2018-06-01, 13:44
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Har du inköpskvittot kvar så kan Apple låsa upp den åt dig. Tvivlar att Indiern kan hjälpa dig då telefonen måste kopplas in mot den dator den senast var inkopplad mot.
Tror jag har det, den är ju ngt år. men funkade ok. Saken är den att den tar så länge för att koppla ihop den med hemmadatorn så tiden går ut varje gång, även och jag startar upp den när det är fem minuter kvar, så kommer det lik förbannat ngn felkod.
Citera
2018-06-01, 13:46
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Tror jag har det, den är ju ngt år. men funkade ok. Saken är den att den tar så länge för att koppla ihop den med hemmadatorn så tiden går ut varje gång, även och jag startar upp den när det är fem minuter kvar, så kommer det lik förbannat ngn felkod.
Hör med Apple. Har du kvittot är det inga problem.
Citera
2018-11-30, 10:48
Medlem
Jag hade en iPhone 6s som bara dog under laddning. Lämnade in den men fick besked att den inte gick att laga. Sålde den då som reservdelstelefon tillsammans med 2 5-or för 500 kr. Det tog en vecka så var den ena 5.an igång och dom ville ha lösenord. Nu har 6.an gått igång och dom vill ha lösen igen. Min fråga var då... jaså den gick att laga?! Då säger dom att den varit inlämnat och fått nytt moderkort. Kostar 4000, varför gör man det med en så gammal lur? Min fråga är då, om moderkortet bytts, behövs då mitt apple-id? Eller jag har blivit grundlurad?
Citera
2018-11-30, 17:50
Medlem
Raggarspinns avatar
Lämna inte ut ditt lösenord. Gå in på iCloud och ta bort din gamla iPhone från ditt konto.
Den nya ägaren kan radera och återställa din gamla iPhone utan ditt appleID eller låskod. Om du ger bort din lösen så kan den nya ägaren komma åt din information.
Om "moderkortet" är bytt så finns det inget som binder din gamla iPhone till dig.
https://support.apple.com/sv-se/HT201351
https://support.apple.com/sv-se/HT204306
Senast redigerad av Raggarspinn 2018-11-30 kl. 17:53.
Citera
2018-12-12, 12:46
Medlem
Weebls avatar
Ska byta skärm på tjejens iphone 6. Har fått hem en piratskärm med förinstallerad selfiekamera och homeknapp. Bör jag ändå föra över originaldelarna för bästa funktion?
Citera
2018-12-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Ska byta skärm på tjejens iphone 6. Har fått hem en piratskärm med förinstallerad selfiekamera och homeknapp. Bör jag ändå föra över originaldelarna för bästa funktion?

Räkna med att luren riskerar att bli oanvändbar med den nya skärmen, om de inte på nåt sätt lyckas få den att lira ihop med lurens TouchID-kretsar, vilket de sannolikt inte klarat. Och om du inte kan flytta över den ursprungliga knappen på ett korrekt sätt.

Om luren är fräsch i övrigt så vete tusan om jag skulle chansa med ett piratskärmbyte för att spara en slant, när det är en del bök och skaplig risk att man får en sämre skärm, och ett TouchID som i bästa fall inte funkar längre, och i värsta fall låser luren helt.

Apple tar 1600kr ink skärm, arbete, sluttest, garanti, och frakt tur o retur till din dörr, om inget annat är skadat på luren.
Citera
2019-01-14, 19:14
Medlem
adolfbubblas avatar
Fasiken, jag såg inte att det fanns en egen tråd för detta. Mod får gärna flytta min trådstart hit.

(FB) iPhoneXsMax trasig baksida - vilka alternativ finns?

Citat:
Min XsMax (64gb) har fått sig en rätt ordentlig skada på baksidan som kan ses på denna bild:

https://imgur.com/a/ew1NVdX

Telefonen är för övrigt kosmetiskt felfri och fungerar helt normalt.

Mina frågor är:
1. Man kan lugnt räkna med att vattentätheten helt borta va?
2. Finns det någon rimlig möjlighet att fixa den själv, med ny skärm från ebay eller något fulfix, typ täcka skadan med silicon, superlim el.likn?
3. Vad skulle det kosta att få skadan fixad till nyskick (dvs med vattentäthet) hos en professionell?
4. Vad skulle den vara värd as-is på begagnatmarknaden?

Tack för svar!
Citera
2019-07-30, 18:47
Medlem
Lånar tråden åt en äldre bekant. Hans iPhone 5s har åkt i backen och fått sprucken skärm. Han är inte så teknikintresserad och vill bara ha en fungerande telefon. Dock är ju nallen några år gammal nu. Tycker ni han ska han satsa på att reparera skärmen (till summa av ca en röding) eller något annat alternativ? Kanske kan Telia ge en bra deal mot förlänging av abonnemang? Är dålig på sånt här.
Citera
2019-08-08, 23:28
Medlem
Hmm laddardelen verkar ha fastnat i telefonen.
Den silvriga saken längst ut på laddkabeln, så tar jag en annan laddkabel får jag inte in den tar jag samma laddkabel (den som gick sönder) går den in och efter en del fixande laddar den.

Försökt få ut delen men verkar fast, några tips hur man får ut den?
Funkar det att gå till applestore eller någon annan butik som kan fixa?
Citera
2019-08-09, 10:23
Medlem
zlikyrs avatar
Spillde lite vatten på min iPhone SE igår kväll. Nu fungerar inte högtalaren, förutom vid samtal om jag trycker på "högtalare". Jag kan alltså inte höra någonting från telefonen förutom om jag slår på högtalaren vid samtal, vilket jag tycker är lite märkligt. Tips på saker att testa för att få igång ljudet igen?
Citera
2022-08-10, 22:58
Medlem
Nu orkar jag inte leta i en tråd som är tolv år 😂 det ska finnas nå inställning för höja samtalsvolymen på iPhone,help a girl out 😔

Alltså inte trycka på volym + knappen
Citera
2022-10-07, 13:21
Medlem
Tja vet inte om detta räknas som "trasig" men testar skriva ändå.

Har problem med min Iphone 6S som såklart har ett par år på nacken. Har utrymme för iOS 15.7 men hela tiden när jag försöker installera uppdateringen, så kommer en ruta upp med "Verifierar uppdateringen", sedan händer det inget mer. Sedan kommer en annan ruta upp med texten "Ett fel inträffade när iOS 15.7 skulle uppdateras. What to do?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in