2018-12-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Sen kan man fråga sig hur jävla fräscht det hade varit att få till en trekant med Monkans son sovandes i lägenheten. 90 kvm är 90 kvm och fyllesex tenderar att låta. Sen kan jag inte släppa Monika Ahlbergs vara eller icke vara i denna gubbröran, jag skulle vilja vara en fluga på väggen när hon förklarar för sina barn varför Glenn sitter inlåst och varför sådana som jag skriver om henne på FB.

Ja.. Fy fan. Sonen var där. Det hände i ena dotterns säng. De känner alla BO. Även om det är "bara" är sex och ingen våldtäkt så har deras styvpappa försökt knulla deras kompis med mamman i lägenheten (alt delaktig om hon nu visste om trekants planerna folk spekulerat om)
Känns som samtalen de mellan borde vara aningen stela
Citera
2018-12-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Du svarar inte på någonting. Den nya lagen är tydlig, vad är det du inte förstår med den? Sex ska vara frivilligt, är det inte det är det brottsligt. Frivilligt = Sagt ja eller uttryckligen visat att personen vill delta.
I det här fallet ska hon sagt nej flera gånger samt inte gjort någonting på honom. Hade hon sagt nej och samtidigt runkat av honom hade det varit mer tveksamt men nu tyder ingenting på att hon ville delta

Ok. Då vet vi hur din tolkning ser ut. Men vad är det du vill att jag ska svara på? Jag kan ha rört till det. Fråga igen så ska jag försöka svara.

Ja, det verkar som hon har sagt nej ett antal gånger. Hon har även skrattandes bett honom att klä av henne. Är det konstigt tycker du att många finner fallet intressant?
Citera
2018-12-13, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Då vet vi hur din tolkning ser ut. Men vad är det du vill att jag ska svara på? Jag kan ha rört till det. Fråga igen så ska jag försöka svara.

Ja, det verkar som hon har sagt nej ett antal gånger. Hon har även skrattandes bett honom att klä av henne. Är det konstigt tycker du att många finner fallet intressant?

Var någonstans har jag påstått att jag tycker det är konstigt att fallet är intressant?
Skrattet vill jag höra tonen på innan jag lägger någon vikt i det, om hon är nervös, normal, upphetsad, glad, ledsen
Citera
2018-12-13, 07:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om jag varit hennes vän så hade jag nog känt till hennes exakta ålder, så vad yrar du om egentligen? Berätta gärna vad ditt inlägg tillförde debatten i fall det skulle vara något jag missförstått?
Mitt inlägg tillför att man ska kalla den anmälande kvinnan för vad hon är.
Citera
2018-12-13, 07:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett väl skrivet inlägg från din sida som jag helt håller med i

Det stora problemet är att Glenn verkar vara fullständigt översexuell. Snart 60 år och pratar om trekant med sin hustru. Att utöver det också försöka lägra en av hustruns anställda när hon sover över hos dem inför ett jobb, det är inte normalt. När det också är tydligt att MÄ inte verkar ha något intresse för den mer än dubbelt så gamle f.d. fotbollsspelaren genom att ett flertal gånger säga nej och be honom gå och lägga sig, så fortsätter karln. Han är nu så kåt att han håller på att spricka och kan inte ta ett nej. Inte ens vetskapen om att hans fru ligger och sover i lägenheten kan hålla honom tillbaka. Det gör det hela mer "spännande" bara.

Glenn kan inte kontrollera sin sexualitet och det är ett mycket primitivt beteende och det är det som har lett till den situation som familjen nu är utsatt för. Glenn kan inte kontrollera sina sexuella drifter och sitter därför häktad och Monika får nu varje dag gå till kaféet ensam. De anställda vet att Glenn försökt lägra deras arbetskamrat. Monikas och Glenns vänner vet. Många besökare vet vad som hänt. Det kanske då kan vara befriande och en försvarsmekanism att skylla på sin anställde för att ha bjudit ut sig och att hon är lösaktig. Men det är så otroligt fult gjort när problemet i själva verket ligger i att hennes make inte kan kontrollera sin sexualitet. Förhoppningsvis kan han få hjälp med det i fängelset. De kan säga varje dag till varandra att "det var tur att vi träffades igen". Men det hjälper föga när ena parten inte klarar av att vara trogen och uppfylla äktenskapslöftena.
58 år och en trekant är knappast att vara "fullständigt översexuell". Sluta skriva en mass skit.
Citera
2018-12-13, 08:07
Medlem
Efter att ha läst allt så verkar Monika vara en riktig ragata.
Aldrig i livet att jag skulle vilja arbeta för henne så som hon verkar uppföra sig och prata ner sina anställda.

