Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag är övertygad om att polisen har hört paret och har fått tillfredsställande förklaringar. Jag har svårt att tro att polisen slarvat iväg med det här ärendet. De har nog varit överdrivet nitiska med tanke på ärendets art och det stora intresset både här i landet och utomlands. Inget har fått slarvas med. Själv litar jag fullständigt på polisens arbete. Men det är jag det.
Brevet, avskedsbrevet, var skickat till NFC för undersökning. Där har man dessutom olika sätt att avgöra brevs äkthet etc. Så när polisen säger att det är äkta och underteckningarna är äkta så tror jag på dom. Men, återigen, det är jag det.
Tillägg: Många här tror att brev och testamente är förfalskade. I vilket syfte skulle det vara förfalskat? Man har uppenbarligen dessutom hittat bevis i både datorer och mobiltelefoner att morden var planerade sen hösten 2017. Av båda. Så frågan jag ställer mig: varför skulle namnteckningarna förfalskas alternativt skriva på in blanco? Om nu båda är med på saken?
Jag litar inte helt på polisens arbete.
Att förfalska namnteckningarna på avskedsbrevet, manipulera datorfiler och loggar, skicka sms med tvetydigt innehåll, skulle en ensam gärningsman vilja göra, för att falskt styrka att det fanns en medgärningsman.
Kunskap om hur man manipulerar t.ex. datorer, finns idag hos väldigt många.
Det vore väldigt intressant att veta, sådär i största allmänhet,
hur man avgör att ett papper utskrivet från en bläckstråle- eller laserskrivare, saknade påskrifter innan man la det i pappersfacket.
Så länge ingen text hamnar ovanpå underskrifterna, så ser jag det som i princip omöjligt att avgöra.