Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, haha. Tala först o granska sen. Äsch, jag tror de var väl medvetna om att det väl är både plus minus.
ME är såpass diskuterat så det gjorde väl varken till eller från.
Risken är väl att det ska bli upphaussat, att sjukdomen ska ses som jordens undergång, det var nästintill redan bokad biljett ändå till Schweiz, bättre att dö direkt.
Vilket vore ett makabert synsätt, speciellt när det gäller barn och sjukt om det används som snudd på försvar till deras handling.
I sin värsta form alltså.
Enda skillnaden från att barn dödas av nån förälder är ju att samförstånd är unikt, att det är två istället för en.
De kanske hade en väldigt liberal syn på eutanasi? Nåt som underlättat beslut?
Inte en susning men normala är de inte.
Om de smsat/mailat/chattat om detta så begriper jag inte vad som höll dem tillbaka så länge.
Sen testamente och plötsligt dags. Får mig att fundera på om nån ändå hade en viss tvekan.
Att de är lika skyldiga är helt klart i mitt tycke.
Jag tror inte ME bara är problemet, även om det är motivet och de är utmattade och deprimerade. De beter sig sekteriskt, drar sig undan hjälp, sätter upp fasader. Vore enklare att begripa om de hade diagnostiserats psykiskt än barnen fysiskt...
Nej alltså jag tyckte allt var så bisarrt upplagt med hur polisens talesman uttryckte sig med eventuellt lagbrott och fel som kan ha begåtts. De har haft lång tid på sig att kolla upp allt detta i förtid men hon fick det att låta som om de haft några dagar på sig att hafsa ihop någonting.
Håller med dig om det med tvekan och jag tror någon av de behövt övertalas. Som jag skrev i ett tidigare inlägg tror jag starkt på att den andra diagnosen är manipulerad och med facit i hand så måste även den första diagnosen ifrågasättas. Även när det gäller det du skriver om motiv så är jag inne på samma linje och jag skulle även vilja gå så långt som att påstå att det är mycket osannolikt att ME är det egentliga motivet. Visst spelar det in, om nu diagnos1 är korrekt, men om jag skulle peka ut en enskild faktor så skulle jag välja: en person med narcissistiskt kontrollbehov som levt i långvarig depression och utvecklat en stark vilja att ta livet av sig, eventuellt två personer med liknande problematik men det känns sannolikare med att det börjat hos den ena. Som det är planlagt och som hur utvecklingen kring diagnoser osv sett ut så tror jag modern varit "det onda fröet". Men självklart är det väldigt spekulativt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
Samma intresse här. Har du tips på dokumentärer på Netflix eller Youtube som kan vara av intresse för att förstå någon aspekt av detta fall?
Rekommenderar den ganska nya serien "Mindhunter" som handlar om uppkomsten av FBI´s avdelning kallad Behavioral analasys unit, finns på Netflix. Väldigt hög kvalite imo. Samma omdöme får serien om UNA-bomber, även den finns på Netlix. Sen kan man söka sig fram på Youtube med lämpliga sökord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clarabesched
Jag har också fått dessa tankar i huvudet. MbP- teorin beträffande framför allt yngsta dottern är inte alls utesluten, det håller jag med dig om.
Och att strypa någon tar en viss tid. Även för någon som "tränat", vilket jag antar att ingen av föräldrarna har gjort. För offret är det mycket ångestfullt att dö på det sättet. Att som litet barn vakna upp ur sin sömn av att ens mamma eller pappa håller på att strypa en.
Verkligen, med all tid de har haft att förbereda morden så säger det ganska mycket om deras syn på barnen. Faktum är att det skriker hat, i alla fall som jag ser det. Allra minst likgiltighet. Men jag tror en av föräldrarna byggt upp ett hat mot barnen och deras livskraft som försökts kvävas med diagnoser, medicinering, isolering etc. Projicerat självhat riktat mot barnen. Typiskt för en narcissist att inte kunna "ta ansvar" för sin egen depression och misär, någon annan måste hållas ansvarig.