Det ska bli intressant att se om media i dessa metoo tider fortsätter gulla med Monika och ger henne medieutrymme, hon blev ju sur över att tjejen gick till polisen och inte till henne. Hon verkar vara som Katarina Frostebsson i matvärlden.
Citera
2018-12-13, 08:18
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
58 år och en trekant är knappast att vara "fullständigt översexuell". Sluta skriva en mass skit.

Problemet är inte om han är översexuell, gillar trekanter, googlar på incestporr och fullkomligt går bananas över 27-åriga tjejer. Problemet är helt enkelt att han inte lyssnade på hennes nej. Han begick ett övergrepp. Troligen en våldtäkt enligt juridiken.
Citera
2018-12-13, 08:20
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Efter att ha läst allt så verkar Monika vara en riktig ragata.
Aldrig i livet att jag skulle vilja arbeta för henne så som hon verkar uppföra sig och prata ner sina anställda.

Det ska bli intressant att se om media i dessa metoo tider fortsätter gulla med Monika och ger henne medieutrymme, hon blev ju sur över att tjejen gick till polisen och inte till henne. Hon verkar vara som Katarina Frostebsson i matvärlden.

Kan de sälja några lösnummer och behålla sina relationer med Monkan så gullar de nog vidare precis som de gjort och gör med Martina Haag.
Citera
2018-12-13, 08:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi får väl hoppas att häktet har förstånd nog att inte släppa in ett luciatåg...

Skämt åsido, vilken mardröm han och familjen befinner sig i denna jul, svårt att sätta sig in i. Jag tycker fallet, av det vi vet nu, är extremt knepigt och jag tror, som någon annan sa, att detta fall skulle kunna baxas hela vägen till HD.
Citera
2018-12-13, 08:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vi får väl hoppas att häktet har förstånd nog att inte släppa in ett luciatåg...

Skämt åsido, vilken mardröm han och familjen befinner sig i denna jul, svårt att sätta sig in i. Jag tycker fallet, av det vi vet nu, är extremt knepigt och jag tror, som någon annan sa, att detta fall skulle kunna baxas hela vägen till HD.

Möjligt. Jag tror att fallet kan leda till diskussion om vad som skall anses vara rimliga försök att undgå situationen. Har målsäganden medverkat eller underlåtit sig att agera för att undvika skada? Det ställs idag inget krav på att brottsoffret ska ha behövt freda sig vad jag förstår. När man tänker på vilka scenarier som kan bedömas vara grov oaktsamhet är det inte vidare rättssäkert.
Citera
2018-12-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Problemet är inte om han är översexuell, gillar trekanter, googlar på incestporr och fullkomligt går bananas över 27-åriga tjejer. Problemet är helt enkelt att han inte lyssnade på hennes nej. Han begick ett övergrepp. Troligen en våldtäkt enligt juridiken.

Nu var det ju JB (alltså den 26-åriga kvinnan) som porrsurfat på incestporr och trekanter ovs v innan händelsen. Vilket i sig inte är olagligt, men säger väl en del om hennes syn på sex.

Sen ska ju GS såklart sluta när hon säger nej, oavsett vad som hänt tidigare under kvällen, eller vad hon har för rykte/historia.
Citera
2018-12-13, 08:54
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Möjligt. Jag tror att fallet kan leda till diskussion om vad som skall anses vara rimliga försök att undgå situationen. Har målsäganden medverkat eller underlåtit sig att agera för att undvika skada? Det ställs idag inget krav på att brottsoffret ska ha behövt freda sig vad jag förstår. När man tänker på vilka scenarier som kan bedömas vara grov oaktsamhet är det inte vidare rättssäkert.

Har jag sovande nattgäster vill jag ju kunna gå in till dem och ta dem på fittan och kyssas lite, säger de nej till att bli slickade så slickar jag lite till och frågar igen. Säger de då nej så slickar jag lite mer.

Är ju för jävligt att det inte ställs några krav på brottsoffret men det är väl det "nya Sverige" som alla pratar om. Helt kravlöst liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in