2018-12-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja - soptömningen för Björkvägen där de bodde skedde på fredagen den 5/1.
Jag är benägen att tro att dessa planerande mördarna, som rensade på nätet också rensande bland papper mm hemma. Det som inte skulle vara kvar kastades och det var troligen viktigt att det också hämtades av sophämtarna.
Det var viktigt för dessa mördare att kunna påverka sitt eftermäle - genom alla avskedsbrev, sin kvarlåtenskap genom testamentet och vad som fanns bevarat till eftervärlden digitalt och i papper.
Det kanske var själva orsaken till att morden skedde just då - efter soptömningen - och inte tidigare?

Jag tror också att de rensat rejält. Polisen sa att de analyserat allt innehåll i de telefoner och datorer som de fann på platsen "de vi kunde komma in i".
Citera
2018-12-14, 20:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Men livstecknet 5/1 var ett sms från O till H.
I media fanns uppgiften att fadern och en av döttrarna setts i en affär i mellandagarna, vilka är 25/12-30/12.
Agnes har senast sedd i dödsbeviset 5/1 men vi vet inte var hon var eller med vem.

Vad står det på dom andra senast sedd?

Citat:
Jag tror också att de rensat rejält. Polisen sa att de analyserat allt innehåll i de telefoner och datorer som de fann på platsen "de vi kunde komma in i".

Om dom ville städa ordentligt borde dom inte ha lämnat sin korrespondens om att dom planerade hela hösten och att dom var överens och bestämde det här tillsammans.
Citera
2018-12-14, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tror du att de blev t.ex. kvicksilverförgiftade och sjuka av det men inte döende? Eller vad tror du/vet du?
Flickornas symtom berodde inte på me.
Citera
2018-12-14, 20:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Flickornas symtom berodde inte på me.

Källa tack? En skånsk läkare har givit dom diagnosen ME enligt polisens uppgifter från förundersökningen. Så vad har du för läkare som du kan hänvisa till här?
Senast redigerad av Moosky 2018-12-14 kl. 20:55.
Citera
2018-12-14, 20:54
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Men livstecknet 5/1 var ett sms från O till H.
I media fanns uppgiften att fadern och en av döttrarna setts i en affär i mellandagarna, vilka är 25/12-30/12.
Agnes har senast sedd i dödsbeviset 5/1 men vi vet inte var hon var eller med vem.

O kanske var död redan, kvällen den 5:e. M*a och mamma kanske sms:ade pappa gemensamt, från pappas "personliga" telefån . A*nes svarade med ett likaledes intetsägande sms.... från mammas, knappt använda mobil...
Citera
2018-12-14, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
På ett jobb jag hade innan lyckades en kille dö pga en påse och butangas. Hemskt men sant. Vi visste inte om han ville bli påverkad eller om det var självmord.

Internet är en fantastisk plats för den som på kemisk väg vill lära sig manipulera små flickkroppar.
Citera
2018-12-14, 20:57
Medlem
Citat:
Om man själv är svag, blyg och så undandragen att man inte ens fastnar på foto, kan det vara svårt att se sin partner blomstra i all sin prakt. Man kan ju tänka sig hur denna stiliga karl uppfattades av studentskor över hela världen där han föreläste, bitr. professor, expert, vältränad, charmig och vältalig. Om man då råkar blanda ner lite kemi i gröten och maken plötsligt visar familjen uppmärksamhet igen, kan det vara nog så beroendeframkallande. O var nog inte den bästa maken alltid, men han var i alla fall inte den drivande till morden på sina döttrar. Det saknade han orsak till.

Kanske Agnes var riktigt sjuk. Sen kanske hon sakta började må bättre av hemundervisning och återgång till skolan sågs som möjlig i framtiden. Kanske Moa blev sjuk då. Kanske deprimerad, vem vet. Jag tror att föräldrarna/föräldern ville förekomma en försämring hos Moa genom att ta henne från skolan snabbt och begränsa all aktivitet. Men Moa kanske blev rastlös om hon inte blev lika illa däran som Agnes varit. Då kanske nån ville lugna ner henne med medicin el liknande för att skydda henne.
Citera
2018-12-14, 20:59
Medlem
Citat:
Hej igen Elli! Fint att du är tillbaka. Jag vet inte varifrån jag fått silvret, men det har etsat sig fast. Kanske från nån egen obskyr googling. 😊

Många som hängt med i tråden länge blev trots alla teorier vi dryftat väldigt chockade när det kom fram hur flickorna dog. Samt att polisen bekräftade att föräldrarna planerat morden i flera månader.

