2018-12-12, 16:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Du förstår inte. Om hångel godkänns och hon säger klart och tydligt till några mer avancerade sexuella handlingar så skall han bara sluta. Där gick gränsen. Samtyckeslagen styrker detta. Han gick över gränsen och utförde sexuella handlingar mot hennes vilja. Dessa sexuella övergrepp gjorde att hon var tvungen att fly lägenheten för att polisanmäla händelsen. Hon ringde tom din mamma mitt i natten för att söka stöd. Mamman rådde henne att polisanmäla händelsen.

Mammans vittnesmål blir stödbevisning här. Att det finns en inspelning är ju sällsynt men med de textrader vi har läst tycker inte jag mig kunna utröna vad som hände i sovrummet förutom att hon sade nej på frågor om oralsex och samlag. Det hörs många - Nej till t ex oralsex där sexet består av två aktiva parter. Särade hon på benen och lät sig smekas? Vi vet inte heller hur Mm:en lät eller vad som hörs för övrigt. Vi vet inte hur han klädde av henne, uppgifterna går isär.

Jag tycker att hennes beteende där hon har beskrivit händelseförloppet själv, har lämnat en hel del över att önska. Med det sagt menar jag inte att GS inte kan ha begått övergrepp, tycker dock inte alls att det är säkert med det som har framkommit.
Citera
2018-12-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men målsäganden i fallet har väl googlat på trekanter och liknande och med ditt sätt att se på det hela så är väl också hon fullständigt översexuell?

Hon är ung, ogift och sa nej till sex med GS.
GS är 60, gift och kunde inte sluta kladda på tjejen trots flera nej.

Han verkar betydligt mer översexuell.
Citera
2018-12-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon är ung, ogift och sa nej till sex med GS.
GS är 60, gift och kunde inte sluta kladda på tjejen trots flera nej.

Han verkar betydligt mer översexuell.

Vilken märklig diskussion, är väl najs att vara kåt oavsett ålder. Att gilla trekant är ingen märklig fetish det heller. Problemet är det du tar upp, han går in och kladdar på henne trots flera nej. Han är gift, han har en fru sovandes utanför, han lyssnar inte på nej. Spelar ingen roll hur mycket BO än gillar sex, om hon så har trekant varje helg, nu ville hon inte och det är han som gått för långt här
Citera
2018-12-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, inte om man är en halvtänkande individ. Då är allt svart-vitt.

Har du läst hela FUP:en och all transkribering?

Jag har läst igenom allting ja och det är tydligt att hon flera gånger säger nej och att han ska gå och lägga sig igen.

Vad är det du menar har hänt som skulle kunna försvara hans agerande?
Citera
2018-12-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jag har läst igenom allting ja och det är tydligt att hon flera gånger säger nej och att han ska gå och lägga sig igen.

Vad är det du menar har hänt som skulle kunna försvara hans agerande?

Jag har aldrig försvarat hans agerande. Jag försöker försvara rättsäkerheten. Och den är på sin höjd sekundur för en del bittra individer i den här tråden. Jag är intresserad av rättsfallet. Jag skiter i vem som är lönnfet och vem som är översexuell eller hur gammal någon är. Glenn är den enda av de inblandade jag skulle känna igen på bild(kanske). De 2 inblandade kvinnorna har jag aldrig hört namnen på innan detta.

Så intresserad är jag av personerna i fråga. Som sagt, rättsfallet är intressant och särskillt nu med de nya ”våldäktslagarna”. Trist att det ligger i skvallerforat. När det kommer något intressant så drunknar det tyvärr i en massa kognitiv dissonans, personangrepp och div.känsloutbrott.

Där har du min syn på saken.
Citera
2018-12-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag har aldrig försvarat hans agerande. Jag försöker försvara rättsäkerheten. Och den är på sin höjd sekundur för en del bittra individer i den här tråden. Jag är intresserad av rättsfallet. Jag skiter i vem som är lönnfet och vem som är översexuell eller hur gammal någon är. Glenn är den enda av de inblandade jag skulle känna igen på bild(kanske). De 2 inblandade kvinnorna har jag aldrig hört namnen på innan detta.

Så intresserad är jag av personerna i fråga. Som sagt, rättsfallet är intressant och särskillt nu med de nya ”våldäktslagarna”. Trist att det ligger i skvallerforat. När det kommer något intressant så drunknar det tyvärr i en massa kognitiv dissonans, personangrepp och div.känsloutbrott.

Där har du min syn på saken.

