Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-13, 17:10
  #1
Medlem
Haddos avatar
Har nu kört FS19 i cirka två veckor.

Men det enda som är skillnaden är grafiken och att man kan odla hästar.
De har gjort otroligt vackra modellstäder utan funktion.
Jag tänker på en modelljärnväg som man drömde om när man var liten.

Men det är fortfarande ett bra spel. Mitt grafikkort börjar bli gammalt men ändå kan jag köra det på nästan max-inställningar. Det finns en irriterande cirkel dock som begränsar vad man ser. Det har dom förmodligen gjort just för att inte grafiken skall bli så krävande.

Man märker det speciellt där det är skuggor. Till exempel, jag har odlat 300 träd på ett område. Och när jag åker förbi där blir det lite ryckigt. Och sen verkar det vara lite buggigt. De allestädes närvarande uppdragen försvinner fortare än kvickt. Som det ser ut nu har jag bara transportuppdrag att köra. Men å andra sidan måste jag såga ner mina ca 500 träd. det blir nån skön miljon minst.

Uppdatering finns som fixar lite av problemen.

Att man måste köpa mark är roligt. Men att man måste betala för terraforming när man placerar sin svinstia var lite jobbigt.

Jag säger som alltid: Den här simulatorn - spelet. Skulle vara fantastiskt om man fick kämpa mot 3 andra farmare om samma land. Då skulle ekonomin få mening.
__________________
Senast redigerad av Haddo 2018-12-13 kl. 17:26.
Citera
2018-12-13, 17:27
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Man kan inte spela online mot andra eller nåt? Skulle kunna vara kul.
Citera
2018-12-13, 17:40
  #3
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Man kan inte spela online mot andra eller nåt? Skulle kunna vara kul.


Jo som vanligt kan man spela online och det ÄR kul! Finns mycket kul i detta spel. Inte bara att man mår bra och börjar tänka: Fan jag kanske skulle fixa staketet. Den här simulatorn inspirerar till arbete (ve och fasa) Det är bara det att jag tycker inte om att spela online. Jag vill ha ett spel där man inte behöver vara uppkopplad.

En annan detalj som jag gillar är att dom ändrat systemet för fordonsunderhåll. Man måste reparera de redskap/fordon som man använder mest. Tidigare betalade man en summa för alla varje dag. Nu behöver man bara reparera de som är använda. Fast jag tycker dom blir slitna lite väl fort...
Citera
2018-12-13, 17:51
  #4
Medlem
GunnarSparrs avatar
vad går spelet ut på? får man uppdrag som man ska klara av?
Citera
2018-12-13, 18:20
  #5
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSparr
vad går spelet ut på? får man uppdrag som man ska klara av?

Egentligen går det ut på att man odlar olika grödor på ett fält som man köper och att man föder upp kycckling får grisar kor och hästar. Man kan odla whete, barley, oat och canola = raps. potatis och sockerbetor eller sockerrör och nytt för denna version är bomull. Man tjänar pengar vilket gör att man kan uppdatera sin utrustning. Och köpa fler fält. När man uppdaterar utrustningen är det inte bara en pengavinst. Det blir en tidsvinst för dig själv. Om man skulle skörda ett fält på 10 hektar med enklaste utrustningen skulle det ta en hel dag i riktigt tid, minst.

Sen finns det uppdrag man kan göra åt andra som har fält på kartan. t.ex. att man skördar någon annans fält. Men man kan alltid hyra en arbetare som gör det åt en.
Citera
2018-12-13, 18:56
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Jo som vanligt kan man spela online och det ÄR kul! Finns mycket kul i detta spel. Inte bara att man mår bra och börjar tänka: Fan jag kanske skulle fixa staketet. Den här simulatorn inspirerar till arbete (ve och fasa) Det är bara det att jag tycker inte om att spela online. Jag vill ha ett spel där man inte behöver vara uppkopplad.

En annan detalj som jag gillar är att dom ändrat systemet för fordonsunderhåll. Man måste reparera de redskap/fordon som man använder mest. Tidigare betalade man en summa för alla varje dag. Nu behöver man bara reparera de som är använda. Fast jag tycker dom blir slitna lite väl fort...

Om man kör online, hur många andra ungefär brukar det vara som är online?

Jag kollade på ett klipp på internet (inte online spelandes) där någon åkte i bil runt stan/byn och det var inga andra bilar eller människor. Det kändes väldigt dystert. Är det så att man aldrig möter bilar eller andra offline. Online antar jag att man kan möta dom som är inloggade?
Citera
2018-12-13, 19:00
  #7
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Egentligen går det ut på att man odlar olika grödor på ett fält som man köper och att man föder upp kycckling får grisar kor och hästar. Man kan odla whete, barley, oat och canola = raps. potatis och sockerbetor eller sockerrör och nytt för denna version är bomull. Man tjänar pengar vilket gör att man kan uppdatera sin utrustning. Och köpa fler fält. När man uppdaterar utrustningen är det inte bara en pengavinst. Det blir en tidsvinst för dig själv. Om man skulle skörda ett fält på 10 hektar med enklaste utrustningen skulle det ta en hel dag i riktigt tid, minst.

Sen finns det uppdrag man kan göra åt andra som har fält på kartan. t.ex. att man skördar någon annans fält. Men man kan alltid hyra en arbetare som gör det åt en.
Verkar kul, räcker det med 960grafik?
Citera
2018-12-13, 19:04
  #8
Medlem
dricksprits avatar
I offlineläge så är det rätt korkade bilister, det går att stånga av trafik, troligtvis det din youtuber gjort.
__________________
Senast redigerad av dricksprit 2018-12-13 kl. 19:25.
Citera
2018-12-13, 19:19
  #9
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
I offlineläge så är det rätt korkade bilister, det går att stånga av trafik, troligtvis det din youtuber gjort.
eh va?
Citera
2018-12-13, 19:24
  #10
Medlem
dricksprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSparr
eh va?

Har citerat fel inlägg, ber om ursäkt.
Citera
2018-12-13, 19:58
  #11
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSparr
Verkar kul, räcker det med 960grafik?
Det är hel ok eftersom jag bara har GTX 750 ti och det funkar för mig.

Jag önskar dock att jag hade ett bättre grafikkort
Citera
2019-01-05, 15:41
  #12
Medlem
någon som vet ifall man kan få spelet på svenska? Jag har spelet, men är inte jättebra på engelska. går det att dubba på något sätt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback