2018-12-13, 12:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Tack för att du delar med dig en bild av verkligheten.
Jag har fetat i din text.
När Blåljuspersonalen hittade döttrarna i detta tillstånd kan jag förstå att det vände sig i magen.

De har ändå sett det mesta, men att se barn som mördats på detta bestialiska sätt får även den mest härdade att reagera så starkt. Många av dem har egna barn som de tänker på, därför den starka reaktionen.

Det samma gäller när de hittade Hanna. Då förstod de vem det var som hade ställt till det hela.

Bjärredsstryparen Oskar har inte haft en tanke på andra än sig själv. Jag, jag och åter jag.

Ja Oskar är Bjärredsstryparen.

Oskar ströp/kvävde handgripligen minst en person. Kanske 1 eller 2 till, där han i vart fall är medgärningsman.
Om Hanna vet vi att hon är medgärningsman.
Vi det dock inte om hon var kapabel att handgripligen mörda någon.

Kanske är Hanna också en Bjärredsstrypare. Oskar är det definitivt.
Man behöver inte räkna upp alla andra strypare och mördare varje gång man nämner Bjärredsstryparen Oskar. Det räcker bra att konstatera just vad Oskar varit för typ av mördare.

Oskar lurade alla!
Se till att korrigera och komplettera hans hyllningar på nätet med fakta!
Citera
2018-12-13, 12:18
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lortland
Det är upp till var och en att tro på vad andra skriver. Själv tror jag att Rosamund faktiskt har sanningsenlig information. Den här tråden är så full av vansinniga teorier och fantasier. Det Rosamund skriver verkar väldigt troligt utifrån vad polisen bekräftat och det man idag vet om ME.

Tråden är öppen för alla - även dig. Att ha ett "vilande" konto för att; när man vill delge tråden sina åsikter är bra. Åsikter och olika infallsvinklar i tråden - för den framåt - om än sakta.

Vilka teorier och åsikter tycker du förefaller vara fantasier ?

Tycker, eller har du nån känsla av att nån specifik information saknas när det gäller familjen ? Eller är det mesta uttömt ? Att O var en ynkrygg vet vi, men hur var det egentligen med H ? Barnen, dom stackars barnen, var dom sjuka tror du och isof till vilken grad ?

Jag förstår om du måste samla dig, formulera svar kan ta tid....
Citera
2018-12-13, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Håller med i allt du skriver om att hat mot ME-patienter för att de beskriver hur deras vardag med sjukdomen kan se ut är förkastligt.

Hur tänker du kring yngsta flickans diagnos? Jag tänker att den sattes snabbt eftersom systern hade haft liknande symtom och att man därmed snabbare kom till att utreda just ME. Det som blir svårt att förstå för mig är hur sjuk yngsta dottern var. Som jag fårstått av protokollen från skolan hade hon börjat uppvisa symtom på våren och föräldrarna misstänkte att hon hade samma sjukdom som A. Mina spekulationer har varit att Agnes varit sjuk länge utan diagnos först, sen sjuk med diagnos, ingen förbättring trots lång tid av hemundervisning och sammantaget mer illa däran än sin nyss insjuknade lillasyster.
Insjuknande i ME kan ske snabbt. För vissa är det som en influensa som aldrig går över. Således inget konstigt om allt från en dag till en annan förändras utifrån sjukdomens genes. Pianofröken träffade Moa sista gången i april. Hur Moa mådde efter det har vi ingen exakt uppgift på mer än att symtomen började på våren. För preliminär diagnos krävs 3 månaders symtom, för slutgiltlig 6 månader. Detta ger god tid till det intyg på ME/CFS som medgav hemundervisningen på hösten. Att Agnes redan hade sjukdomen sedan några år gjorde att stigarna var upptrampade till hur man skulle göra. Sannolikt tyckte man att det var bråttom för att ge Moa den behandling som Agnes fick först i en senare del av sin sjukdom.
Citat:
Du är kritisk mot den sjukvård flickorna fick och drar slutsatsen att de blev väldigt illa bemötta av sjukvården eftersom kritik riktats mot Skåneregionens hantering av vårdplaner för ME-sjuka. Kan du lägga fram fler källor kopplade specifikt till denna familj och hur de blev bemötta eller spekulerar du? Eller är dina gissningar mer kvalificerade än andras trots brist på källor?
Jag har länkat till den rapport om omfattande kritik på Region Skånes ME-omhöndertagande. Det finns dessutom spaltkilometer som vittnar om det i bloggar och tidningar. Vi har haft flera personer här i tråden som berättar om detsamma. Frågan är om inte bevisbördan är omvänd, vad talar för att just Agnes och Moa fick ett kvalitativt stöd efter sin diagnos?
Citat:
Det kan lika gärna vara att Moa fått diagnos för snabbt. Varför tror du sjukvården fungerade så pass bra att hon fick diagnos tidigt, men sen så kapitalt falerade från augusti till december att föräldrarna hellre ville döda Moa än att avvakta och se om hemundervisningen kunde göra henne friskare. Det är enligt dig galet att ifrågasätta läkarnas bedömning före Moas diagnos, som vissa i tråden gör. Det är däremot enligt dig ytterst rationellt och sanningsenligt att ifrågasätta vården efter Moas diagnos.
Vilka belägg har du?
Jag tycker det är galet att ifrågasätta att Agnes och Moa fick diagnosen ME/CFS. Huruvida dessa diagnoser var välställda vet jag inte. Det fimns en hel del som pekar mot det men man kom sagt inte veta. Jag antar, utfrån det ovan skrivna att stödet var bristfälligt. Ett rimligt antagande med tanke på alla indicier som pekar åt det hållet. Ett antagande som i alla fall har tillräckligt starka belägg för att man ska utföra en noggrann utredning av båda flickornas fullständiga vårdkedja.
Citera
2018-12-13, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Vad menar du?

