2018-12-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det skulle ju vara lite knepigt att skriva under brevet först och printa ut det sedan! Detta bevisar ju att brevet måste ha varit handskrivet - AB fattar bara inte att det måste vara så.

Kan det verkligen vara möjligt, att ingen hann spara ner hela presskonferensen, innan den togs bort överallt? Den finns inte på Youtube heller, märkligt.
Det går alldeles utmärkt att skriva under och senare printa ut brevet. Man lägger bara det underskrivna blanco-papperet i skrivaren. Och sen skickar man ut texten på datorn, och skrivaren nappar tag i det underskrivna papperet. Enkelt. Men polisen sa att "bläcket tillkom INNAN underskrifterna". Så frågan är om det är handskrivet bläck, eller bläck från en skrivare.
Citera
2018-12-13, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xx73
Hur vet vi vad som är fakta?
En avslöjande och lite läskig fråga, men i en värld där fakta anses likvärdiga med "alternativa" fakta och "personliga" fakta antar jag att somliga varken vet ut eller in till slut.
Citera
2018-12-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag är också nyfiken på varför elförbrukningen sjönk drastiskt den 6/1 för att återgå till normal för årstiden den 7/1

Det är termostat på element. Någon stängde av dom så lågt det går.

Ingen rörde dem den 7:e. De bara fortsatte hålla värmen men på den inställda lögre nivån.

Under julhelgen stängde de också av. Reste väl bort då.
Citera
2018-12-13, 13:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det går alldeles utmärkt att skriva under och senare printa ut brevet. Man lägger bara det underskrivna blanco-papperet i skrivaren. Och sen skickar man ut texten på datorn, och skrivaren nappar tag i det underskrivna papperet. Enkelt. Men polisen sa att "bläcket tillkom INNAN underskrifterna". Så frågan är om det är handskrivet bläck, eller bläck från en skrivare.

Ja, jag kom på det sedan - det var därför jag tog bort mitt inlägg! Men du hann citera mig före, som alltid när jag gör något misstag!

Jag är dock helt övertygad om att det är ett handskrivet brev, med riktigt bläck från flaska eller ampull. Eftersom polisen kunde se att det var underskrivet vid samma tillfälle, eller strax efter, eller i anslutning till att själva brevet skrevs. Det hade inte gått att se om det körts genom en skrivare, så som du beskriver. Då blir utskriften (bläcket) alltid likadan, den påverkas inte av t.ex. att temperaturen i rummet blivit varmare några timmar senare.
Citera
2018-12-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
-Boupptäckningen är här -
- och tror Rapytt far med osanning om o deklaration-

Länkar:

Hanna Brenton ( inkl testament )
https://minfil.com/vcs1Pce9b3/Handling.pdf

Oskar Henkow ( inkl testamente )
https://minfil.com/E3scP5eebc/Handling.pdf

Nu gör jag ett tredje försök efter att ha hittat Rockkungens ursprungliga meddelande om bouppteckningarna. Jag har kollat länkarna igen och för mig fungerar det helt utan minsta problem. Jag får fram alla dokumenten utan att säkerhetssystemet larmar. Och mitt säkerhetssystem är väldigt pålitligt.

Det kanske kan ha blivit något konstigt när länkarna kopierades flera gånger.
Citera
2018-12-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag kom på det sedan - det var därför jag tog bort mitt inlägg! Men du hann citera mig före, som alltid när jag gör något misstag!

Jag är dock helt övertygad om att det är ett handskrivet brev, med riktigt bläck från flaska eller ampull. Eftersom polisen kunde se att det var underskrivet vid samma tillfälle, eller strax efter, eller i anslutning till att själva brevet skrevs. Det hade inte gått att se om det körts genom en skrivare, så som du beskriver. Då blir utskriften (bläcket) alltid likadan, den påverkas inte av t.ex. att temperaturen i rummet blivit varmare några timmar senare.

Egentligen har det ingen betydelse om det är handskrivet eller ej. Det viktiga är att det FANNS ett brev, så att deras anhöriga fick veta varför. Likaså en skrivelse med praktisk information till de anhöriga. Ett testamente dessutom. De gjorde allt för att förklara sin gärning och kratta för de efterlevande. Frågan är om de begrep vilken avsky det skulle väcka både nationellt och internationellt.
Citera
2018-12-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det är termostat på element. Någon stängde av dom så lågt det går.

Ingen rörde dem den 7:e. De bara fortsatte hålla värmen men på den inställda lögre nivån.

