2018-12-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Herregud så många krokodiltårar som fälls i tråden. Så mkt fingerpekande mot skola och sjukvård. Detta är ingen annans fel än föräldrarnas. Ingen jävel hade kunnat se detta komma! Två barn till två akademiker i en bra förort, till synes helt friska och sunda föräldrar.
Och alla här skriker att "varför gjorde ingen nånting"?! Förnumstiga kommentarer från alla synska, duktiga flashback-medlemnar som självklart sett det uppenbara så fort de möjligtvis träffat en av föräldrarna nån minut eller två.
Blir bara så trött.

Det handlar om en familj som höll hårt på sin integritet. Det är inte förbjudet att vara introvert privat och dessutom på sin fritid. Men i detta forum är det tydligen en klar anledning att anmäla till soc.
Just. Men meningen med all publicering om fallet är ju just att folk ska få chans att Exponera sitt "vådliga godhetssyndrom". Dvs dom som med facit i hand VET vad både föräldrarna o andra figurer "borde ha gjort".
MEN....om några få blinkningar är hela denna händelse totalt bortglömd. Ingen brydde sig om de nu döda barnen....
Citera
2018-12-12, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Nu är ju inte detta en ME-tråd, men vill man bli bra så blir man det. Har bekanta med denna sjukdom som inte kunde lämna sitt sovrum, en av dem var så dålig så denne låg inlagd i Lund många veckor. Denne människa bor inte i Skåne.

Idag hat personen ett fungerande liv och gör rätt för sig. Det finns hopp, för alla, om man vill!

Själv känner jag några som hade cancer. En är död och den andra är frisk och arbetar.
Tror du att skillnaden mellan dem var deras olika viljestyrka?
Citera
2018-12-12, 16:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Missan skrev att Moa var frisk och att Agnes var ganska frisk eftersom hon satt upp och såg glad ut en gång när hon träffade henne. Missan hade fel. Båda flickorna hade intyg på ME/CFS och hade hemundervisning för att de inte orkade gå i skolan. Då är man inte frisk eller ganska frisk.

Javisst. Flickorna var sjuka. Så till den milda grad att de måste mördas / tas bort. De kletade ju ner livet menligt för hela familjen. Inom djuravel och växtnäring har man genom tiderna använt sig av liknande metoder. Bort med det sjuka. Det var ju dessutom ingen foliehatt som bestämde ödet.....
Citera
2018-12-12, 16:36
Medlem
Citat:
Missan skrev att Moa var frisk och att Agnes var ganska frisk eftersom hon satt upp och såg glad ut en gång när hon träffade henne. Missan hade fel. Båda flickorna hade intyg på ME/CFS och hade hemundervisning för att de inte orkade gå i skolan. Då är man inte frisk eller ganska frisk.
Undrar lite här: finns det grader i ME/CFS? Dvs man kan ha skov i form av att man ibland är skitdålig, och vissa dagar ganska bra? Är det lika jävligt i början eller är man riktigt dålig redan från start? Eller hur funkar det? Jag tänker då på att Moa blev sedd med pappa under mellandagarna när de handlade. Och verkade "frisk". Och de badade i poolen i somras under tjo och tjim?
Citera
2018-12-12, 16:39
Medlem
harperlees avatar
Citat:

Ja men Missan hävdade aldrig att barnen inte hade något intyg på ME/CFS.

Hon hävdade att hon trodde att diagnosen inte stämde, vilket är en annan sak.
Citera
2018-12-12, 16:39
Medlem
Duramaters avatar
Vet ni om man kan läsa breven någonstans eller förundersökning, om det nu sker någon sådan process?
Citera
2018-12-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Vet ni om man kan läsa breven någonstans eller förundersökning, om det nu sker någon sådan process?
Testamentet finns i tråden nånstans. Men resten ingår i förundersökningen som kommer läggas till handlingarna och inte bli offentlig.
Citera
2018-12-12, 16:43
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De sjuka är ju inte dumma, det finns olika grader. De jämför gravheten i sina diagnoser med varandra. Om man som Agnes har den värsta sortens ME får man knappast tröst och hopp för att någon med lättare ME blivit frisk.

Om man har värsta sortens föräldrar tror jag att du menar. Då har man inget hopp om att bli frisk för de stryper en.
Citera
2018-12-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHERE.iS.MY.MiND
All heder åt GW. Anser dock att det är av stor vikt att skilja på ME/CFS/SEID - som ju båda flickorna blivit diagnostiserade med - och utmattningssyndrom, då denna omtalade sjukdom (ME) redan är såpass "missförstådd" i dagens samhälle.

Vila i frid, Moa och Agnes. ❤

Ja, jag reagerade på hans felsägning men GW är ointresserad i motiv.
Men det var klart helt felaktigt då bristen på behandling för ME utgjort en bidragande orsak till att brottet skedde.
Citera
2018-12-12, 16:44
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Testamentet finns i tråden nånstans. Men resten ingår i förundersökningen som kommer läggas till handlingarna och inte bli offentlig.

Tack. Vill leta fram den!
Citera
2018-12-12, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Va fint med en minnesceremoni - vad fruktansvärt det samtidigt måste bli. Klasskamrater och övriga måste ju vid det här laget veta att flickorna ströps av en eller två av sina föräldrar. Vidrigt och makabert.
Allt; som det påstås, för ett ā två sketna intyg gällande ME på flickorna och därmed ett utraderat icke meningsfullt liv enligt ett kvarlämnat papper som föräldrarna, gemensamt totat ihop. Jag kan bara inte köpa det.

Stackars barn

Klasskamraterna andra elever och barn har sett läst en del. Föräldrarna i barnens klass var informerade innan om presskonferensen.Många tyckte det var dåligt för att släcka törsten på nyfikna men som många säger många frågetecken är kvar. Polisen tänkte inte på jordens barn som nu tror dem kan dö om dem får ont i halsen infektion som ex då har barnen ME-
Jag och vi köper inte det heller.
Bara tanken att strypa- Kunde aldrig tro det om Oskar ingen man går på en kvinna ingen!!
Men hoppas dem inte led- någon nisse skrev
det var smärtfritt
Citera
2018-12-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Klasskamraterna andra elever och barn har sett läst en del. Föräldrarna i barnens klass var informerade innan om presskonferensen.Många tyckte det var dåligt för att släcka törsten på nyfikna men som många säger många frågetecken är kvar. Polisen tänkte inte på jordens barn som nu tror dem kan dö om dem får ont i halsen infektion som ex då har barnen ME-
Jag och vi köper inte det heller.
Bara tanken att strypa- Kunde aldrig tro det om Oskar ingen man går på en kvinna ingen!!
Men hoppas dem inte led- någon nisse skrev
det var smärtfritt:
skamsen:
Den nissen som skrev att det var smärtfritt har nog inte blivit strypt till döds. Eller... jag kan nog lova att personen inte blivit strypt till döds. Inte ens om man var med och gjorde det kan man veta. Jag har för övrigt svårt att tro att alla barn som får en infektion kommer tro att de skall dö. Du får nog räta upp ryggen, för dina inlägg börjar bli lite flummiga om man säger så.

Jag är glad över presskonferensen - frågetecknen om familjens död blev uträtade. Och det har varit enormt mycket spekulationer om just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in