Du svarar inte på någonting. Den nya lagen är tydlig, vad är det du inte förstår med den? Sex ska vara frivilligt, är det inte det är det brottsligt. Frivilligt = Sagt ja eller uttryckligen visat att personen vill delta.
I det här fallet ska hon sagt nej flera gånger samt inte gjort någonting på honom. Hade hon sagt nej och samtidigt runkat av honom hade det varit mer tveksamt men nu tyder ingenting på att hon ville delta
Citera
2018-12-12, 17:30
Medlem
Citat:
Vilken märklig diskussion, är väl najs att vara kåt oavsett ålder. Att gilla trekant är ingen märklig fetish det heller. Problemet är det du tar upp, han går in och kladdar på henne trots flera nej. Han är gift, han har en fru sovandes utanför, han lyssnar inte på nej. Spelar ingen roll hur mycket BO än gillar sex, om hon så har trekant varje helg, nu ville hon inte och det är han som gått för långt här

Ja du har såklart helt rätt i det, jag menade inte att få det att låta som hon är märklig.
Citera
2018-12-12, 17:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Innan nuvarande lagstiftning var fokus på uppsåt. Det togs alltså hänsyn till missförstånd och att situationer kan uppfattas olika av de inblandade. En målsägande kan ha upplevt ett övergrepp medan den tilltalade aldrig haft nån vilja att begå övergrepp. Bedömningen om uppsåt står kvar idag.

Utöver det skall nu tas hänsyn till ”grov oaktsamhet”. Bedömningen om vad det innebär görs av dem som dömer och det blir i förlängningen deras preferenser vad som kan anses som grovt oaktsamt.

Den här artikeln ger en förståelse och i det här fallet har det gått "hetare" till men mannen bedömdes inte ha agerat uppsåtligt: http://www.dagensjuridik.se/2018/10/doms-forsta-fallet-av-oaktsam-valdtakt-borde-ha-fragat-kvinnan-efter-tvetydiga-signaler

Fallet diskuteras i den här tråden: (FB) Sverige har fått sin första oaktsamma våldtäkt 2018-10-29
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-12-12 kl. 17:48.
Citera
2018-12-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Håller med men ytterst tveksamt att Monikas vänner läser Flashback. Det ska hon nog vara tacksam för. Hade dom vetat och läst FUP hade hon troligen blivit av med många vänner.

Är ganska säker på att de både läser här och uppdaterar varandra från Sverige ända ner till Marbella. Men de har ju inget att ta ställning till ännu då ingen är dömd. Döms han blir det knepigt. Det var många knytblusar och metoo taggar i alla flöden tidigare. Men den kampen kanske inte gällde alla medsystrar.
Citera
2018-12-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Är ganska säker på att de både läser här och uppdaterar varandra från Sverige ända ner till Marbella. Men de har ju inget att ta ställning till ännu då ingen är dömd. Döms han blir det knepigt. Det var många knytblusar och metoo taggar i alla flöden tidigare. Men den kampen kanske inte gällde alla medsystrar.

Jorå. Man kan ta ställning till vad Monika säger om BO. Jag skulle ifrågasätta Monikas omdöme. Diskutera med sin man om ens anställda är snygg, anställa någon man inte litar på.. Mycket jag skulle ifrågasätta om hon var min vän

Nu får man ju se om Monika ändrar inställning efter att ha läst igenom allt och fått lite mer tid på sig att tänka igenom allt
Citera
2018-12-12, 19:25
Medlem
Citat:
Jorå. Man kan ta ställning till vad Monika säger om BO. Jag skulle ifrågasätta Monikas omdöme. Diskutera med sin man om ens anställda är snygg, anställa någon man inte litar på.. Mycket jag skulle ifrågasätta om hon var min vän

Nu får man ju se om Monika ändrar inställning efter att ha läst igenom allt och fått lite mer tid på sig att tänka igenom allt

Jag formulerade mig lite fel. Jag håller med dig men det jag menade är att just nu sitter vännerna ganska bekvämt. De kommer undan med att ev inte behöva fatta några obekväma beslut då han ännu inte är dömd. Om han döms ( vilket jag tror ) så är det här ett "fulbrott"
Impulsstyrda brott där man kränker och skadar andra individer för sin egen tillfredsställelse eller nåja för Monkans skull är svåra att försöka förstå eller något som går att ursäkta bort. Vem vill ha sånna vänner ?
Citera
2018-12-12, 21:48
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Sen kan man fråga sig hur jävla fräscht det hade varit att få till en trekant med Monkans son sovandes i lägenheten. 90 kvm är 90 kvm och fyllesex tenderar att låta. Sen kan jag inte släppa Monika Ahlbergs vara eller icke vara i denna gubbröran, jag skulle vilja vara en fluga på väggen när hon förklarar för sina barn varför Glenn sitter inlåst och varför sådana som jag skriver om henne på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in