Under julhelgen stängde de också av. Reste väl bort då.
Men om termostaterna ställdes ner 6/1 (eller elementen stängdes av) och ingen rörde dem 7/1 hade ju förbrukningen fortsatt ligga på den låga nivån?
Citera
2018-12-13, 13:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
I pm:en uppgavs att pappan pratat i telefon med sin syster 7/1.

Polisen sa på presskonferens att senaste livstecknet från familjen var att pappan skickade sms på kvällen till mamman 5/1.

Oskar och Agnes har som uppgift "senast sedda" i dödsbevisen, 5/1. Var det baserat på vittnesuppgift på en affär? I media fanns kommentar om att pappa och en av döttrarna setts på en affär på jullovet.

Hanna och Moa har ingen uppgift om senast sedda under 2018 i dödsbevisen, ingen har sett dom efter nyår alltså. Eller?

Paret Hansson träffade paret Henkow/Brenton 3/1 när de bevittnade underskrifterna på testamentet.

Är det enda man vet säkert att O och A levde 5/1? Räknas sms av polisen borde de ha räknat ett samtal med syster, så då pratade O inte med sin syster 7/1?

Om polisen inte kunnat fastställa dödsdag innebär det väl att likstelhet kommit och gått och att förruttnelse pågått ett tag så att man inte kan avgöra hur länge den pågått genom de mallar man har för när likmaskar mm utvecklas i en viss temperatur.

Om alla dog kvällen 5/1, i vilket skick var de nedbäddade kropparna i så fall på eftermiddagen 9/1? Någon kunnig som vet
?

De hittades döda tisdag eftermiddag 9/1.
Ingen har sett eller hört något, det finna inga säkerställde bevis i villan eller på nätet, i telefoner eller datorer att någon varit i livet efter den fredag 5/1 enligt polisen.

Min gissning är att de dog på lördag 6/1. Därför kanske värmen också stängdes av just den dagen. Men något automatiskt system slog på igen som antagligen installerats för att inte rör och hus ska förfrysa.
Att det inte skulle finnas spår av en enda inloggning, inte ett enda samtal eller sms, kanske färska sopor, någon granne som sett dem under de följande tre dagarna därefter - om de varit vid liv - är inte så sannolikt. Måndagen var dessutom en vanlig vardag.

Om de hade varit avlidna i tre dagar när de hittades hade likstelheten både hunnit inträda och gå ur.
Insekter, likmaskar eller förruttning tar längre tid. Även i innomhusvärmen.
Men tydliga likfläcker skador efter våld mot hals och ansikte finns kvar. Är man hängd är ben och fötter blåa

Men gissning, men det är bara en gissning, är att alla dog den 6/1, Oskar under dagtid.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-13 kl. 13:51.
Citera
2018-12-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Borde du inte ha lärt dig att låta bli att utbrista rappakalja till allt efter att ha hamnat snett på både diagnos och skyldiga till barnens död genom hela tråden och efter att dina gurus Rockkungen, Missan och Fogelram visat sig vara lögnare.
Tror jag läst hela tråden, men, vad var det Missan ljög om?
Citera
2018-12-13, 13:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Egentligen har det ingen betydelse om det är handskrivet eller ej. Det viktiga är att det FANNS ett brev, så att deras anhöriga fick veta varför. Likaså en skrivelse med praktisk information till de anhöriga. Ett testamente dessutom. De gjorde allt för att förklara sin gärning och kratta för de efterlevande. Frågan är om de begrep vilken avsky det skulle väcka både nationellt och internationellt.

Lite intressant är det väl, om båda föräldrarna skrev brevet i samförstånd, och sedan direkt skrev under båda två - eller om den ena hade både skrivit brevet och skrivit under det vid en tidigare tidpunkt, och den andra skrev under långt senare.

Vadå, diskuteras det utomlands också?
Citera
2018-12-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx73
Hur vet vi vad som är fakta?
Jag vet inte hur "vi" vet det. Jag kan bara svara för mig själv. Jag har följt detta under ett års tid och vet vad som är bekräftat från flera olika källor och vad som är trådsanningar. Jag har ingen anledning att misstro polisen. Dom har samlat information med många olika metoder och dragit sina slutsatser. Polisen förtydligade att man hade bekräftat några saker med olika metoder. Till exempel så är inte samförståndet mellan föräldrarna bara baserat på två underskrifter på ett papper. Det finns fler fakta som styrker detta. Diagnosen är också styrkt via intyg från läkare så det är fakta. Det finns helt enkelt mycket som jag vet är fakta. Vad du vet kan inte jag svara på.
Citera
2018-12-13, 13:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Uppfattar som att det är bläck från skrivare som avses med ett bläck som inte är helt vattenresistent.
Men å andra sidan är det inget som talar emot för att det är handskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in