Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Eftersom de regleringar som genomförs och föreslås antingen är enormt skadliga för människor i utvecklingsländer alternativt totalt verkninslösa så ja, regleringar genomförs ofta på dålig grund utan att ta hänsyn till sekundäreffekter och konsekvensanalys.
Det där har du helt klart missförstått. Vi skall rädda planeten från skadliga klimatförändringar, det tjänar vi alla på. Självklart skall inte nya allvarliga problem skapas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Och nu fick vi veta att hoppsan ekologiskt odlat tydligen bidrar med dubbelt så stor CO2 utsläpp, det som skulle vara så bra. Gång på gång har dessa känsloargument fått negativa konsekvenser.
Vi behöver veta mer om det. Jag skulle tro att eftersom ekologiskt jordbruk behöver friska jordar, alltså jordar som inte har förstörts av bekämpningsmedel, konstgödsel och utarmning på grund av monokultur, så måste man bryta ny mark.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Sen är det ju du som förnekar fakta & kunskap. 97% konsensus är en fullständig lögn.
Absolut inte! Det där är däremot ett påstående som spridits på klimatförnekarsidor.
Det är bättre att lyssna på IPCC än enskilda forskare. De sprider den samlade kunskapen inom klimatforskningen och de är väldigt angelägna om att vi måste stoppa utsläppen och se till att uppvämningen stannar vid 1,5 grader.
Jag är för demokrati, jag vill ha mer demokrati på alla nivåer i samhället. Men det kräver också mer engagemang och att folk har tillräckligt med kunskap för att göra bra val och ta förnuftiga beslut.
Om man gör som du och motarbetar klimatåtgärder utan saklig kunskap så kan det ju gå hur som helst. Demokrati och yttrandefrihet medför ett visst ansvar.
Och nu är det ju faktiskt så enligt opinionsmätningar att 60-70 % av folken i USA, Europa och Kina oroas över klimatet. Tycker du att det är demokratiskt att strunta i dem? Än fler är det troligen i andra delar av världen, som ofta har drabbats mer än vi uppe i norr.
Om vi ingenting gör, kommer vi att få klimatanarki, som
Xenonen skriver. Det är vad din inställning leder till.