Vet du om det tog lång tid innan anhöriga fick veta dödsorsak eller fick de veta preliminärt redan efter obduktionen? Måste annars varit både fruktansvärd väntan och sen ännu en chock när de fick veta.

Vet du något mer nu om hur Moa mådde under hösten? Tror du att nån av föräldrarna var mer drivande?
De fick nog veta så fort svaren kom...men de har varit förtegna av förklarlig orsak till och med till sina närmaste vänner.
Det finns nog ingen i släkt eller närmare bekantskapskrets som tar in eller förstår detta.
Nej jag vill fortfarande hävda att varken A el M var så sjuka att de inte skulle haft något liv.
A hade framtidsutsikter på att klara gymnasiet.
Tror till och med det var uppe i något möte på skolan.
Citera
2018-12-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad står det på dom andra senast sedd?

Oskar 5/1 i dödsbeviset. Polisen sa att sista livstecknet från honom var sms 5/1. Moa och Hanna har inget datum för senast sedda under 2018.

Om dom ville städa ordentligt borde dom inte ha lämnat sin korrespondens om att dom planerade hela hösten och att dom var överens och bestämde det här tillsammans.
Fast det var nog viktigt att ha kvar så att inte pappan skulle bli utpekad som ensam gärningsman.
Citera
2018-12-14, 21:01
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Källa tack? En skånsk läkare har givit dom diagnosen ME enligt polisens uppgifter från förundersökningen. Så vad har du för läkare som du kan hänvisa till här?

En skånsk läkare är ingen läkare. En skånsk läkare är Bullshit ! Vad gör en läkare ? Landskapsbeteckning ?
Boskap.. såsom kossor kan benämnas vara av jämtlandsras, svartvita, rödkullor mm.. men läkare.
Vad utmärker en SKÅNSK läkare ? Jag har ställt frågan tidigare i tråden. Vad säger epitetet "skånsk" ?
Citera
2018-12-14, 21:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Fast det var nog viktigt att ha kvar så att inte pappan skulle bli utpekad som ensam gärningsman.

Jaha, men nu gäller ju främst fakta från polisen och de uppgifterna som förundersökningen kommit fram till. Det är ju ganska uppenbart att den tekniska undersökningen kommit fram till att ingen är ensam gärningsman på det viset som du gör gällande. Det är två stycken som i samförstånd har tagit barnens liv och sedan sina egna.

Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
En skånsk läkare är ingen läkare. En skånsk läkare är Bullshit ! Vad gör en läkare ? Landskapsbeteckning ?
Boskap.. såsom kossor kan benämnas vara av jämtlandsras, svartvita, rödkullor mm.. men läkare.
Vad utmärker en SKÅNSK läkare ? Jag har ställt frågan tidigare i tråden. Vad säger epitetet "skånsk" ?

Det är Polisens uppgifter från förundersökningen, så har du annat lämnar du det här. Om inte gäller polisens uppgifter.
Citera
2018-12-14, 21:03
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Om man själv är svag, blyg och så undandragen att man inte ens fastnar på foto, kan det vara svårt att se sin partner blomstra i all sin prakt. Man kan ju tänka sig hur denna stiliga karl uppfattades av studentskor över hela världen där han föreläste, bitr. professor, expert, vältränad, charmig och vältalig. Om man då råkar blanda ner lite kemi i gröten och maken plötsligt visar familjen uppmärksamhet igen, kan det vara nog så beroendeframkallande. O var nog inte den bästa maken alltid, men han var i alla fall inte den drivande till morden på sina döttrar. Det saknade han orsak till.

Tack, det kan stämma. Jag tror det var så. Arma flickor. Synd O föll in på samma spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in