Menar du att du tror att avskedsbrevet kan vara "förfalskat" i någon form?
Nej, jag menar att Reviews fortsätter att dribbla bort korten även efter att verifierad fakta lagts på bordet.
Citera
2018-12-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Håller med!

Med hjälp av en skrivare och scanner, kan man enkelt ta ett blankt papper och fixa äkta underskrifter, gjorda med penna, på ett papper med, låt oss kalla det, alternativt innehåll.

Stoppa in ett blankt papper redan försett med underskrifter i skrivaren bara, och skriv ut önskad text.

Ja, man får väl jobba en stund med att säkra att texten kommer på rätt plats så att säga, men värre en så är det inte. Man kan behöver göra några provutskrifter på icke undertecknade papper för att testa t.ex..

Jag kan också koppla ett eventuellt genomförande av att förfalska ett äkta underskrivet avskedsbrev, ihop det med att man skriver testamentet.

Testamentet, som man brukar göra fler än en kopia av, är ett ypperligt tillfälle för den som vill, skapa ett blankt papper med bägges äkta underskrifter på.
Man tar med ett eller flera extra papper till paret H*nss*n bara, brödtexten är övertäckt som vanligt, det är alltså ingen som vet om det verkligen finns text på sidan.

I så fall blir det ännu mer intressant att få veta om både O och H verkligen var hos testamentes vittnena eller e
j.

Jag är övertygad om att polisen har hört paret och har fått tillfredsställande förklaringar. Jag har svårt att tro att polisen slarvat iväg med det här ärendet. De har nog varit överdrivet nitiska med tanke på ärendets art och det stora intresset både här i landet och utomlands. Inget har fått slarvas med. Själv litar jag fullständigt på polisens arbete. Men det är jag det.

Brevet, avskedsbrevet, var skickat till NFC för undersökning. Där har man dessutom olika sätt att avgöra brevs äkthet etc. Så när polisen säger att det är äkta och underteckningarna är äkta så tror jag på dom. Men, återigen, det är jag det.

Tillägg: Många här tror att brev och testamente är förfalskade. I vilket syfte skulle det vara förfalskat? Man har uppenbarligen dessutom hittat bevis i både datorer och mobiltelefoner att morden var planerade sen hösten 2017. Av båda. Så frågan jag ställer mig: varför skulle namnteckningarna förfalskas alternativt skriva på in blanco? Om nu båda är med på saken?
Senast redigerad av Picasso2 2018-12-13 kl. 12:34.
Citera
2018-12-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi har diskuterat senast sedd i livet en antal gånger här på fb och vi har inte kommit fram till varför senast sedd ej är 3 januari för H.

I pm:en uppgavs att pappan pratat i telefon med sin syster 7/1.

Polisen sa på presskonferens att senaste livstecknet från familjen var att pappan skickade sms på kvällen till mamman 5/1.

