]Nej, jag har läst tillräckligt med obduktionsprotokoll och lyssnat på resonemang för att förstå att det inte handlar om det här[/b]. Det är dessutom inte säkra kort på två av dom vilket betyder en hel del utöver andra resonemang. Jag tänker inte gå in på det i detalj utan vill du tro på det är det upp till dig för min del är det osannolikt.

Du ska citera direkt från hästmunnen och inte via medias tolkning av vad polisen säger.
Det finns dödsorsak vilket betyder att det inget undanhålls från polisen för att slå fast dödsorsaken.
Kan du sluta nu med ditt upprepande och tjat.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/11956845

Fånigt. Så bara för att du har läst ett antal obduktionsprotokoll så vet du vad mördaren i detta fall använde för att kväva sitt barn. Osannolikt.
Citera
2018-12-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja - soptömningen för Björkvägen där de bodde skedde på fredagen den 5/1.
Jag är benägen att tro att dessa planerande mördarna, som rensade på nätet också rensande bland papper mm hemma. Det som inte skulle vara kvar kastades och det var troligen viktigt att det också hämtades av sophämtarna.
Det var viktigt för dessa mördare att kunna påverka sitt eftermäle - genom alla avskedsbrev, sin kvarlåtenskap genom testamentet och vad som fanns bevarat till eftervärlden digitalt och i papper.
Det kanske var själva orsaken till att morden skedde just då - efter soptömningen - och inte tidigare?

Ja det stämmer ju att de tömdes redan den 5/1 som var en fredag, fick av någon anledning för mig det var den 6:e som var fredagen.

Ja jag har också tänkt på att de "städat" bland sina saker, halvt om halvt i stress och panik varav det snarare kan ha sett lite stökigt och rörigt ut. Eller att man vid första anblick kan missta det för att någon utomstående rotat och letat efter något.
Citera
2018-12-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare

Polisen sa mellan föräldrarna, från pappan till mamman sent på fredag kväll 5/1. Jag minns det från pressträffen. Jag såg hela i direktsändning.
Citera
2018-12-14, 21:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Polisen sa mellan föräldrarna, från pappan till mamman sent på fredag kväll 5/1. Jag minns det från pressträffen. Jag såg hela i direktsändning.

Noep dom sa inte från pappan till mamman det är felaktigt. Dom sa mellan föräldrarna ingenting annat.
Citera
2018-12-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja - soptömningen för Björkvägen där de bodde skedde på fredagen den 5/1.
Jag är benägen att tro att dessa planerande mördarna, som rensade på nätet också rensande bland papper mm hemma. Det som inte skulle vara kvar kastades och det var troligen viktigt att det också hämtades av sophämtarna.
Det var viktigt för dessa mördare att kunna påverka sitt eftermäle - genom alla avskedsbrev, sin kvarlåtenskap genom testamentet och vad som fanns bevarat till eftervärlden digitalt och i papper.
Det kanske var själva orsaken till att morden skedde just då - efter soptömningen - och inte tidigare?

Hela tragedin, från början till slut, den melodramiska förklaringen i avskedsbrevet, instruktioner om begravning och askan havet. Allt är regisserat in i minsta detalj. Som att skriva sin egen historia även efter man är död. Ett mästerstycke. En opera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in