Oskar och Agnes har som uppgift "senast sedda" i dödsbevisen, 5/1. Var det baserat på vittnesuppgift på en affär? I media fanns kommentar om att pappa och en av döttrarna setts på en affär på jullovet.

Hanna och Moa har ingen uppgift om senast sedda under 2018 i dödsbevisen, ingen har sett dom efter nyår alltså. Eller?

Paret Hansson träffade paret Henkow/Brenton 3/1 när de bevittnade underskrifterna på testamentet.

Är det enda man vet säkert att O och A levde 5/1? Räknas sms av polisen borde de ha räknat ett samtal med syster, så då pratade O inte med sin syster 7/1?

Om polisen inte kunnat fastställa dödsdag innebär det väl att likstelhet kommit och gått och att förruttnelse pågått ett tag så att man inte kan avgöra hur länge den pågått genom de mallar man har för när likmaskar mm utvecklas i en viss temperatur.

Om alla dog kvällen 5/1, i vilket skick var de nedbäddade kropparna i så fall på eftermiddagen 9/1? Någon kunnig som vet?
Citera
2018-12-13, 12:39
Medlem
Citat:

Polisen sa på presskonferens att senaste livstecknet från familjen var att pappan skickade sms på kvällen till mamman 5/1.

Oskar och Agnes har som uppgift "senast sedda" i dödsbevisen, 5/1. Var det baserat på vittnesuppgift på en affär? I media fanns kommentar om att pappa och en av döttrarna setts på en affär på jullovet.

Hanna och Moa har ingen uppgift om senast sedda under 2018 i dödsbevisen, ingen har sett dom efter nyår alltså. Eller?

Paret Hansson träffade paret Henkow/Brenton 3/1 när de bevittnade underskrifterna på testamentet.

Är det enda man vet säkert att O och A levde 5/1? Räknas sms av polisen borde de ha räknat ett samtal med syster, så då pratade O inte med sin syster 7/1?

Om polisen inte kunnat fastställa dödsdag innebär det väl att likstelhet kommit och gått och att förruttnelse pågått ett tag så att man inte kan avgöra hur länge den pågått genom de mallar man har för när likmaskar mm utvecklas i en viss temperatur.

Om alla dog kvällen 5/1, i vilket skick var de nedbäddade kropparna i så fall på eftermiddagen 9/1? Någon kunnig som vet?
Polisen konstaterade att senaste livstecknet var 5/1 via sms mellan makarna. Någon (systern till OH?) hade sökt dom 7/1 men inte fått något svar.

Datum då Pappa m dotter sågs i affären finns inte så vitt jag kunnat läsa mig till. Vittnet till detta sa under "mellandagarna".
Citera
2018-12-13, 12:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen konstaterade att senaste livstecknet var 5/1 via sms mellan makarna. Någon (systern till OH?) hade sökt dom 7/1 men inte fått något svar.

Datum då Pappa m dotter sågs i affären finns inte så vitt jag kunnat läsa mig till. Vittnet till detta sa under "mellandagarna".

Genom polisens bekräftelse avseende ett sista skickat SMS, fredag kväll 21.30 - 22.00 kan man dra slutsatsen att en - minst en - i familjen levde då. Inget annat.
Citera
2018-12-13, 12:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jag är också nyfiken på varför elförbrukningen sjönk drastiskt den 6/1 för att återgå till normal för årstiden den 7/1
Citera
2018-12-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Genom polisens bekräftelse avseende ett sista skickat SMS, fredag kväll 21.30 - 22.00 kan man dra slutsatsen att en - minst en - i familjen levde då. Inget annat.
Hmm… om de sa att det var sms "mellan" föräldrarna så förutsatte jag att den som skickade fick svar, eller åtminstone levde och kunde läsa det. Så det var nog åtminstone de båda vuxna. Varför skicka sms till någon som redan är död? Man behöver ju inte fingera att man är oskyldig då brev och förklaringar redan är fixade.
Citera
2018-12-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag är också nyfiken på varför elförbrukningen sjönk drastiskt den 6/1 för att återgå till normal för årstiden den 7/1
Nån skruvade ner värmen med tanke på framtida förruttnelse när de var döda, men att termostaten satte igång per automatik när det blev för svalt i huset? Jag vet tyvärr inte hur sånt funkar, men känns logiskt.
Citera
2018-12-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Kan ett sms anses vara ett livstecken? Någon skrev tidigare att man skulle setts av två personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in